
Ubisoft je potpuno prigrlio generativni AI i, prema riječima izvršnog direktora Yvesa Guillemota, tehnologija predstavlja najveći tehnološki skok za industriju još od prijelaza na 3D grafiku.
Gen-AI tema je koja već mjesecima izaziva prijepore. Sve je više igara u kojima se koristi, od ARC Raidersa i The Finalsa do novog Black Opsa , ali velik dio igrača skeptičan je prema ovoj noj tehnologiji.
Ubisoft, međutim, nema dvojbi. U razgovoru s investitorima Guillemot je poručio kako tvrtka postiže velike pomake u primjeni gen-AI-ja. Generativni AI opisuje kao revoluciju jednaku prijelazu na 3D, a jedan od prvih konkretnih projekata su tzv. neo-NPC likovi. To su, kaže, umjetnom inteligencijom pogonjeni likovi sposobni za jedinstvene, kontekstualne i responzivne razgovore s igračima, čime bi se trebala stvoriti potpuno personalizirana iskustva.
Koncept neo-NPC-a više nije samo prototip, što sugerira da će se pojaviti u budućim Ubisoftovim igrama.
“Na produkcijskoj strani, timovi u svim našim studijima aktivno istražuju nove načine primjene tehnologije u programiranju, artu i općoj kvaliteti igara“, dodaje Guillemot.
Ubisoft traži izlaz iz naizazovnijeg perioda svoje povijesti
Ostaje, naravno, otvoreno pitanje hoće li se ta strategija dugoročno isplatiti. I dok AI u produkcijskoj pipeline logici nesumnjivo ima korisne primjene, najviše brine područje kreativnih disciplina gdje postoji strah da bi stroj mogao istisnuti ljude.
Istovremeno, pitanje je koliko developera i razvojnih studija je uopće iskreno po pitanju primjene takve tehnologije te se vjeruje kako danas nema većeg ni manjeg projekta u kojima se ne koristi generativni AI.
Inače, Ubisoftu je sve ovo možda i posljednja prilika da se izvuče iz pričičnih financihskih poteškoća u koje je upao. Cijena dionica, generalno gledano najniža je u posljednjih 12-13 godina, ali gledajući jutrošnje poslovanje na burzama, ulagači su dobro reagirali na ove najave, premda bismo za neki zaključak ipak pričekali kraj trgovanja za danas.



