Vijesti

Prva velika studija domaće gaming industrije ukazuje na bitan rast i golemi budući potencijal

Zanimljivo istraživanje domaće industrije videoigara stiže nam od Klastera hrvatskih proizvođača videoigara uz podršku A1 Hrvatske u razdoblju od tri godine zaključno s 2021., što je ujedno jedino uopće stručno provedeno istraživanje u Hrvatskoj dosad.

Gaming industrija u Hrvatskoj još uvijek je u povojima, međutim, već sada je važan segment domaćeg gospodarstva, navodi se, a postoje ozbiljne naznake da će u narednim godinama postati jedna od bitnijih u Hrvatskoj. Primjerice, u odnosu na filmsku industriju, gaming industrija 2019. bilježila je 6.8 puta manje prihode, a u 2021. 3.1 puta.

Potencijal leži u izvozu

Jednim dijelom to se pripisuje koronakrizi, ali znakovita je usporedba izvoza. Naime, u 2020. gaming industrija je po prihodima ostvarenim iz izvoza pretekla filmsku i glazbenu industriju. Domaća gaming industrija samo prošle godine 80% prihoda ostvarila je iz izvoza, što je gotovo dvostruko više od prosjeka domaće IT industrije, a 3.6 puta više od ukupnog hrvatskog gospodarstva, pokazuje studija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Domaći studiji za razvoj svojih igara koriste Unity razvojni pokretač.

Domaći developeri najviše razvijaju RPG-eve i puzzle naslove (70%) te strategije (50%). Daleko najbitnija platforma za njih je Steam sa 64% ukupne prodaje, a potom slijede Xbox i Android s 41%, iOS (35%) te PS4 (35% + 17% za PS5).

Nama zanimljiva je i anketna analiza potrošačkih navika gamera u Hrvatskoj provedena na Sveučilištu u Zagrebu pa možda nije toliko relevantna u ukupnoj populaciji, ali svakako ukazuje na bitne trendove. Od 241 ispitanih koji su se deklarirali kao gameri, 70% su muškarci i troše mjesečno 125.70 kuna na videoigre, od čega 71% na kupnju novih igara, 23% na mikrotransakcije, a 7% na pretplate. 49% ispitanih gamera igra više od dva sata dnevno, a samo 3% manje od jednog sata.

“Industrija videoigara u Hrvatskoj je još uvijek na svojem početku”

Tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara Aleksandar Gavrilović tvrdi da je napredak industrije kontinuiran. “To je ono što nas kao zajednicu nadahnjuje i iznimno veseli”, kaže Aleksandar, na što se nadovezuje predsjednik Klastera Ivan Murat – “brojke već sada pokazuju kolika je potencijalna snaga gejming industrije”, a potom dodaje da je gaming industrija u Hrvatskoj još uvijek na svojem početku. “Zato je važno prepoznati potencijal za značajan razvoj kao jednog od pokretača gospodarskog razvoja, ali uz osnovne preduvjete poput obrazovne, infrastrukturne i financijske podrške.“

Više o analizi možete pročitati u PDF prezentaciji ovdje.

Povezano