Vijesti

Valve je malkice procurio; znamo ukupan broj igrača skoro svih igara na Steamu

Eto ti te đavle kada ne zavrneš dobro ventil pa pobježe para.

Nedavno otkriven propust u Valveovom API-ju je omogućio otkrivanje broja igrača pojedine igre. Jedini uvijet je bio da te iste igre imaju sustav achivementsa jer se taj broj upravo preko njih saznavao. Na koji način?

Za razliku od Steam weba gdje se postoci riješenih achivementa zapisuju do reda veličine dvije decimale, API taj broj bilježi na čak 16 decimala. Zbog tolike preciznosti, moguće je reverzno izračunati broj igrača (koji mora biti cijeli broj, jelte) koji je igralo pojedinu igru barem jednom. Što više achivementsa igra ima, to je preciznije moguće doći do pravog broja igrača.

Preciznije mjerenje nego Steam Spy, ali to ima rok trajanja

Steam Spy je za svoje procjene koristio nasumično sampliranje manjeg dijela Steam baze igrača pa često nije bio toliko precizan dok su ovakve informacije izvučene diretno iz API-ja preciznije. Dakako, brojke se ne podudaraju 100% s podacima koje dobiju razvojni timovi i izdavači, a i nema indikacije koliko igrača posjeduje igru bez da je dotično jedanput zavrtjelo.

Podaci, čija pravovaljanost vrijedi vremenski sve do 1. srpnja će s vremenom sigurno postati neprecizniji i neprecizniji kako vrijeme ide, se mogu vidjeti na sljedećoj CSV datoteci. Dakako, tu nisu sve igre na Steamu, već isključivo one koje imaju sustav achivementsa (tu ih ima preko 13000). Valve je ionako zbog protekcije privatnosti podataka ukinuo mogućnost predviđanja brojki čime je praktički pokopao Steam Gauge i Steam Spy i rade na novom preciznijem rješenju.

A dok se to ne dogodi, ova lista je odličan pokazatelj što se masovno igra, a što ne. Ti podaci mogu jako dobro poslužiti razvojnim timovima da vide “gdje je laka lova” odnosno što se masovno igra na Steamu (ili možda bolje rečeno PC-u). Kako pronaći publiku na steamu za svoje igre? Evo kako! Zavirimo malo na vrh tablice:

IGRA BROJ IGRAČA STEAM ID
Team Fortress 2 50,191,347 440
Counter-Strike: Global Offensive 46,305,966 730
PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS 36,604,134 578080
Unturned 27,381,399 304930
Left 4 Dead 2 23,143,723 550
PAYDAY 2 18,643,807 218620
Garry’s Mod 18,576,379 4000
Warframe 16,332,217 230410
Counter-Strike: Source 15,001,876 240
Paladins 14,371,946 444090
The Elder Scrolls V: Skyrim 13,235,488 72850
Terraria 13,132,545 105600
Portal 2 13,062,700 620
Sid Meier’s Civilization V 12,701,498 8930
Grand Theft Auto V 12,604,123 271590
Borderlands 2 11,218,936 49520
Robocraft 10,145,493 301520
Rocket League 10,110,342 252950
Portal 9,971,481 400
War Thunder 9,536,732 236390
Rust 9,147,240 252490
ARK: Survival Evolved 9,103,947 346110
Half-Life 2 8,877,286 220
Brawlhalla 8,646,824 291550
Chivalry: Medieval Warfare 8,260,157 219640
Trove 7,700,319 304050
Path of Exile 7,634,137 238960
Killing Floor 7,395,545 1250
The Binding of Isaac 7,172,818 113200
No More Room in Hell 7,144,320 224260

Samo multiplayer bajo moj

Nije ni čudo da je master race platforma predmet sprdnje nekada od strane konzolaša kada se vidi što je pri vrhu liste. Ne pljujem po igrama, već samo primjećujem razlike u preferencijama. Samo multiplayer prolazi i igre koje izgledaju kao da ih je voda izbacila, a minimalne zathjeve može sažvakati prosječni toster, ali se cijeni to što imaju zarazan i zabavan gameplay.

Vrh uglavnom zauzimaju igre koje pogoni Valveov Source pokretač. Hoće li PUBG jednog dana pomrsit račune Team Fortress dvojci i CS: Global Offensive, ostaje za vidjeti. A sada me ispričajte, idem vrtit Skyrim na WC-u.

 

 

Povezano