
Raphaël Colantonio, osnivač i bivši šef Arkane studija (poznat po igrama Dishonored i Prey), otvoreno je kritizirao Microsoftov Game Pass model, optuživši ga da dugoročno destabilizira industriju videoigara.
Njegove izjave na X-u dolaze neposredno nakon velikog vala otkaza unutar Xbox odjela, koji su uključivali gašenje nekoliko studija i otkazivanje više projekata.
Colantonio tvrdi da je Game Pass neodrživ model koji deset godina narušava tržište zahvaljujući Microsoftovoj, kako kaže, “beskonačnoj blagajni”. Upozorio je da Game Pass, iako trenutno popularan među igračima zbog iznimno povoljne ponude, dugoročno može uništiti druge poslovne modele u industriji.
Usporedba sa Spotifyjem
Dodao je i da je “umoran od svih lažnih priča koje su nam Xbox i Microsoft godinama prodavali”, posebno oko tvrdnje da Game Pass nema negativan utjecaj na premium prodaju igara. Prema njemu, cijeli model djeluje poput tsunamija koji preplavljuje tržište, s mogućim katastrofalnim posljedicama u budućnosti.
Usporedio je situaciju i s glazbenom industrijom, gdje korisnici vole Spotify zbog iznimne vrijednosti koju pruža, ali je taj model istovremeno, kaže, užasan za glazbenike. Prema njegovim riječima, takvi servisi profitiraju samo za same platforme, najveće izvođače i velike diskografske kuće koje u njima imaju vlasnički udio dok svi ostali trpe gubitke.



