Vijesti

Sony zabrinut zbog Activision Blizzarda, boji se da će ga Microsoft preskočiti

Gotovo dvije godine Microsoftu je bilo potrebno da uvjeri sve koje treba uvjeriti da mu dopuste kupiti Activision Blizzard za 69 milijardi dolara. Osim britanskih, europskih i američkih birokrata, najveći oponent akviziciji bio je Sony. Microsoft je uletio s količinom novca koji nitko u ostatku zabavne industrije ne može zamisliti, a koliko je zaista zabrinut, moguće je iščitati iz sada leakane prezentacije s hakiranog servera studija Insomniac.

Možda i najveći leak u povijesti gaming industrije donosi više od terabajta podataka. Među njima su igrivi build nadolazećeg Wolverinea, kompletna priča, planovi za sve buduće igre, traileri, pa čak i detalji o nenajavljenim igrama drugih Sonyjevih studija. Među svim tim megabajtima pronašao se i dokument u kojem Sonyjevi čelnici analiziraju prijetnju iz Redmonda.

Prijetnja kreće 2027.

Premda je navodno dogovoren i osiguran izlazak Call of Dutyja na svim platformama u narednih 10 godina, Sony kaže da “prijetnja” kreće već 2027. Prijetnju vidi u Call of Duty igrama na Game Passu, u načelu neisplativom potezu, a koji će povlačiti igrače s PlayStationa ka Xboxu te direktno utjecati na PlayStation Plus. Mora pronaći milijardu i pol dolara kako bi pokrio rupu koja će nastati.

Prezentacija navodi kako Sony već zaostaje i Microsoft će ga preskočiti. Dodaje kako Activision Blizzard pruža veliku prednost na polju live service igara, mobilnim igrama te na PC-ju kroz Battle.net trgovinu, što je sve ono što Sony u ovom trenutku nema. Ni ne treba imati, jer je, smatra, nemoguće unificirati mobilno, PC i konzolaško iskustvo, budući da je razlika u snazi prevelika

Pretplata s velikim besplatnim igrama na dan izlaska je neodrživa

Sony konstatira kako je pretplata s premium sadržajem, poput Microsoftove, neodrživa, a realan rast broja pretplatnika ne može popratiti investiciju. Stoga ostaje pri svojoj strategiji premium modela naplate.

Prezentacija kojoj imamo pristup nije cjelovita, međutim, s obzirom na sve, ne čudi Sonyjev pokušaj poguranca ka live service modelu. Međutim, on je već u startu naišao na poteškoće i djeluje upitno. Bungie dijeli otkaze, Naughty Dog je otkazao svoj projekt, a propao je i najmanje jedan novi studio u kojeg je uložen novac u svrhu stvaranja nekog takvog hita.

Djeluje upitno i čitava budućnost PlayStationa, jer otkriven je i konkretan izdatak za razvoj vlastitih premium iskustava poput Marvel’s Spider-Mana 2 ili nadolazećeg Wolverinea. Iznos je veći i od 300 milijuna dolara po igri, a povrat je tek 20-ak posto, što je nikad manje u AAA industriji.

Povezano