VR uređaji ulaze u novu “polugeneraciju”.
CES 2018, odnosno sajam potrošačke elektronike je započeo! U narednim danima (kao i prethodnim) najveći svjetski elektronički giganti nadmetat će se tko će predstaviti veću inovaciju. Neke od njih bit će samo prototipovi za budućnost, dok će neke druge odmah biti dostupne svima. Za one koji si to mogu priuštiti, naravno.
Tako je HTC predstavio svoj VIVE Pro, nasljednika Vivea koji je početkom 2016. godine sa svojim sustavom mapiranja prostora i detekcije igrača unutar njega, rezolucijom pa i kvalitetom izrade Vive prometnuo u tehnički najnapredniji VR uređaj na tržištu. Međutim, dojma smo kako se ekipa iza Oculus Rifta znatno bolje snašla na tržištu, prvenstveno marketinški gledano, pa su i rezultati prodaje znatno bolji od VIVE-a. Naravno, u jednadžbu nećemo uključiti PlayStation VR koji je najmasovniji ozbiljniji VR uređaj današnjice, ali HTC i Oculus igraju neku sasvim drugu igru u ovom trenutku.
Najmoćniji komercijalni VR uređaj
Ok, pustimo usporedbe, zaključimo kako je HTC Vive impresivan headset, s nekim dodacima poput wireless adaptera još je impresivniji, dok će nasljednik HTC VIVE Pro to sve podići na još veću razinu. Najveći skok u odnosu na prošlu verziju je rezolucija, koja je sad za čak 78% veća od originala, odnosno iznosi kombiniranih 2880 x 1600. Iako impresivan skok u rezoluciji, šuškanja kako će HTC s novom verzijom headseta prijeći na 4K rezoluciju ipak se nisu pokazala točnima.
Novost je i dualna prednja kamera, kao i dualni mikrofon, što bi trebalo omogućiti još veću imerziju, dok je još jedan veliki plus i ugrađeni napredni audio headset s pojačivačem zvuka. Ipak, iako još nije potvrđeno, audio headset bi trebalo biti moguće odvojiti od baznog VR headseta i koristiti druge slušalice. Tu dolazimo i do još jedne bitne stavke, ergonomije, gdje iz HTC-a tvrde da će kompletan redizajn naglavnog držača ponuditi znatno komfornije iskustvo korištenja, znatno bolje nego kod konkurencije.
Dolazak “polugeneracije”
Datum izlaska, kao i sama cijena još nisu potvrđeni, no jasno kako se HTC okrenuo modelu prodaje i reklamiranja koji su ovu generaciju “izmislili” proizvođači gaming konzola Sony i Microsoft. Tako VIVE Pro nebi trebao predstavljati skok u novu generaciju, već samo poboljšanu verziju originalnog hardvera s kojim bi trebao koegzistirati. Tako bi cijena originalnog VIVE-a trebala osjetno pasti u narednim mjesecima, što bi trebalo biti dobro za cjelokupnu gaming industriju, uključujući i nas gamere nešto plićeg džepa.
Ipak, unatoč očekivanom padu cijene originalnog uređaja i potencijalnog otvaranja masama, dopustite mi primijetiti jedan problem. Naime, s prvom ozbiljnijom nadogradnjom i ulaskom u novu (polu)generaciju VR uređaja proizvođači propuštaju napraviti napredak na najbitnijem aspektu. Za korištenje nove generacije i bitno veće podržane rezolucije trebat će vam u istom omjeru jednako snažniji PC hardver, što je u ovom slučaju monstruozno skupi sport. Tu Oculus i PlayStation rade primjetno bolji posao s ponudom jeftinijih modela, ali i optimiziranijim softverom, što je sve skupa u paketu manje impresivno, ali pruža mogućnost masama da se upoznaju s ovom, još uvijek novom tehnologijom.