Dok će Sony s dolaskom PlayStationa 5 napraviti kompletnu tranziciju svojim ekskluzivama, Microsoft se odlučio na drugačiju strategiju. Tako će Microsoftove nove igre nastaviti izlaziti i na Xboxu One.
Logika nam nalaže da će višestruko manja hardverska sposobnost starih konzola ograničavati kreativnost novih igara, ali šef Xboxa Phil Spencer se baš i ne slaže s tim te povlači paralelu s PC igrama.
“Različitost PC hardvera ne ograničava developere, pa su tako najdetaljnije igre upravo na PC-ju”, Spencer kaže za gamesindustry.biz, pa poentira da su developeri itekako sposobni te znaju kako razvijati igre za niz različitog hardvera.
Sony radi super posao, ali nebi trebali ograničavati ljude
“Treba cijeniti napredak koji se događa s SSD-om i zvukom na kojem rade Jim Ryan, Mark Cerny i ekipa iz PlayStationa”, kaže Spencer pa nastavlja, “ali ne bismo trebali ograničavati ljude (da se prebace na nove konzole op.a.).”
“Igranje je zabava, igranje su zajednice igrača, različitosti, nove priče i perspektive te smatram potpuno obrnutim od toga ograničavati igrače u iskustvu igranja novih igara ili ih pak prisiliti da kupe određeni uređaj onda kada ja (kao šef Xboxa) to odlučim.”
U nastavku teksta na gamesindustry.biz navode se izjave još nekoliko developera iz Microsoftovih studija koji parafrizirano ponavljaju mišljenje šefa, stoga je potpuno jasna strategija Microsofta u narednim godinama.
Xbox će tako postati ekosustav starih i novih konzola. Oni koji to žele, moći će igrati nove igre u manjim grafičkim detaljima i manjem broju sličica u sekundi. Ali će igrati nove igre i Microsoft neće ograničavati igrače. Dakle, ako posjedujete Xbox One mirni ste još narednih X godina. Za razliku od PlayStationa 5 za kojeg Sony ima drugačiju strategiju.
Sukob različitih ideologija
Phil Spencer u Xbox ekosustavu slabijih i snažnijih konzola ne vidi problem, budući da je njegova vizija nove generacije konzola očito tek grafički skok. Ako nove igre donose (samo) grafički napredak onda je relativno lako skalirati detalje i ponuditi ih na čitavom nizu hardvera. Ne možemo reći da se radi o pogrešnoj viziji kada u kontekstu još uvijek aktualne generacije konzola i sami svjedočimo tek grafičkom skoku i nikakvom drugačijem. Primjerice, The Last of Us Part II grafički je najimpresivnija igra na konzolama, ali osim grafike identična igra mogla se kreirati i na PlayStationu 3. Uz možda još pokoju zadršku, ali u principu je tako.
S druge strane, Sony je na prvoj PS5 prezentaciji koja je, realno, bila poprilično suzdržana, predstavio igru koju ni u teoriji nije moguće kreirati na PS4. Radi se o Ratchet & Clank: Rift Apart igri koja pametno iskorištava mogućnosti SSD-a instantnim skokovima u potpuno različite svjetove, što je nešto što ni u teoriji ne možete izvesti na starijim konzolama.
Nažalost, to je jedina igra s PS5 prezentacije za koju možemo sa sigurnošću izjaviti da inovira u okviru novih mogućnosti novih konzola, a sudeći po izjavama iz Xbox tabora, upravo na tim različitim ideologijama će se sukobiti za naklonost igrača.