Xbox je od svoje prve generacije arhitekturom dizajniran poput PC-a. Tome se od PS4 priklonio i PlayStation, stoga ne postoji neka tehnička zapreka da oboje ne poprime i odlike osobnog računala. Sonyju to nije u interesu, budući da tržište prihvaća njegovu zatvorenost i prednosti koje ona donosi, ali Xbox se u ovoj generaciji pronašao u nezgodnom položaju.
Šef Xboxa Phil Spencer u intervjuu za Polygon priznaje kako postoji nužnost repozicioniranja na tržištu. Budućnost Xboxa propituju i developeri, a Spencer ju možda vidi u otvaranju ka PC-u. Budući da je arhitektura slična PC-u, s praktične strane Microsoft ništa ne sprječava otvoriti svoju konzolu drugim trgovinama igara poput Epic Games Storea ili Steama.
Spencer smatra da bi igrači na konzoli mogli imati koristi od slobode kakvu uživaju igrači na PC-u, a s obzirom na otvorenost Windowsa od njegovog samog početka, imalo bi smisla da upravo Xbox napravi prvi korak u tom smjeru. “Kada koristite PC, možete birati kakvo iskustvo želite imati i odakle kupite igre. Postoji prava vrijednost u tome”, dodaje.
Izazov i potreba, ali bez rješenja
Ranije je imalo smisla zaključavati konzole, kaže, budući da su, uzimajući postotak od svake prodane igre, proizvođači konzola nadoknađivali gubitke nastale u proizvodnji i razvoju. Međutim, Spencer pritom ne objašnjava kako bi otvaranje utjecalo na bolje (financijske) rezultate Xboxa, osobito jer bi Microsoft tada ostao i bez postotka od prodanih igara koji bi tada ubirali Steam i EGS.
Međutim, Spencer uvjerava da bi uklanjanje te barijere potaknulo rast tržišta konzola. I sada se nameće pitanje – hoće li novi Xbox postati tek brandirani PC? Puno oprečnih pitanja i logika, a malo konkretnih odgovora. Kao uvijek, pokazat će vrijeme.