Vijesti

Prve ocjene za Starfield: Sjajan i ponekad ne baš sjajan, kompliciran i pragmatičan, zabavan i naporan te životno beživotan

Jako dugo vremena je prošlo od izlaska nekog AAA hita veličine Starfielda. Osam godina razvoja, stotine milijuna dolara budžeta, tisuće planeta, jedna galaksija i nebrojeno komplikacija u maniri pravog Bethesdinog RPG-a. Neki su od svemirskog RPG-a očekivali više, a neki točno ono čemu se nadali, a da je Starfield donekle opravdao golema očekivanja ukazuju prve ocjene.

U trenutku pisanja ovog teksta, Bethesdin najveći naslov još od Skyrima na Metacriticu drži prosječnu ocjenu 88/100 za PC izvedbu te 87/100 za Xbox Series X i S. Pritom neki od najvećih siteova, poput IGN-a, GameSpota, Polygona, PCGamera, Game Informera i drugih su nešto kritičniji te su razlog zašto Starfield nije debelo iznad 90. Izazvalo je to brojne kontroverze na internetu, ali jednom kada pročitate sve, možete dobiti dosta dobar dojam o igri. Ono u čemu se baš svi slažu, ovo je baš prava Bethesda igra.

Krenimo od onoga čega smo najviše strepili – bugova te općenito tehničkih problema. Velika većina recenzenata slaže se kako je Starfield dosad najispoliraniji Bethesdin RPG po izlasku. Bugova ima, nelogičnosti također, ali ni približno kao u prethodnim igrama, ali s tehničke strane radi se o ugodnom iskustvu, što vrijedi i za Xbox konzole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Starfield uzima sve ono što ljudi vole u Falloutu i Skyrimu te prenosi to na golemu galaksiju”, kaže VGC. Dodaje kako je ovo ultimativna Bethesdina igra, bez nekih pretjeranih inovacija, ali sve što radi, radi sjajno. Uz maksimalnih 5 od 5, VGC povlači paralelu s Mass Effect serijalom, najviše kroz prizmu odnosa s companionima.

Game Informer (8.5/10) upozorava (a na isto smo naletjeli i u nekim drugim recenzijama) kako treba vremena da biste zavoljeli Starfield. Uvod je spor, a sama igra djeluje kompleksno, pa treba neko vrijeme dok polovite mehanike. S druge strane, neke stvari nikad ne sjednu skroz do kraja, poput konstantnog putovanja između sunčanih sistema samo kako biste prenijeli poruku, međutim, sve nadilazi sjajno RPG iskustvo.

“Starfield ne prelazite, Starfield živite”

I dok neki drugi kritiziraju spužvaste protivnike, iz Destructoidove recenzije može se iščitati kako se radi o tipičnom RPG elementu. Odnos levela ponekad može biti prokletstvo, a u njihovom slučaju blagoslov. Ako nadograđujete oružja i skillove, uživat ćete u brzoj i fluidnoj borbi, a pritom je na raspolaganju gomila oružja i dodataka koji će zadovoljiti, kažu, sve tipove igrača. Starfield briljira po pitanju slobode u “masivnom poligonu za igranje” i često ćete se pogubiti u golemoj galaksiji, a kada tome pridodate sjajno pisanje, ocjena je 10 od 10.

Nešto kritičniji je Polygon, koji u još uvijek nedovršenoj recenziji nakon 50-ak sati tvrdi kako je Starfield, izvan najvećih interesnih zona vezanih uz glavnu priču većinom beživotan i dosadan. I dok recenzent hvali priču te interakcije, kaže kako je Starfield žrtva samog sebe, pa kada i se i uživite, što nije teško u ovakvoj igri, prekinut će vas suviše komplicirani meniji, nedostatak goriva ili nešto treće, pa odlazi toliko daleko da naziva Starfieldom “ultimativnim serijalom loading ekrana”. Ali jednom kada steknete momentum, igra briljira, posebno u manjim, intimnijim iskustvima na koje naiđete izvan glavne kampanje.

Internetom je najviše odjeknula recenzija IGN-a i kontroverznih 7 od 10. IGN najviše zamjera sistem navigiranja galaksijom, koji je, kažu, toliko isprekidan učitavanjima između sunčevih sistema, planeta i brodova, da se igra jako brzo svede na fast travel, pa nedugo zatim izgubite osjećaj goleme galaksije. Ne odmaže ni činjenica da igra često šalje u daleko sisteme na nelogične fetch questove. “I dok se u Falloutu i Skyrimu možete kretati bez ikakvog fast travela, u Starfieldu ne možete ići nigdje bez njega.” Sve to posljedično dovodi do toga da mogu proći desetine sati da se uopće ne otisnete negdje s brodom, što je, kažu, šteta, jer borbe i interakcije u međuplanetarnom prostoru su sjajno izvedene.

“Najbolje što je Bethesda napravila još od Obliviona”, pišu na Games Radaru. Uz maksimalnu ocjenu, GR navodi nevjerojatne svjetove, odlične likove i lokacije, a sjajno je izvedena i borba, kako na nogama, tako i u svemiru. Za razliku od recenzenta IGN-a, recenzent GR-a jako puno vremena je proveo u svemiru uživljen u svoj brod i posadu. Brod mu je, kaže, postao poput člana obitelji, a kad nekoga ili nešto volite, nije teško utrošiti i nekoliko sati u potrazi za novim motorom ili nekom drugom nadogradnjom. “Starfield ne igrate kako biste ga završili, radi se više o tome da u njemu živite što god željeli biti”, zaključak je koji bismo podcrtali.

Lijep u kontradikciji

Zaključimo pregled ocjena na pozitivnoj strani, s još uvijek nedovršenom recenzijom The Vergea, a koja, po nama, uz kritike i pohvale sjajno opisuje što Starfield zapravo jest. Starfield je skup gomile gameplay sistema i mehanika koje ne morate koristiti sve odjednom. Možete istraživati, možete ubijati, možete skupljati, možete graditi i nadograđivati, možete ili ne morate istraživati svemir, možete skupljati resurse, možete trgovati, možete igrati glavnu priču ili neku svoju, a možete živjeti život ili samo egzistirati. Dojma smo da je Starfield jedna od onih igara koje je besmisleno recenzirati i ocjenjivati nakon 50-ak sati igranja. Presudit će mu mjeseci i godine.

Igra

Povezano