Na WSJ Tech Live tehnološkoj konferenciji Wall Street Journala kao jedan od sugovornika pronašao se šef Xboxa Phil Spencer.
Osvrnuo se na Game Pass, za kojeg kaže da se rast usporio, a posebno na Xbox konzolama, ali i da je profitabilan. “Vidimo nevjerojatan rast na PC-ju… Na konzoli vidimo usporavanje rasta, zato što u nekom trenutku dosegnete sve koji se žele pretplatiti”, prenosi The Verge.
Spencer smatra kako prihodi od Game Pass pretplate će uvijek biti manjina ukupnih prihoda za Xbox. Očekuje da će ostati u margini od 10-15% ukupnih prihoda. Unatoč profitabilnosti i velikoj adopciji igrača, cijene će uskoro rasti.
Ne može zauvijek biti jeftino
“Zadržali smo cijenu konzole, igara i pretplate. Ali mislim da to nećemo moći raditi zauvijek”, priznaje Spencer. “Mislim da ćemo u jednom trenutku morati povisiti cijene za određene stvari, ali ulazeći u ove blagdane smatrali smo da je jako važno zadržati trenutačne cijene.”
Microsoft je jedan od rijetkih u industriji koji se nije prebacio na standard cijena igara od $70/80€, što će se uskoro promijeniti. Kao i cijena Game Passa, koji za 10 eura mjesečno nudi neprikosnovenu cijenu. I dok čelnici Microsofta ponavljaju kako je Game Pass profitabilan, analitičari smatraju kako Microsoft u računicu ne ubraja visoke cijene razvoja first party naslova, čiji će masovan influks u narednih nekoliko godina značajno utjecati na strukture profita.
Najvažnije je probiti se na mobitele
Microsoftu je zato važna strategija širenja na mobilne uređaje, što je Spencer još jednom potvrdio na konferenciji. “Ako se kladite na dugoročan period, što mi radimo sada, moramo moći dobiti pristup igračima na najvećim platformama na kojima ljudi igraju – na Android i iOS telefonima”, pojašnjava Spencer, koji tvrdi da je upravo zbog toga kupljen Activision Blizzard. Za napore na mobilnim uređajima Microsoft gradi vlastitu digitalnu trgovinu za mobitele, ali tek trebamo vidjeti kako će to pogurati, budući da ni Google ni Apple ne dopuštaju ništa van Google Playa/App Storea.
Za optimističnu okladu kojoj je konačan cilj 3 milijarde igrača na vlastitoj platformi Microsoftu će biti ključno podići cijene, zaključak je intervjua, a poskupljenje možemo očekivati negdje u 2023.