Vijesti

Osvrt na Gears of War: Reloaded. Kultni serijal konačno na PlayStationu

Kada je Gears of War izašao davne 2006. godine, skoro instantno je zapečatio svoje mjesto u povijesti gaminga. Bio je to naslov koji je definirao kako treba izgledati moderna pucačina iz trećeg lica sa sustavom zaklanjanja koji su Gearsi popularizirali, mehanika koja je postala uzor mnogima nakon ove igre.

Kasnije smo dobili Gears of War: Ultimate Edition koji je dotjerao teksture i zvuk, ali zadržao temelj igre gotovo netaknutim. Sada nam je stigao Gears of War: Reloaded, još jedna verzija ovog klasika, ali ovoga puta s velikom promjenom — po prvi put u povijesti jedan Gears of War dolazi na Sony konzolu. Time se ruši barijera jedne od najpoznatijih Xbox ekskluziva i otvaraju se vrata potpuno novoj i brojnoj publici.

No, vrijedi postaviti pitanje donosi li Reloaded dovoljno da se osjeti kao svježe iskustvo ili je riječ o još jednom sloju laka na već poznatom remasteru?

Reloaded ne donosi nikakve izmjene u temeljima igre. Marcus Fenix, bivši vojnik zatvoren zbog neposluha, uz pomoć vjernog prijatelja Doma bježi iz zatvora i pridružuje se legendarnom Delta Squadu kako bi pomogao u naizgled nemogućoj borbi protiv Locust horde, groteskne vojske koja je izronila iz podzemlja i prijeti uništiti ljudsku civilizaciju na planetu Sera.

Iako je priča stara gotovo dva desetljeća, i dalje uspijeva biti upečatljiva. Brutalnost sukoba, stalna prijetnja od uništenja i kemija između članova Delte daju igri težinu i emotivnu notu koja nas drži do kraja. Reloaded, baš kao i Ultimate Edition, uključuje i dodatna poglavlja koja su izvorno bila dostupna samo na PC-u, čime dobivamo najpotpuniju verziju kampanje na konzolama. Za nove igrače, ovo je idealan ulazak u franšizu, dok se veterani mogu ponovno podsjetiti zašto su se prvi put zaljubili u ovaj svijet.

Take cover

Gears of War: Reloaded ostaje vjeran onome što je original učinilo revolucionarnim, ali istovremeno donosi dovoljno tehničkih dorada da igrivost djeluje svježe i u 2025. godini. Osnova se nije promijenila, ovo je i dalje pucačina iz trećeg lica u kojoj je sustav zaklanjanja ključan za preživljavanje. Upravo je taj sustav zaklanjanja bio inovacija koja je obilježila i osvježila žanr.

Umjesto čistog trčanja i pucanja, igra nas tjera da stalno razmišljamo o poziciji, zaklonu i kretanju između točaka sigurnosti, s naizgled fluidnijim kontrolama i responzivnošću zahvaljujući modernim performansama konzole.

Likovi se i dalje kreću s onom prepoznatljivom težinom i masivnošću. Marcus Fenix i ostali pripadnici Delta Squada nisu superbrzi vojnici, već ratnici s oklopom i oružjem koji vjerojatno teži desetke kilograma. To daje osjećaj fizičke prisutnosti i brutalnosti svake akcije. Pokreti su možda tromiji u usporedbi s današnjim brzim pucačinama, ali upravo ta težina daje specifičan identitet serijalu, svaka odluka u kretanju i zauzimanju položaja nosi rizik i posljedice.

Oružja ostaju ikonična, a Reloaded dodatno naglašava njihov zvuk i udarac. Lancer s motornom pilom i dalje je zaštitni znak serijala, a trenutak kada prerežemo Locusta napola jednako je šokantan i zadovoljavajući kao i prvi put. Shotgun Gnasher ostaje kralj bliskih borbi, dok Torque bow i Longshot nude alternativne stilove igre.

Kampanja sada radi u stabilnih 60 FPS-a, što borbu čini puno responzivnijom nego u prethodnim verzijama. U Reloadedu se to posebno vidi u tranzicijama između cutscena i gameplaya, nema gotovo nikakvih učitavanja, pa akcija teče bez prekida. Borbe su dizajnirane tako da igrač stalno mora koristiti zaklon, birati kad će napredovati i kako će surađivati s AI suborcima koji i nisu nešto korisni.

