Ooouooouo, Call of Duty nam se vratio, ooouooouo, Call of Duty nam se vratio u graaad. Je li to samo moje loše pjevanje ili se CoD konačno uzdigao iz mrtvih?!
Video specijal
https://www.youtube.com/watch?v=j6KdVWyIAMo
Kao što znate, cijeli prošli tjedan je protekao u stilu Blackout bete, prvog izleta CoD serijala u battle royale vode. Pa hajmo mi baciti karte na stol i objaviti jedan specijalni izvještaj o našim dojmovima s tog izleta.
PUBG ili CoD?
Na prvi pogled, Call of Duty Blackout se ne razlikuje puno od konkurencije. I ovdje iskačemo iz vojnog helića, padamo na ogromnu mapu, grabimo što jače dostupno naouružanje i borimo se do besvijesti da postanemo last man standing.
Vizualno i po gameplayu, igra najviše podsjeća na PUBG, stoga će puno usporedbi ići na račun igre koja je još dan danas kralj u battle royale žanru.
Mapa koju ćemo ove jeseni poznavati bolje od ulice u kojoj živimo.
Iako smo isprobali već mnoge battle royale igre, Blackout nas je uspio iznenaditi nekim novim mehanikama i drugačijim gameplayem nego što je već viđen u takvim naslovima. Ako ste mislili da će Activision lijeno ubaciti poznati brzi CoD stil kretanja i izumiranja samo na veći prostor, grdno se varate. Naime, već pri samom startu shvaćate da ovdje ne vrijedi rush and gun kao u multiplayeru, nego je u CoD konačno došla trunčica taktiziranja i pametnog lootanja kako bi se ostvarila nadmoć nad protivnicima. I tu je nastao prvi problem.
Naravno, veterani smo CoD-a, veterani smo battle royale igara, ovo ćemo gaziti k’o mala djeca… E, grdno se varate, ljudi moji. CoD konačno ima nešto što nije imao godinama. Iako battle royale mode nije novitet u današnje vrijeme, Activision je ipak ostvario autentičan stil igranja koji zahtijeva učenje i prilagodbu. Ha, tko bi rekao. No hajmo vidjeti što je od toga dobro, što nam se ne sviđa i što bi na kraju developeri morali mijenjati u završnoj verziji igre.
Zaboravite sve što ste znali
Krenut ćemo od kretanja. Kretanje je brzo i fluidno, čak bismo rekli da je na granici s arkadnim te vam ne omogućuje previše sporog taktiziranja viđenog u PUBG-u. Veliki naglasak je na brzini, reakciji, pozicioniranju tijekom borbe i kontroliranju recoila kod oružja. Ako znate onaj stari vestern Brzi i mrtvi, onda razumijete o čemu pričam.
Leti, leti, leti… Figoooo!
Prije nego se upustite u borbu dobro promislite koliko zdravlja imate, koje oružje nosite, gdje se nalazite te kojim pristupom ćete riješiti protivnika. Brzopletost jamči smrt, a ako nemate ni najslabiju pancirku na sebi, metak dva i već ste izvan igre. Vau, u CoD-u konačno treba misliti i upotrijebiti mozak.
I ne samo to; CoD po prvi puta ima i vozila, vozila koja nažalost nemaju savršen vozni model i kojima se nezahvalno koristiti. No isto se ne tiče i helikoptera koji su totalna suprotnost, tj. overpowered su u ovoj igri. Ako imate sreće i naletite na helić, njime se bez problema možete voziti u zraku do posljednjeg kruga kada mu otkazuju motori. Dakle, em ste u zraku manje ranjivi, em ne trošite nikakav benzin, em imate odličan pregled mape i možete lagano lootati zračne dropove. Osobno obožavam letjeti helićem, ali bit će velikih problema ako će biti ovako nadmoćan u finalnoj verziji igre.
Lootanje je nešto što mnogim developerima zadaje problem u ovakvim igrama. Budući da je uvijek važno brzo skupiti oružja i ostale stvarčice s poda ili palih protivnika, ne možemo ne kritizirati podosta spori način lootanja u Blackoutu. Posebno se to odnosi na konzolašku verziju koja je u tom dijelu uvijek trpila na brzini. Iako je tokom tjedna izdan patch koji skraćuje vrijeme skupljanja predmeta s poda, i dalje smo puno ginuli tijekom lootanja protivničkih ruksaka, pa se nadam da će se na tom polju do izlaska službene verzije nešto i promijeniti.
Call of Duty Blackout prva je AAA igra koja donosi battle royale mode, pa se naravno puno očekivalo i od grafike te dizajna same mape i lokacija. I drago nam je reći da tu nije zakazao. Ipak, mutnih tekstura ima podosta, lokacije nisu nešto spektakularne ni inovativne, no treba se sjetiti da je ovo prvi izlet CoD serijala u otvoren ogroman svijet, koji ne pati od dužeg učitavanja, ružne grafike ili sličnih bolesti ovakvih tipova igara.
