U digitalnom dobu, koncept vlasništva nad videoigrama postaje sve straniji pojam. U uvjetima korištenja svih velikih platformi jasno stoji pravna distinkcija kako igrači zapravo kupuju pristup igrama. Svejedno, barem osjećamo da su “naše” i to djeluje relativno dobro već skoro 20 godina. Idući korak su pretplate, na koje će osobito igrati izdavač Ubisoft.
Ubisoftu se omilio njihov Ubisoft+ i sada je odlučio raščlaniti PC pretplatu u dva razreda:
- Ubisoft+ Classics za €7,99 nudi preko 50 starijih igara, od Far Cry 6 pa sve do samih početaka Assassin’s Creed serijala, sve u standardnim izvedbama
- Ubisoft+ Premium za €17,99 ubuduće će nuditi igre od prvog dana izlaska te starije naslove u bogatijim izvedbama uz mogućnost igranja iz clouda preko Amazon Lune
Pritom je malo nejasno hoće li baš apsolutno sve nove naslove gurati u pretplatu, ali posljednjih nekoliko mjeseci pretplatnici od prvog dana igraju Assassin’s Creed Mirage, Avatara, a Prince of Persia čak i prije službenog izlaska.
Najveći izazov je prihvaćanje igrača
Najveći izazov u ovoj tranziciji poslovanja je naučiti igrače na novo normalno, smatra Ubisoftov šef pretplata Philippe Tremblay. U razgovoru za GamesIndustry.biz poručio je kako su se potrošači naučili ne posjedovati glazbu i filmove, ali u kontekstu pretplata, na isto se moraju naučiti i igrači.
“Radi se o tome da se igrači moraju postati osjećati ugodno jer ne posjeduju igre. Ja još uvijek imam dvije kutije DVD-ova, tako da definitivno razumijem pogled igrača na to. No kako ljudi prihvaćaju taj model, vidjet ćete da će igre nastaviti postojati, usluga će nastaviti postojat, a vi ćete moći pristupiti sadržaju kada to želite.”
Tremblay ipak dodaje kako klasična kupnja igara ne ide nigdje i ta dva poslovna modela ne idu nigdje. Prednost pretplata je, kaže, što privlače nove igrače, pa bilježe jednog od deset novog pretplatnika koji nikada ranije nije igrao Ubisoftove igre, a sada ih igra.