Recenzija | Daredevil (2. sezona)

Omiljeni nam slijepi superheroj vraća se mračniji no što je ikad bio… Doslovno i figurativno.

Prošle godine kad je serija ugledala svjetlo dana – ili u ovom slučaju noći – nitko nije očekivao ono što smo dobili. Naravno, mnogi su očekivali dobru seriju, ali malo tko je mogao zamisliti da ćemo dobiti nešto toliko kvalitetno. Nešto ozbiljniji pristup tematici i provlačenje moralnih pitanja kroz seriju rezoniralo je s mnogima, a serija je dobila i mnogo više pozornosti no što se očekivalo. Tako se brže bolje krenulo s projektom nove, druge sezone koja prvotno nije bila u planu, a je li to utjecalo na kvalitetu ili ne… zadržite se s nama još malo pa ćete doznati.

Gledajući retrospektivno, prva sezona nije mogla proći bez uspjeha jer imala je sve ono što jednoj seriji treba, a i nešto više. U slučajevima kad nas neki film/serija ili videoigra ostave oduševljenima, a teško nam je opisati zašto je to tako, odnosno što izdvaja baš taj određeni naslov od svih ostalih, volimo reći kako ima „ono nešto“. Rijetki su takvi naslovi, ali svako malo jedan se pojavi… u današnje vrijeme češće nego inače s obzirom na količinu kvalitetnog sadržaja kojeg dobivamo. Ali sad već malo skrećem s teme… Ono što sam htio reći jest kako je upravo Daredevil jedan od tih naslova. Malo tko je ostao ravnodušan nakon prve sezone, a druga sezona nije ništa slabija po tom području.

Stara postava je i dalje tu uz nekoliko novih likova koji uzburkavaju vode u Hell’s Kitchenu. Sezona kreće direktno stavljajući nas odmah u središte akcije i pri tome nam dajući malo informacija o događajima na ekranu. Oni neupoznati s događajima koji će se odvijati u sezoni ovo će možda najviše i osjetiti jer oni drugi, koji su pratili vijesti i gledali trailere lako će zaključiti što se događa. Bez obzira na to, serija prilično dobro održava misterij samih događaja koji su prethodili onima u novoj sezoni. Kako to i obično biva sa superhero žanrom, ljudi koji čitaju stripove, odnosno oni upoznati s likovima koji se pojavljuju znat će otprilike kako priča ide uz pokoje iznenađenje u vidu mogućih promjena izvornog materijala. Stari likovi i dalje nastavljaju svojim putem pa je tako svakome od njih posvećen dio sezone. Tako ih možemo vidjeti sve zajedno, ali i na njihovim zasebnim storylineovima koji zapravo služe kao produbljenje glavne priče koja se, naravno, vrti oko Matta Murdocka i njegovog alter-ega, Daredevila.

Charlie Cox je i dalje sjajan kao Matt Murdock odnosno Daredevil. Lijepo je vidjeti kako pisci i dalje pridaju veliku pažnju događajima izvan odjela pa je tako dosta vremena posvećeno odnosu između likova. Tako, na primjer, iza pozadine glavne priče pratimo odnos Matta i Karen ili Matta i Foggyja, odnosno rast tenzije između njih i vječno pitanje kod superheroja – kako pomiriti dva života. Daredevil je serija o superheroju koja to možda i najjasnije predočava, bez čestih promjena mišljenje glavnog lika oko toga tko on zapravo jest, a upravo tu leži dio kvalitete ove serije.

Karen i ove sezone potvrđuje status jednog od glavnih likova, pa tako dobiva i najviše vremena na ekranu od svih likova osim, naravno, Matta. Ovo je sezona koja nam donosi evoluciju Karen koja je već od prve epizode vidno drugačija osoba od one koju smo gledali u prvoj sezoni; mnogo samopouzdanija osoba i spremnija no ikad za svoj istraživački rad i u ovoj je sezoni jedan od ključnih likova kod raspleta glavne priče. Njen lik na trenutke ulazi u klišeje koje svaka superhero serija ima, ali, na sreću, ti su trenuci u manjini. Karen je možda i lik koji se najviše razvio, tj. promijenio kroz sezonu, a u stanju u kojem je njena priča ostavljena, u slučaju treće sezone očekuje nas zasigurno nešto vrlo zanimljivo. Drugi sporedni lik, Foggy, također ima zanimljiv razvoj karaktera kroz sezonu, a kulminacija odnosa između njega i Matta vrlo je dobro odrađena.

