Vijesti

Što igrači misle o mikrotransakcijama i DLC-ima?

Često spominjana NPD grupa, odnosno tvrtka specijalizirana za marketinška istraživanja i industrijsku analizu, ovaj put nas je počastila rezultatima opsežnog istraživanja o navikama igrača kada su u pitanju DLC-i i mikrotransakcije.

Ako ste ikad sudjelovali u raspravama o DLC-ima i mikrotransakcijama, poznato vam je da se radi o prilično kontroverznoj temi (pogotovo na gamerskim forumima poput FFA!), gdje uglavnom prevladava negativno mišljenje o istima. No je li doista tako i na većem uzorku igrača?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ekipa iz NPD-a napravila je online istraživanje na prilično velikom uzorku od 8893 igrača. Ispitanici su bili muškog i ženskog spola, dobi od 13 do 54 godine. Svatko od njih čiji su rezultati uzeti u obzir obavio je barem jednu kupnju DLC-a ili je potrošio novac na mikorotransakciju unutar zadnja 3 mjeseca. Od navedenog broja 2470 ispitanika je uz to nedavno obavilo kupnju DLC-a ili mikrotransakcije.

Rezultati su pokazali sljedeće:

  • 28% igrača je kupilo dodatni sadržaj u videoigri unutar zadnja 3 mjeseca, od toga su muškarci i tinejdžeri najčešći kupci.
  • Mikrotransakcije su popularnije u odnosu na DLC, u omjeru 23%-16%.
  • Cijena je bitan faktor, gotovo polovica ispitanika smatra da mikrotransakcije uopće nisu vrijedne novca, dok 48% ispitanika smatra da takav sadržaj nije vrijedan dodatnog novca.
  • Dobivene su slične brojke i za nekupce DLC-a, otprilike polovica smatra da DLC-i nisu vrijedni novca, dok 16% vjeruje da je DLC trebao biti sadržan u okviru uobičajene cijene za igru.
  • Kada je u igri uključena i mogućnost kupnje predmeta virtualnim novcem, tada je 78% ispitanika ujedno spremno potrošiti i dodatni pravi novac kako bi došlo do željenih oružja, alata ili mogućnosti koje daju izraženu prednost tijekom igre. Ovo naravno ovisi o tome koliko igrač doista voli i uživa u igri za koju je spreman izdvojiti dodatan novac.
  • Polovica ispitanika koji troše na mikrotransakcije kupovali bi i više kada bi cijene bile manje.
  • Stavovi prema mikrotransakcijama su ustvari pozitivni, 77% ispitanika tvrdi da im mikrotransakcije omogućuju i produljuju uživanje u određenoj igri.
  • 68% ispitanika vjeruje da su tzv. „plati kako bi dobio“ mikrotransakcije štetne i loše.
  • Glavni razlozi za kupnju DLC-a variraju od želje za zajedničkim uživanjem s prijateljima, posjedovanje cjelokupnog sadržaja igre i osjećaja da je cijena dodatnog sadržaja poštena za ono što nudi. 
  • Iako većina smatra cijena razumnima, preko polovice ispitanih smatra da bi inicijativa za kupnju bila i veća da su DLC-i jeftiniji.

Sam Naji, industrijski analitičar NPD grupe izjavio je: „Trošenje na DLC-e i mikrotransakcije je trenutno uspješan model poslovanja. Izdavači i proizvođači ne smiju izgubiti iz vida važnost traženja načina kako stimulirati rast potrošnje na sadržaje iz videoigara, ali bez ugrožavanja stvarne i percipirane vrijednosti sadržaja i usluga koje nude“.

U današnje vrijeme, kada imamo situaciju da GTA V zaradi preko pola milijarde dolara samo na osnovu mikrotransakcija, nema sumnje da postoji tržište za plasiranje mikrotransakcija, kao i DLC-a. Dakako, sve ovisi i o interesu za određenu igru.

Što vi mislite o DLC-ima i mikrotransakcijama? Na forumu uvijek možete podijeliti svoja razmišljanja.

Povezano