Vijesti

Šef Warhorsea stao u obranu Lariana: “AI je zastrašujuć, ali tu je i neće nestati”

Nakon što je internet razapeo Larian zbog korištenja generativnog AI-ja u ranom razvoju novog Divinityja, u raspravu se uključio i Daniel Vávra, suosnivač Warhorse Studiosa i voditelj razvoja oba Kingdom Come: Deliverancea.

Vávra smatra da se oko svega digla nerazumna histerija te da je vrijeme da industrija pogleda stvarnosti u oči.

Povod je bila izjava Swena Vinckea da Larian koristi AI isključivo u vrlo ranim fazama razvoja, za istraživanje ideja, prezentacije i privremeni tekst, bez ikakvog AI sadržaja u finalnoj igri. Unatoč tome, dio publike protumačio je i takvu upotrebu kao zamjenu ljudske kreativnosti. Vávra je na društvenim mrežama poručio da Larian nije rekao ništa neuobičajeno te da “apsolutno svi ostali” u industriji već rade isto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povratak nišnih žanrova, ali i priljev puno smeća

Iako naglašava da nije fan AI-generirane umjetnosti, Vávra smatra da tehnologija ima smisla u uklanjanju zamornih i manje bitnih poslova koji produžuju razvoj igara. Navodi kako ga najviše frustrira činjenica da danas za jednu igru treba sedam godina, stotine ljudi i desetke milijuna dolara, te da bi AI mogao omogućiti manjim timovima brži razvoj bez žrtvovanja ključnih kreativnih uloga poput redatelja, pisaca i dizajnera.

Posebno vidi potencijal u proceduralnim i nebitnim dijalozima, dok bi glavne priče i cutscene i dalje trebali raditi glumci i motion capture.

Vávra zaključuje da je širenje AI-ja neizbježno, uspoređujući otpor prema njemu s otporom prema parnim strojevima ili šivaćim mašinama. Prema njegovom viđenju, AI bi mogao dovesti do povratka nišnih žanrova, manjeg utjecaja velikih izdavača i eksplozije kreativnih projekata, iako priznaje da će, uz dobre igre, doći i more “smeća”. U njegovim riječima, pitanje više nije treba li AI koristiti, nego kako ga koristiti pametno.

Povezano