Crkavanje za siću, ili samo poligon za buduće mikrotransakcije?
Ovog tjedna nakon mjesec dana nestrpljivog iščekivanja, mogla se zaigrati Red Dead Online beta. Dok su prve impresije uglavnom pozitivne, totalni trn u oku je ekonomija unutar igre koja ispada pravi pravcati grindfest!
U igri postoje dvije valute: novac i zlatne poluge. Novac se uglavnom koristi za kupovinu uobičajenih stvari i potrepština unutar igre, dok bi zlatne poluge trebale biti svojevrsna premium valuta kojom bi se kupovale specijalne stvarčice, kozmetika ili neke stvari puno brže nego dolarima. Problem nastaje zbog toga što je sve u ovom trenutku jako skupo!
Da bi se dobila jedna zlatna poluga, treba skupiti 100 gold nuggetsa. 2 do 4 gold nuggetsa (0,02 do 0,04 zlatne poluge) se dobije događajima kao što su utrke ili deathmatch što u pravilu traje 10ak minuta. Za jednu polugu bi tako trebalo izdvojiti dobrih 8 – 9 sati grindanja. Ako mislite da to nije puno, samo osiguranje vašeg konja košta 5 zlatnih poluga. Promjena metala oružja u zlato košta 30 zlatnih poluga. Dakle, ako to želite, ne gine vam 200 – 300 sati utrusiti u igranje samo za to.
Mogli bi reći “pa što, nitko te ne tjera da kupuješ kozmetiku?”. Osim osiguranja konja, zlatnim polugama je moguće kupiti, primjerice, štap za pecanje i još neke funkcionalne stvari. To pogoduje onima koji su skloni izvući karticu i kupiti zlatne poluge pravim novcem kako bi odmah imali te stvari. Ni cijene izražene u dolatima međusobno nisu izbalansirane kako treba. Prodaja zlatnog vjenčanog prstena daje otprilike 1,15$ dok limenka graha košta 1,50$. Mauser pištolj košta bolesnih 1000$. Čisto sumnjam da su toliko koštala vatrena oružja u Divljem Zapadu.
Ispada da se grindanje u Red Dead Online pretvara u trušenje brojnih sati za skupljanje mizernih količina novaca i zlata samo da bi se preživjelo u igri – baš kao u stvarnom životu. “Pa da se igračima preživljava na takav način, izašli bi van iz svojih domova u stvarni život” – zaključuju pojedinci. U svakom slučaju, Rockstar će trebati nešto promjeniti i izbalansirati ekonomiju unutar igre jer nije dugoročno održiva.