Eto ti te đavle kada ne zavrneš dobro ventil pa pobježe para.
Nedavno otkriven propust u Valveovom API-ju je omogućio otkrivanje broja igrača pojedine igre. Jedini uvijet je bio da te iste igre imaju sustav achivementsa jer se taj broj upravo preko njih saznavao. Na koji način?
Za razliku od Steam weba gdje se postoci riješenih achivementa zapisuju do reda veličine dvije decimale, API taj broj bilježi na čak 16 decimala. Zbog tolike preciznosti, moguće je reverzno izračunati broj igrača (koji mora biti cijeli broj, jelte) koji je igralo pojedinu igru barem jednom. Što više achivementsa igra ima, to je preciznije moguće doći do pravog broja igrača.
Preciznije mjerenje nego Steam Spy, ali to ima rok trajanja
Steam Spy je za svoje procjene koristio nasumično sampliranje manjeg dijela Steam baze igrača pa često nije bio toliko precizan dok su ovakve informacije izvučene diretno iz API-ja preciznije. Dakako, brojke se ne podudaraju 100% s podacima koje dobiju razvojni timovi i izdavači, a i nema indikacije koliko igrača posjeduje igru bez da je dotično jedanput zavrtjelo.
Podaci, čija pravovaljanost vrijedi vremenski sve do 1. srpnja će s vremenom sigurno postati neprecizniji i neprecizniji kako vrijeme ide, se mogu vidjeti na sljedećoj CSV datoteci. Dakako, tu nisu sve igre na Steamu, već isključivo one koje imaju sustav achivementsa (tu ih ima preko 13000). Valve je ionako zbog protekcije privatnosti podataka ukinuo mogućnost predviđanja brojki čime je praktički pokopao Steam Gauge i Steam Spy i rade na novom preciznijem rješenju.
A dok se to ne dogodi, ova lista je odličan pokazatelj što se masovno igra, a što ne. Ti podaci mogu jako dobro poslužiti razvojnim timovima da vide “gdje je laka lova” odnosno što se masovno igra na Steamu (ili možda bolje rečeno PC-u). Kako pronaći publiku na steamu za svoje igre? Evo kako! Zavirimo malo na vrh tablice:
IGRA | BROJ IGRAČA | STEAM ID |
Team Fortress 2 | 50,191,347 | 440 |
Counter-Strike: Global Offensive | 46,305,966 | 730 |
PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS | 36,604,134 | 578080 |
Unturned | 27,381,399 | 304930 |
Left 4 Dead 2 | 23,143,723 | 550 |
PAYDAY 2 | 18,643,807 | 218620 |
Garry’s Mod | 18,576,379 | 4000 |
Warframe | 16,332,217 | 230410 |
Counter-Strike: Source | 15,001,876 | 240 |
Paladins | 14,371,946 | 444090 |
The Elder Scrolls V: Skyrim | 13,235,488 | 72850 |
Terraria | 13,132,545 | 105600 |
Portal 2 | 13,062,700 | 620 |
Sid Meier’s Civilization V | 12,701,498 | 8930 |
Grand Theft Auto V | 12,604,123 | 271590 |
Borderlands 2 | 11,218,936 | 49520 |
Robocraft | 10,145,493 | 301520 |
Rocket League | 10,110,342 | 252950 |
Portal | 9,971,481 | 400 |
War Thunder | 9,536,732 | 236390 |
Rust | 9,147,240 | 252490 |
ARK: Survival Evolved | 9,103,947 | 346110 |
Half-Life 2 | 8,877,286 | 220 |
Brawlhalla | 8,646,824 | 291550 |
Chivalry: Medieval Warfare | 8,260,157 | 219640 |
Trove | 7,700,319 | 304050 |
Path of Exile | 7,634,137 | 238960 |
Killing Floor | 7,395,545 | 1250 |
The Binding of Isaac | 7,172,818 | 113200 |
No More Room in Hell | 7,144,320 | 224260 |
Samo multiplayer bajo moj
Nije ni čudo da je master race platforma predmet sprdnje nekada od strane konzolaša kada se vidi što je pri vrhu liste. Ne pljujem po igrama, već samo primjećujem razlike u preferencijama. Samo multiplayer prolazi i igre koje izgledaju kao da ih je voda izbacila, a minimalne zathjeve može sažvakati prosječni toster, ali se cijeni to što imaju zarazan i zabavan gameplay.
Vrh uglavnom zauzimaju igre koje pogoni Valveov Source pokretač. Hoće li PUBG jednog dana pomrsit račune Team Fortress dvojci i CS: Global Offensive, ostaje za vidjeti. A sada me ispričajte, idem vrtit Skyrim na WC-u.