FFA Focus

Emuliranje PS2 igara na PS4 postaje realnost

U svjetlu nedavnog Microsoftovog velikog ažuriranja za Xbox One, koje je donijelo emulaciju odabranih X360 igara, čini se da u Sonyju napokon predstavljaju odgovor na taj potez. Problem je što prvo predstavljanje takve vrste emulacije uopće nije spomenuto od strane Sonyja.

Početkom prošle godine uvelike se po forumima pričalo o najavljenoj mogućnosti PlayStationa 4 da emulira prethodne Sonyjeve konzole. Kao što znamo, PS4 je prema procjenama negdje oko 10 puta snažniji od PS3, pa tako nešto ne bi trebalo biti problematično barem za PS1 i PS2 naslove. Tako je Sony objavio da će emuliranje PS3 naslova ići preko servisa PlayStation Now, dok bi emulacija PS1 i PS2 naslova trebala biti ostvariva i lokalno, putem emulatora na PS4 (softversko-hardversko rješenje). Od tada nije bilo više najava kada će emulacija stupiti na scenu, ali čini se da se situacija ipak mijenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ekipa s Digital Foundryja došla je do nekih zanimljivosti nakon analiziranja nedavno izašlog PS4 izdanja Star Wars igara (Super Star Wars, Star Wars: Jedi Starfighter, Star Wars: Racer Revenge i Star Wars: Bounty Hunter).

Nakon što su skinuli sva četiri naslova (putem jednog PSN koda), postalo je jasno da se radi o naslovima koji se izvode putem emuliranja starih konzola. Kako, pitate se? Pa, za početak prilikom učitavanja vidi se poznati PS2 logo (ne i u slučaju Super Star Wars, koji je stariji naslov), a tu je kasnije i napomena kako se lijevi dio touchpada koristi za select, a desni za start. Potom nas dočekuje i obavijest da je za čuvanje pozicija u igri potrebno kreirati i virtualnu memorijsku karticu.

Dalje, tehničkom analizom se došlo do zaključka da se igre srećom i upscaleaju (razvlače na veću rezoluciju). Točnije, raspon više nije između 512×448 i 640×448, već se igra pomoću emulatora renderira u 1292×896, pa zatim upscalea na punih 1920×1080. Dakle, tu je oko 4 puta više piksela, a igra se uz to umjesto na 30 sličica vrti u 60. Oštro oko ekipe iz Digital Foundrya navodi i kako su igre dobile tretman u vidu neke vrste post process antialiasinga.

Uz sve to, emulator je u stanju prepoznati i važne pozicije u igri koje su bitne za dobivanje trofeja (koji su također podržani). Ovo možda naizgled pobija tezu o emulaciji, jer trofeji nisu bili prisutni na PS2, no ekipa iz Digital Foundryja tvrdi da je i to ostvarivo u igri kroz određeni patent.

Rezime svega – emulacija PS2/PS1 igara je pred vratima ili, bolje rečeno, ušla je u kuću, no čini se da Sony ipak ima drugačije planove u odnosu na ono što je predstavio Microsoft. Lako moguće da će emulacija biti vezana samo uz digitalne naslove na PSN-u, dok disk izdanja PS1 i PS2 igara neće biti podržana. PlayStation 3 je s početnim modelima podržavao hardversku emulaciju PS2 i PS1 naslova, no znamo kako je to završilo. Na kraju je s novijim modelima emulacija bila moguća samo za PS1 igre (fizičke kopije i digitalni naslovi s PSN-a), dok ste PS2 igre morali kupiti na PSN-u ako ste iste željeli zaigrati. Uz to dobar dio PS2 naslova nažalost nije imao nikakvu dodatnu prednost u odnosu na originalne verzije, barem u pogledu HD rezolucije.

U slučaju da Sony s PS4 usvoji obrnuto proporcionalnu filozofiju, odnosno omogući emulaciju prethodnih konzola bez ponovne kupnje tih istih igara na PSN-u, takav potez bi mogli samo pozdraviti. Microsoft je već dao primjer da je tako nešto itekako ostvarivo, a znate kakav efekt može imati zdrava i uspješna konkurencija…

Povezano