Posljednjih godina smo Valveu sa Steamom najviše zamjerali nedostatak inovacija i zastarjeli dizajn, odnosno tromost uvođenja i poboljšavanja istih. Stvari su se ipak pokrenule, što posebice vrijedi od dolaska Epic Game Storea.
Ono što ne znamo, što se događa iza kulisa, je da brojni zaposlenici gotovo svakodnevno eksperimentiraju s idejama od kojih 90% nikad ne ugleda svijetlo dana, ili su potiho dodane u već postojeće alate. Valve je stoga pokrenuo Steam Labs, mjesto gdje će eksperimente otvarati javnosti, a onda ih zajedno s nama poboljšavati ili potpuno odbaciti ako nemaju smisla.
Sa Steam Labsom stigla su i tri eksperimenta, od kojih barem jedan vidimo kao uspješnu realizaciju kroz par mjeseci.
- Interactive Recommender
- Automatic Show
- Micro Trailers
Micro Trailers je usluga koja bi vam trebala uštedjeti vrijeme. Steam pred vas stavi brdo igara čije izrezane trailere možete pogledati u thumbnailovima po 6 sekunda. Ako vam se svidi, kliknuti ćete, a ako ne, nastavljate dalje. Prilično beskoristan eksperiment od kojeg će vjerojatno ostati gif thumbnailovi, odnosno “micro traileri” na ostalim dijelovima sitea.
Nastavljamo s još jednim beskorisnim eksperimentom – Automatic Showom koji koristi poseban algoritam koji će u 20+ minuta nagurati trailere što više igara. Iskreno ne vidimo smisla u ovom.
Dok imamo osjećaj da su prethodne dvije stavke ubačene tek reda radi, Interactive Recommender već sad funckionira odlično i ima golemi potencijal. Preporučivač igara machine learningom će saznati što i koliko ste igrali, pa će vam na temelju toga predlagati što igrati/kupiti slijedeće. Pritom možete koristiti nekoliko jednostavnih filtera poput kategorije i tagova, te sliderom raditi kompromis između globalno popularnih i specijaliziranih igara. Kod mene je unutar 10 igara bilo 5 koje bi vjerojatno odigrao, od kojih su 4 one za koje nikad dosad nisam čuo, što dovoljno govori o alatu i potencijalu.