U The Vergeovom podcastu Decoder ponovno je gostovao šef Xboxa Phil Spencer. Ovom prigodom osvrnuo se na kupovinu Activisiona i kako će to utjecati na PlayStation, pa je po nebrojeni put ponovio pravi razlog zašto je Microsoft odlučio izdvojiti blizu 70 milijardi dolara na daleko najveću akviziciju u povijesti gaming industrije.
“Što se tiče kupovine Activisiona, stalno to ponavljam i istina je – ono definitivno započinje sa stajalištem da ljudi žele igrati na svakom uređaju koji imaju. Na smiješan način, najmanji zaslov na kojem igramo zapravo je najveći kada razmišljate o broju vlasnika mobitela”, Philov je citat koji bismo izdvojili.
Ništa bez mobitela
“Ako ne steknemo relevantnost kao gaming brand na mobitelima, s vremenom će naše poslovanje postati neodrživo”, navodi Spencer u kontekstu kupovine Activision Blizzarda, za kojeg još jednom opetuje da ga je kupio zbog potencijala na mobitelima, a ne zbog Call of Dutyja.
Pritom igranje na konzolama i PC-ju naziva nišom, odnosno projicira budućnost s milijardama mobilnih igrača gdje će oni na, nazovimo ih tako, velikim platformama, biti u velikoj manjini. “Ako niste u mogućnosti doprijeti do kupaca na mobitelima, onda ćete doista biti segmentirani u nišni dio gaminga gdje će vođenje globalnog poslovanja postati vrlo izazovno.”
Naglašava globalne statistike, a koje iz godine u godinu ukazuju da gaming industrija raste. Ali postoji caka. “Recimo da gaming industrija danas vrijedi 200 milijardi godišnje, i da raste oko 9 ili 10 posto. Ako je rast konzola i računala u osnovi nepostojeći, a industrija još uvijek raste 9 ili 10 posto, to znači da se sav rast događa u mobilnim uređajima”, zaključuje.
To ujedno znači da će postotak igrača na računalima i konzolama unutar gaming industrije padati, a mobilno će uzimati sve veći udio. “Ako pogledate najveće gaming kompanije, Tencent je najveći, a veliki dio njihovih prihoda dolazi od mobilnih uređaja.”
Kupuje Candy Crush, a ne Call of Duty
Vi zapravo kupujete Candy Crush? – pita se voditelj, usto navodeći brojke koje ukazuju da King unutar Activision Blizzarda s Candy Crushom donosi veće prihode od Call of Dutyja, World of Warcrafta, Hearthstonea… “Apsolutno! Osim toga, Candy Crush/King ne uračunava Call of Duty: Mobile i Diablo Mobile koji su također veliki dionici na mobilnom tržištu”, odgovara šef Xboxa.
Zatim se osvrnuo na Sony. “Ideja da je kupujemo Activision samo zbog Call of Dutyja na konzolama je konstrukcija koju stvara naša konkurencija i možda neki igrači”, bocnuo je PlayStation, koji, za razliku od Nintenda, prema Spenceru ne razumije pravo stanje stvari.
Pritom još jednom ponavlja da ga ne zanima Call of Duty ograničiti samo na Xbox, jer za to nema financijskog stajališta. “Financije Activisiona ukazuju da Call of Duty mora ostati na PlayStationu. Otvoreni smo za razgovore sa Sonyjem i regulatorima o načinu na koji ćemo osigurati da to ostane tako”. Istovremeno, Spencer ipak želi imati Call of Duty i na Game Passu, što je glavni razlog negodovanja sa Sonyjeve strane. Tu, čini se, ne želi raditi kompromis. “Nitko mi nije pokazao kako Game Pass može biti loš za igrače.”
Voditelj šefu Xboxa zamjera što u javnosti tvrdi da želi Call of Duty zauvijek na PlayStationu, a zatim u razgovorima s čelnicima Sonyja nudi samo tri godine. “Nitko vam ne može ništa na sudu zbog javnih izjava, zato morate to staviti na papir”, elaborira voditelj, na što Spencer odgovara da nije tako jednostavno. Tvrdi da u ugovoru ne može stajati “zauvijek” i upravo je to poprište prijepora sa Sonyjem i nešto što će trebati dogovoriti kako bi regulatorna tijela dopustila najveću akviziciju u povijesti gaming industrije.