“Žao mi je”, isprikom je zapoćeo obraćanje čelnik Unityja Marc Whitten. Developeri i ostala javnost nisu baš najbolje poprimili odluku da će od nove godine naplaćivati svaku instalaciju igre kreiranu u Unity engineu. Odluka o naplati instalacije ostaje i dalje, ali u značajno relaksiranom obujmu.
Za početak, Unity ostaje besplatan za sve developere i one koji se žele okušati u razvoju igara, a granica nakon koje se počinje naplaćivati postotak od zarade pomaknuta je sa 100 tisuća na 200 tisuća dolara prihoda godišnje. Instalacije igara, ali samo novim igračima, i ne retroaktivno, naplaćivat će se developerima s premašenih milijun dolara zarade u prethodnih godinu dana. Ali tzv. “Runtime Fee” postat će obaveza tek od idućeg velikog ažuriranje ovog grafičkog pokretača, planiranog negdje u 2024.
Pozitivne promjene, ali developeri ipak ostaju oprezni
Oni koji zarađuju toliki novac, potreban da ih zahvate promjene, bit će zadovoljni što je ukupan iznos ipak ograničen, te kao takav neće dovoditi poslovanje u pitanje. Naime, iznos od broja instalacije igara novih igrača ne može premašiti 2.5% ukupnog mjesečnog prihoda. Ako je iznos od instalacija manji od 2,5% ukupnih prihoda, developeri će plaćati taj iznos, a ako bude veći, plaćat će najviše 2,5% ukupnog prihoda.
Očekivano, budući da su novi uvjeti prilično razumni, uslijedila je pozitivna reakcija developera. Zadovoljni novim uvjetima, međutim, ostaju oprezni, kako i priliči ljudskoj prirodi, jer most je lakše srušiti nego nagraditi. Neki od njih za svoje buduće projekte birat će druge grafičke pokretače, ali većina će ih ostati, jer Unity je i dalje najpristupačniji moderni engine današnjice s i dalje najpovoljnijim naknadama.