Koliko puta ste čuli da je već vrijeme da se zauvijek ostavite igara? U našoj redakciji smo i previše puta doživjeli ovu situaciju. Da postajemo stariji, to već znamo, ali da trend zastupljenosti starijih igrača postaje sve aktualniji, to dokazuje i ovo novo istraživanje.
Gametrack istraživanje pod pokroviteljstvom Interaktivne softverske federacije Europe (ISFE) otkrilo je kako na tlu Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Francuske i Španjolske imamo izrazit porast starijih igrača.
Točnije, u trećem kvartalu 2012. pokazalo se da neki tip videoigara igra 36% igrača u dobi 35-44 godine. U trećem kvartalu 2016. Ta brojka se popela na 46%. Još zanimljivije, za dob 45-64 godine, u istom periodu populacija starijih se popela s 21% na 27%.
Što je također očekivano, čini se da je igranje na smartphoneima u tabletima također u velikom zamahu. Za one starije od 35 godina, njih 8% je izjavilo kako se igra na spomenutim platformama u 2012. godini, dok je je taj postotak skočio na 16% u 2016.
No isto tako, gaming na mobilnim platformama nije u porastu samo kod starijih, što dokazuje i rast sa 18% (2012.) na 27% (2016.) za populaciju 6-64 godine.
Još zanimljivija informacija je kako stariji ljudi u prosjeku provedu više vremena igrajući u odnosu na mlađe. Za dob 45-64 godine igrači prijavljuju oko 7,5 sati utrošenih na gaming tjedno u odnosu na 6,2 sata za populaciju 25-34 godine.
Kakva je situacija kod ženskog spola, pitate se? Pa, između 2012 i 2016. godine i nije se mnogo promjenilo. Naime, 44% žena se igra na nekoj platformi, dok je u prosjeku njihovo vrijeme igranja (uglavnom na smarphoneima i tabletima) poraslo sa 3 sata tjedno u 2012. na 4,6 sati u 2016., dakle riječ je o značajnom povećanju vremena posvećenom gamingu.
Za tržište koje se tradicionalno smatra „jezgrom“ igrača, a to su mlađi muškarci u dobi 18-24 došlo je do rasta sa 27% na 40% igrača koji se igraju na mobilnim platformama, dok je udio igrača te dobi i spola koji se igraju na konzolama ili PC-u čak 71% (u prosjeku 10 sati tjedno) i ta je brojka stabilna svih ovih godina. Vrijeme provedeno u igranju mobilnih igara se pak povećalo s 3,1 sat tjedno na 3,7 sati tjedno.
I, što su istraživači zaključili na osnovu ove šume brojki? Gaming definitivno postaje sve širi i raznim dobnim populacijama razumljiviji pojam (barem na zapadu op.a).
Kako se širi udio starijih među igračima, tako ne bi bila loša ideja osmisliti igre koje će privući veći spektar ljudi bez da se kompromitira njihova vizija. Sve veći broj ljudi ima mogućnost igranja na smartphoneima i tabletima, što dovodi i do mogućnosti da proizvođači imaju mogućnost stvoriti nešto originalno, nešto što ne polazi s premisom da je osoba koja igra upoznata s bilo kakvom sličnom igrom.
I naravno, i dalje imamo tržište i bazu igrača koji su po pitanju zastupljenosti i dalje stabilni po udjelu (muškarci u rasponu 18-24 godine) i koji čine okosnicu industrije igara za konzole i PC. Ne treba zaboraviti da i takvi igrači traže njima prilagođene sadržaje i na mobilnim platformama. Na proizvođačima igara je da nađu način kako da pristupe pojedinim skupinama igrača, što je ujedno i velik izazov.