Discord je kreiran kako bi okupio prijatelje u zajedničkom igranju igara, poručuje Peter Sellis iz te kompanije. S vremenom je ta platforma evoluirala u puno više od zamjene za TeamSpeak, sve više ju koriste i oni koji ne igraju, ali prve reklame uopće na toj platformi dobit će – gameri.
Ova popularna platforma za dopisivanje je od 2015. uglavnom odolijevala reklamama. Tu i tamo biste dobili pop-up za pretplatničku uslugu Discord Nitro, ali uskoro kreće i promoviranje trećih strana, počevši od developera. Svoj put s reklamama Discord ipak započinje na nešto manje intruzivan način.
Ovo tjedna kreću tzv. Sponzorirani questovi. Oni će se nadograditi na već postojeći Quest sistem, ali ovog puta će sami developeri, u zamjenu za novac, moći kreirati svoj izazov i podijeliti sa zajednicom. Kako bi dosegnuli veći broj igrača, developer može nagraditi igrača koji streama igranje njegove igre.
Godine prikupljanja podataka o igračima
Primjerice, ako igrač streama igru najmanje 15 minuta i najmanje jednom čovjeku na Discordu, bit će nagrađen s premium predmetom u igri.
Discordu će se tako konačno isplatiti godine prikupljanja podataka koje smo im svi mi registrirani članovi godinama volonterski dopuštali. Pa će sponzorirane Questove plasirati ovisno o navikama i preferencijama igrača, njihovim godinama, demografiji, lokaciji i slično.
Reklama će se prikazivati u donjem lijevom kutu aplikacije, a igrači će ju moći isključiti za igre koje im ne odgovaraju. Svejedno, reklamu ćete moći vidjeti na nekim drugim kontekstualnim mjestima – na profilima prijatelja koji su odlučili isprobati quest i slično.
Nekad je bio protiv reklama
Za kraj se vrijedi podsjetiti da je Discord nekada gradio svoju reputaciju upravo agitirajući kontra reklama. Reklame nemaju mjesta na Discordu, tvrdili su čelnici. Bile bi preintruzivne za instant komunikaciju čime bi se narušila glavna svrha aplikacije.
Onomad su tvrdili kako im je bitno i da se korisnik osjeća sigurno na platformi bez straha od iskorištavanja njihovih podataka.
Čitavo to vrijeme Discord se pokušavao monetizirati kroz Nitro i slične inicijative koje nisu reklame, međutim, čini se kako se novac ulagača istopio. Takvi modeli, bazirani na slatkim riječima, ionako funkcioniraju do dosezanja kritične mase korisnika. S obećanjem komunikacije bez reklama Discord ih je do danas okupio oko 200 milijuna.
U ovim vremenima gdje je baš sve reklama, i to sve veća reklama, Discord je bio jedan od posljednjih bastiona svojevrsne privatnosti. Bajka koja je stigla svom kraju.