Gotovo dvije godine Microsoftu je bilo potrebno da uvjeri sve koje treba uvjeriti da mu dopuste kupiti Activision Blizzard za 69 milijardi dolara. Osim britanskih, europskih i američkih birokrata, najveći oponent akviziciji bio je Sony. Microsoft je uletio s količinom novca koji nitko u ostatku zabavne industrije ne može zamisliti, a koliko je zaista zabrinut, moguće je iščitati iz sada leakane prezentacije s hakiranog servera studija Insomniac.
Možda i najveći leak u povijesti gaming industrije donosi više od terabajta podataka. Među njima su igrivi build nadolazećeg Wolverinea, kompletna priča, planovi za sve buduće igre, traileri, pa čak i detalji o nenajavljenim igrama drugih Sonyjevih studija. Među svim tim megabajtima pronašao se i dokument u kojem Sonyjevi čelnici analiziraju prijetnju iz Redmonda.
Prijetnja kreće 2027.
Premda je navodno dogovoren i osiguran izlazak Call of Dutyja na svim platformama u narednih 10 godina, Sony kaže da “prijetnja” kreće već 2027. Prijetnju vidi u Call of Duty igrama na Game Passu, u načelu neisplativom potezu, a koji će povlačiti igrače s PlayStationa ka Xboxu te direktno utjecati na PlayStation Plus. Mora pronaći milijardu i pol dolara kako bi pokrio rupu koja će nastati.
Prezentacija navodi kako Sony već zaostaje i Microsoft će ga preskočiti. Dodaje kako Activision Blizzard pruža veliku prednost na polju live service igara, mobilnim igrama te na PC-ju kroz Battle.net trgovinu, što je sve ono što Sony u ovom trenutku nema. Ni ne treba imati, jer je, smatra, nemoguće unificirati mobilno, PC i konzolaško iskustvo, budući da je razlika u snazi prevelika
Pretplata s velikim besplatnim igrama na dan izlaska je neodrživa
Sony konstatira kako je pretplata s premium sadržajem, poput Microsoftove, neodrživa, a realan rast broja pretplatnika ne može popratiti investiciju. Stoga ostaje pri svojoj strategiji premium modela naplate.
Prezentacija kojoj imamo pristup nije cjelovita, međutim, s obzirom na sve, ne čudi Sonyjev pokušaj poguranca ka live service modelu. Međutim, on je već u startu naišao na poteškoće i djeluje upitno. Bungie dijeli otkaze, Naughty Dog je otkazao svoj projekt, a propao je i najmanje jedan novi studio u kojeg je uložen novac u svrhu stvaranja nekog takvog hita.
Djeluje upitno i čitava budućnost PlayStationa, jer otkriven je i konkretan izdatak za razvoj vlastitih premium iskustava poput Marvel’s Spider-Mana 2 ili nadolazećeg Wolverinea. Iznos je veći i od 300 milijuna dolara po igri, a povrat je tek 20-ak posto, što je nikad manje u AAA industriji.