Vijesti

Steam odbacuje Bitcoin kao sredstvo plaćanja

Visoka volatilnost vrijednosti ove kriptovalute znači velike transakcijske izdatke.

Uz banknote, odnosno, pravi bankonvni novac, Steam je nudio plaćanje u kriptovaluti Bitcoinu. No kako smo svjedoci visoke volatilnosti vrijednosti Bitcoina, Valve ukida mogućnost plaćanja istime. Visoka volatilnost znači da u jednom trenutku Bitcoin može vrijediti (karikirano tako da nemojte uzeti cifre kao referentne vrijednosti) 5000$, a za par sati 10000$. Volatilnost vrijednosti bilo koje valute uvijek postoji, ali ako je relativno slaba i spora, lako je moguće predvidjeti troškove i špekulacije su minimalne.

Problem leži u transakcijskim troškovima u Bitcoin mreži. Kada je prvotno Valve omogućio plaćanje, ti troškovi su bili svega 0,20$ po transakciji dok su sada čak oko 20$. To je ogromno povećanje. Bitcoin je uvijek bio volatilan, samo sada smo svjednoci promjena u vrijednosti i do 25% u svega par dana. Svaki korisnik koji kupi igru, osim što plaća igru, plaća i određeni dio transakcijskih troškova na koje Valve nema utjecaja. Ako se promjena u vrijednosti Bitcoin naglo dogodi prije nego se transakcijski troškovi riješe, dolazi do problema.

Dva su načina kako se problem inicijalno rješava: Povrat novca kupcu ili traženje još sredstava za pokrivanje dodatnih troškova. Problem u oba slučaja što se opet zaračunavaju transakcijski troškovi što u konačnici sve dovodi do toga da je preskupo tako kupovati igre. A rizik i dalje postoji jer i takvo dodatno plaćanje opet ne mora biti dovoljno ako vrijednost Bitcoina opet podivlja u tom razdobolju. Brojni igrači su se našli u toj situaciji pa je shodno tome Valve odlučio obustaviti plaćanje Bitcoinom.

Ako se situacija promjeni na bolje, Valve će razmisliti o ponovnom uvođenju Bitcoina. Korisnici u komentarima zagovaraju uvođenje Litecoina s obzirom na drastično manju volatilnost u vrijednosti te brže procesiranje transakcija. A navodno bi se s dolaskom Lightning Networka stvari oko brzine transakcija trebale puno više ubrzati pa se predlaže da Valve implementira takvog posrednika.

Povezano