Tzv. insajderi i leakeri svakim danom sve su brojniji. Rad od kuće, koji je prigrlio dobar broj razvojnih studija, stvorio je dodatan prostor za manipulacije i malverzacije, pa smo posljednjih godina postali svjedoci sve ranijih i neplaniranih otkrivanja gotovo svake veće igre današnjice, što stvarnih, što fejkanih.
Teško je ne zamisliti da neke od leakova orkestriraju i sami izdavači i developeri, koji ih uklapaju u svoje marketinške kampanje ili samo ispituju reakciju tržišta. Dugo očekivani prikazi, poput onog za današnji Modern Warfare 2 već se šire po internetu, snimljeni, naravno, krumpirom, a upravo je Activision onaj na kojeg se prvo upire prstom kada se pokreću teorije zavjere tog tipa. Sumnja se da marketinški odjel u Activisionu kontrolira leakove. Uzorak je sa svakim novim Call of Duty naslovom očigledan.
Najnovija kontroverza nastala je noćas prijevremenim otkrivanjem Kojimine nove igre. Otkrio ju je Tom Henderson, a zatim je odbio Kojimin zahtjev da ukloni svoja saznanja s interneta. Henderson je vjerojatno pokvario iznenađenje koje je Kojima, poznavajući ga, pomno isplanirao. Voljeli njegova ostvarenja ili ne, čovjek je uvijek znao napraviti spektakl kod otkrivanja vlastitih igara. Ipak, s Kojimom nikad ne znate. Ne bismo se kladili protiv toga da upravo on koordinira leakom i manipulira. Nebi mu bio prvi put.
Općenito, kvare li vam leakovi doživljaj otkrivanja novih igara? Ili smatrate da su dobrodošao element u folklor koji okružuje gaming industriju?