Vijesti

Sada je i službeno – odličnih igara je sve manje

Željeli mi to priznati ili ne, Metacritic je prilično bitan orijentir današnjim igračima koji sad i odmah žele znati presjek ocjena za njima zanimljiv naslov. Stranica finder.com.au napravila je jako zanimljivu i pomalo zabrinjavajuću analizu.

Kao što su neki uporno trubili u temi na forumu, odličnih igara (90 i veća ocjena na Metacriticu) zapravo je sve manje unatrag zadnjih dvadeset godina. Da je tome tako, pokazuje i ovaj graf:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Graf ocjene na metacriticu

Frekvencije videoigara s prosječnom ocjenom od 90 ili više po godinama. (Preuzeto s: finder.com.au)

U njemu su zbog potreba analize maknuta reizdanja i prerade igara. Bez obzira na to smatrali li da Metacritic ima kredibilitet, treba uvijek imati na umu da na navedenoj stranici ipak ne završi bilo što od recenzija. Potrebno je imati i kontinuitet provjerenih recenzija prije nego vas Metacritic uzme u razmatranje.

No bitnije od toga je situacija na koju graf upućuje. Nakon razdoblja oko 2001. godine, i naslova poput Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Super Smash Bros. Brawl, Haloa i revolucionarnog Grand Theft Auta III, svijet gaminga krenuo je nizbrdo što se tiče 90+ igara na Metacriticu.

Pa je li sve tako crno? 2015. godina, dokazano najlošija u ovom nizu, iznjedrila je igre The Witcher 3: The Wild Hunt, Metal Gear Solid V i Bloodborne. To i nije tako loše, zar ne?

Što je s proizvođačima konzola i kako se njihovi naslovi drže tijekom zadnjih 20 godina? Tu imamo sljedeću situaciju:

Graf ocjene na metacriticu po platformama

Nintendo je relativno konstantan, jedino tijekom 1996. godine nisu imali 90+ igru na Metacriticu. Inače imaju 75 igara u 90+ klubu, odnosno 3,6 igre po godini s ovakvom ili većom ocjenom.

Sony je pak dominantan (zar ste sumnjali?) s najvećim brojem igara u 90+ klubu, odnosno 156 naslova, što je godišnje oko 7,4 igre. PC je ovdje drugi po redu sa 104 naslova s ocjenom preko 90, odnosno 4,6 igara godišnje. Treći je Xbox s 90 igara i 4,3 igre godišnje s 90+ ocjenom. Ovdje je reda radi navedena i Sega Dreamcast, koja je imala kratki, ali odlični uzlet 2000. godine s 9 igara s 90+ ocjenom.

Ako se na kraju pitate što izvući iz ovih podataka, osim naslova koji se nameće sam po sebi i iskače u prvi plan (i činjenice da je Sony najjači; šaljemo srdačne pozdrave našim dragim forumašima PS2MASTERU i Emiliju koji vjerojatno u ovom trenu zadovoljno trljaju ruke), teško je biti pametan. Bez obzira na vrlo dobre igre kojih je pozmašan broj, nadajmo se da je 2015. godina ujedno i točka povijesnog minimuma ispod kojeg nećemo vidjeti manji broj igara s ocjenom 90+ na Metacriticu.

U vrijeme sve skupljih i ne uistinu inovatnih AAA igara, možda su neki od nas i spremni žrtvovati kvantitetu naspram kvalitete. Ipak, nadajmo se da bolja vremena dolaze što se tiče kritički odlično prihvaćenih igara i da će ih biti iz godine u godinu sve više.

Povezano