Najveći iskorak ipak dolazi u multiplayeru, gdje Reloaded radi na 120 FPS-a za sve one koji imaju i ekrane koji to podržavaju. To čini mečeve brzim, preciznim i kompetitivnim. Sve klasične modove i dalje nalazimo u Reloadedu, Team Deathmatch, Execution, King of the Hill itd., a najviše nas raduje što igra nudi split screen i online co op za kampanju, što ju čini idealnom i za lokalno druženje i za kompetitivno online igranje. Dodajmo tome cross play i cross progression uz uvjet da imate Microsoftov račun, i jasno je da Reloaded otvara vrata široj zajednici nego ikad prije.

Ipak, treba biti iskren, dizajn borbe i levela i dalje nosi pečat vremena u kojem je igra nastala. Neprijateljski valovi ponekad djeluju repetitivno i predvidljivo, a umjetna inteligencija suboraca i protivnika zna biti poprilično loša. No unatoč tome, osjećaj kontroliranog kaosa i dalje je prisutan, svaki okršaj s Locustima izgleda kao ratno polje, gdje eksplozije, vrištanja i rafali stvaraju atmosferu intenzivne, krvave akcije.

U konačnici, gameplay Reloadeda možda nije revolucionaran u odnosu na original, ali u svojoj srži i dalje je nevjerojatno zabavan, napet i brutalan. Ono što su druge igre u žanru kasnije posudile od Gears of Wara ovdje je i dalje prisutno u svom najčišćem obliku samo u tehnički najpoliranijem i najfluidnijem izdanju do sada.

Vizualna raskoš

Reloaded je remasteriran na Unreal Engine 5, što donosi podršku za 4K rezoluciju, HDR, VRR i Dolby Vision. Rezultat je čišća, oštrija i vizualno bogatija prezentacija. Teksture su detaljnije, a efekti eksplozija i osvjetljenja izgledaju impresivnije nego ikad. Učitavanja su praktički nestala, što dodatno doprinosi doživljaju.

No, tu dolazimo do najveće ‘’kontroverze’’. Iako su efekti i rezolucija modernizirani, temeljni modeli likova i okruženja ostali su gotovo identični onima iz Ultimate Editiona. Geometrija, animacije i većina level dizajna jasno odaju godine. To znači da Reloaded izgleda bolje, ali ne dramatično bolje. Netko bi mogao tvrditi da je razlika jasno vidljiva i vrijedna nadogradnje, dok s druge strane se može reći da je ovo tek remaster remastera.

Ako će vizuali izazvati podjele, zvuk je jednoznačno poboljšanje. Dolby Atmos i Spatial audio čine zvuk brutalnijim i impresivnijim nego ikad. Eksplozije odjekuju u prostoru, pucnjevi se mogu jasno locirati, a krikovi Locusta stvaraju osjećaj prijetnje sa svih strana. Soundtrack, koji spaja herojske i mračne tonove, ostaje jednako snažan kao i u originalu, ali u Reloadedu konačno dolazi do izražaja punim intenzitetom.

Za PlayStation publiku Reloaded znači više od običnog remastera. Ovo je prvi put da jedna od najpoznatijih Xbox franšiza dolazi na Sonyjevu konzolu. Za mnoge PS5 igrače to znači priliku da iskuse legendu o kojoj su slušali godinama, bez potrebe za kupnjom druge konzole.

Dodajmo k tome kompletnu kampanju s dodatnim poglavljima, sve multiplayer mape i modove, Dual Sense podršku, podršku za svu modernu tehnologiju i cross platform ekipu i jasno je da Reloaded ima smisla čak i ako nije revolucionarno novo izdanje, ali samo za igrače na PlayStationu jer ovo je u srži Ultimate izdanje igre, ali za Sony.

Početak

Gears of War: Reloaded na PS5 najbolje je i najdostupnije izdanje originala. Priča je i dalje snažna, gameplay brutalan i zadovoljavajuć, a tehnički aspekti donose stabilnost i fluidnost kakvu Gears of War nikada prije nisu imali. Za nove igrače, posebno na PlayStationu, ovo je fantastična prilika da upoznaju jednu od najvažnijih franšiza gaminga. Za veterane, to je povratak poznatom terenu, sada uglađenijem, bržem i ljepšem, ali bez pravih iznenađenja.

Ovo nije remake to je polirani remaster koji podsjeća na slavnu prošlost i čini je pristupačnijom današnjim igračima. Ako to prihvatite, igra pruža upravo ono što Gears of War serijal oduvijek jest, brutalnu, adrenalinsku i pamtljivu akciju.

Osim na PS5, Gears of War: Reloaded 26. 8. izlazi i za PC te XSX/S, od prvog dana na Game Passu. S veseljem očekujemo sličan tretman i za ostale naslove u serijalu.

Igra