Enter Punisher

Najbolji dio sezone upravo leži u priči oko ovog lika. Punisher, nemilosrdni osvetnik s namjerom da ulice Hell’s Kitchena očisti od onih koji su mu se „zamjerili“ ostavlja neizbrisiv utisak na svakoga. Od same glume Jona Berenthala, koji kao da je rođen za ovu ulogu, pa do samog lika koji je fenomenalno napisan i čija je priča fantastično odrađena. Svojom pričom seriju podiže na nove noge i pruža potrebnu svježinu; lik vrlo sličan Daredevilu, a u istom trenutku i potpuna suprotnost otežat će život njemu, ali i svim ostalim stanovnicima Hell’s Kitchena. Valja pohvaliti nesuzdržavanje oko samog lika i prikaz te surovosti koju posjeduje. Posebno je zanimljivo gledati dijaloge između njega i ostalih likova, pogotovo Daredvila s kojim će kroz sezonu razviti „poseban“ odnos. Scene borbi u njegovom su slučaju odrađene odlično, a prvi prikaz i riječi koje izgovara samo su naznaka onoga što nas očekuje.

Malo stare ljubavi

Sezona je podijeljena na dva veća story arca od kojih je jedan vezan uz već spomenutog Punishera, a drugi je usko vezan uz lik Elektre, Mattove bivše djevojke. Kako to i obično biva, kad su u pitanju muško-ženski odnosi, ni ovaj nije ništa manje kompliciran, a kad tome dodate iznimne sposobnosti i način života glavnih likova, možete otprilike pretpostaviti što vas očekuje. Sam lik podrobnije ćete upoznati kako sezona odmiče, a temelje saznajemo kroz flashbackove. Kao sam lik donosi jednu novu dimenziju u seriju i mijenja dinamiku odnosa među likovima. Ono bitno, odnos između nje i Matta odrađen je odlično. Valja i pohvaliti glumicu Elodie Yung koja je odlično odradila posao. Dolaskom Elektre u seriju dolazi do povratka nekih starih likova, ali i otkrivanja misterija koji se odvija u „podzemlju“ Hell’s Kitchena. I dok će neki uživati u tom dijelu, isto tako sigurno će biti onih kojima će to biti previše. Iako je na sredini sezone bilo nekoliko deja vu trenutaka, kako epizode odmiču, a „slika“ postaje jasnija, raste i kvaliteta same serije. Ispreplitanje dva story arca na kraju je korektno odrađeno, a ostavljeno je i mnogo naznaka za mogući nastavak serije.

Slomljene kosti i mnogo krvi

Akcijske scene i ove su sezone na zavidnoj razini. Brutalnost je i dalje tu, a Daredevil je opasniji i jači no ikad prije. Da ne bi sve bilo po starom, pobrinuli su se Punisher i Elektra koji se, za razliku od Daredevila, ne suzdržavaju poslati svoje neprijatelje pod zemlju. Ovo je, naravno, jedna od točki konflikta između likova, a za gledatelje odličan novi dodatak seriji. Kultna scena iz hodnika u prvoj sezoni dobila je svoje ozbiljno unaprjeđenje, a možemo samo maštati o tome što nas očekuje u trećoj sezoni koja će, duboko se nadamo, kad-tad doći. Svi koji su uživali u scenama mlaćenja negativaca, uživat će i ovoga puta, možda čak i više nego prije s obzirom na nove likove.

Mrak, mrak i još mraka

S tehničkoga aspekta serija je i dalje ostala ista kao i u prvoj sezoni, uz ovoga puta još naglašeniji mrak. Igre svjetla i sjene često rezultiraju prelijepim kadrovima na ekranu, ali isto tako često je taj mrak prenaglašen i ometa gledanje događaja na ekranu u određenim scenama.

Možda i najveća zamjerka ide na nedostatak jednog pravog negativca kakvog smo imali u prvoj sezoni u vidu Wilsona Fiska. Koliko god dobro bile napisane obje priče, fali jedna osoba koja bi sve to povezala. Najveći antagonist u ovoj sezoni nije netko čiju priču pratimo kako sezona odmiče, stoga ni ne ostavlja veliki utisak na gledatelja.

Kad će nova sezona?

Teško je pisati puno više bez spojlanja priče, zato ću stati ovdje i reći kako je sezona ispunila sva očekivanja, pa čak i više. Dobili smo evoluciju lika i unaprjeđenje već odličnih karakteristika koje ovu seriju čine posebnom. Mnogo je toga ostavljeno otvorenim što nam daje naznaku kako nas očekuje nova sezona. Dotad će nas zabaviti još mnogi materijali o superherojima koji nas očekuje ove godine, a sve počinje već ovaj tjedan dolaskom nastavka „Man of Steela“. Od Netflixvih serija „Luke Cage“ sljedeći je na redu, a za one koji će gledati Daredevila na Netflixu postoji jedno iznenađenje na kraju serije.