Plavi marker ispred nas znači dobar loot, ali i nevolje.
Inovacije
Ovo su više-manje bile usporedbe s poznatim BR naslovima, pa hajmo sad o nekim inovacijama. Zanimljiva stvar u ovom modeu je što po prvi puta imamo zombije kao dodatne neprijatelje koji mogu stvoriti zanimljiv okršaj na određenim dijelovima mape. Zombiji se nalaze samo na lokacijama gdje izvire plavi marker kao znak da se na tom mjestu nalazi neki super loot. Ali pripazite, bit će to vrući prostor u kojem vas, osim vojnika željnih dobrog loota, očekuju i zombiji koji su puno izdržljiviji od onih u posebnom Zombie modeu.
Još jedna od inovacija na koju ćete odmah naletjeti su perkovi koji su u obliku zelenih kutijica razbacani po podu kao oružja i i ostali predmeti. Kada ih skupite, možete ih čuvati ili odmah iskoristiti s obzirom da vam donose određene sposobnosti koje će vam dati prednost nad drugim igračima. No najveći problem kod toga je što puno puta zaboravite na njih ili ih štedite kako biste ih trošili u zadnjem krugu kada očekujete blisku borbu. To će vam se obiti u glavu i shvatit ćete koliko je važno znati trenutak u kojem će vam dobro doći ili jednostavno imati sreće da vam pomognu u borbi.
Slična stvar je i sa zdravljem koje si regenerirate sami pritiskom na jednu tipku. Vidjeli smo to i u drugim BR igrama, no sada je vrijeme liječenja smanjeno na minimum te je jako važno tijekom borbe skočiti u najbliži zaklon i pritisnuti dugme za liječenje. Ponavljamo, ono je ultra brzo i svaki takav potez vam može spasiti guzicu u najgušćim trenucima.
Ne zaboravite koristiti perkove, koji su zlata vrijedni!
Slušajte nas, developeri
I sad kad smo nabrojali neke inovacije, neke dobre te neke loše stvari, mogli bismo i nabrojiti neke stvari koje bi se morale promjeniti u konačnoj verziji igre. Tu ponajviše spadaju sljedeće stavke:
- Trebalo bi dodati kacige, jer osim ako nemate veliku sreću i pronađete lvl 3 armor koji vam daje i kacigu, vi ste ranjivi k’o patka pored tigra cijelo vrijeme. Kaciga glavu čuva i stavite je u ovu igru.
- Helikopter, odlično prijevozno sredstvo koje je previše OP, ne možete letjeti cijeli meč da bi u zadnjem krugu sletjeli i ubili zadnjeg protivnika, dodajte trošenje benzina te veći damage kada rušite helić običnim metcima.
- Vozilima na podu je potreban drugačiji vozni model i raspored kontrola, nemogućnost 360 okretanja oko vozne osi zadat će vam probleme i nepreglednost u kojoj se ne želite naći
- Perkovi i loot sistem zahtijevaju drugačiji i brži način manevriranja, pogotovo na konzolama na kojima može proći cijela vječnost dok neprijatelju krademo opremu iz ruksaka
- Kašnjenje učitavanja tekstuta u današnjem svijetu videoigara ne dolazi u obzir s obzirom da grafika nije spektakularna, zato bi se ovaj detalj morao ispraviti
I to je više-manje to, ako smo nešto zaboravili, slobodno nam napišite u komentarima.
Ne sanjate, ljudi moji, vozila su stigla u CoD serijal!
Vruća roba
Nakon tjedan dana kojih smo proveli u ovoj beti, moramo konstatirati da smo se ugodno iznenadili viđenim. CoD je konačno dobio neku novu sliku, sliku vrijednu pažnje i odigravanja. A to ne mislimo samo mi, nego i oni najveći hakleri battle royale igara, poput Shrouda, dr. Disrespecta i drugih. Neki čak idu i dalje te govore da je ovo PUBG kakav je uvijek morao biti.
U svakom slučaju, nama se beta dopala iako smo puno ginuli, a u to ste se uvjerili na našem streamu. No nema veze, shvatili smo da ovaj Blackout zahtijeva prilagodbu i učenje, a uz ovakvu dozu zabave rado ćemo se pozabaviti time kada igra konačno bude na policama. Jedno je sigurno: Blackout će ove jeseni i zime biti vruća roba kako na Twitchu tako i na YouTubeu.
A vi, jeste li zaigrali Blackout betu? Slažete li se s nama ili imate nešto za nadodati, javite nam u komentarima i dajte nam slobodno savjete. Jer Blackout se bliži, a mi ćemo ga uskoro ponovo igrati s vama!