Bez obzira koju FPS igru igrali, morate priznati da uvijek imate ono jedno oružje koje vam je najdraže i koje najviše koristite pri tamanjenju (ne)prijatelja.
FPS igre u svom arsenalu nerijetko nude nekoliko desetaka vrsta oružja. Više različitih vrsta oružja pridonosi taktiziranju i rješavanju neprijatelja na razne načine. Unatoč tome, svatko od nas će redovito imati jedno omiljeno oružje koje će koristiti više nego sva ostala zajedno. Drugi razlog može biti kultni status ili razorna moć oružja. Bilo kako bilo, FFA redakcija je poharala oružarnicu, provjerila potrebne papire, naoružala se i spremna je za pucnjavu! Evo koja su našim novinarima omiljena oružja u pojedinim FPS igrama. Možda među njima pronađete i svoje favorite.
M82 – Killzone
Legendarno oružje koje je obilježilo ovaj FPS serijal nam je sigurno svima ostalo u dobrom sjećanju. M82 ima već sada ikonski model oružja koji se bazira na stvarnoj L85 pušci, a Killzone model je gamerima itekako poznat po svojem holo ciljniku i dva šaržera koji su spojena trakom za brži reload. Ovo nezaboravno oružje nam je pružilo sate i sate uživancije u multiplayeru, a čak su ga i sami developeri vratili u Shadow Fall, iako je u toj igri kao nasljednik predstavljen M55 Rumbler.
– viper89
BFG 9000 – Doom / Quake
BFG 9000 iz Dooma, to je vise od oružja! Mini nuclear launcher koji je zapravo posveta našoj muškosti. Čiji je veći, jači i bolji? To sve pada u zaborav kada se BFG drži u rukama.
– Chono7
Dovoljno je samo doći u prostoriju punu protivnika, ispaliti zelenu kuglu i gledati kako ispušta zelene zrake tamaneći sve oko sebe! Sjećam se jednog ravnog koridora u Q2 u kojem se nalazi 10-ak Stroggova. Ispustih jednu zelenu kuglu i gledah kako ih zrake tamane. Troši puno streljiva, ali se debelo isplati. Oružje koje je obilježilo Doom i Quake serijal.
– Yakuza_stinger
Crowbar – Half Life
Možete prvo mjesto slobodno rezervirati za Gordonov Crowbar ilitiga pajser. Nema prepoznatljivijeg oružja u FPS-u! Čim se vidi silueta tog oružja/alata, zna se da se radi o igri Half Life. Ako treba razbiti prepreku ispred sebe, zatući dosadnog headgrabbera ili zombija, srušiti dosadne dronove s bljeskalicama ili se osloniti na snagu HEV odijela kada nestane metaka, onda je tu Gordonov najbolji prijatelj! Crowbar iz Half Lifea je postao ikona gaminga i danas je to više od oružja, to je znak otpora i velikog iščekivanja.
– Chono7
Gjallarhorn – Destiny
Destiny je u ovom trenutku pred krajem životnog vijeka, a jedno od najpoznatijih oružja legendarni je bacač raketa Gjallarhorn. Ime je očito preuzeto iz nordijske mitologije, lore kaže da je oružje napravljeno od oklopa Guardiana koji su pali u Twilight Gapu, a njime se odaje poštovanje preživjelima te strašne bitke. Mi ćemo dodati da je egzotični bacač raketa toliko moćan da je pogodan za korištenje u bilo kojoj aktivnosti, od raidova, preko strikeova, pa do PvP-a. Ono što ga odlikuje su “Wolfpack Rounds”, projektili koji koje se nakon detonacije razdvajaju u manje prateće “cluster” rakete.
– maximalni
Redeemer – Unreal Tournament
Tražili ste launcher koji ispaljuje mini atomske bombe? To ste i dobili! Ovo je apsolutno najjače oružje koje možete imati u igri, i koje će s lakoćom uništiti dobar dio mape (i sve nesretnike koji se nađu u blizini, uključujući često i vas same, ako ste nestručni u rukovanju). Srećom, projektilom je moguće i daljinski rukovati, što je nekad od presudne važnosti.
– Zero
Bow – Far Cry 3
Iako smo luk i strijelu viđali i u drugim igrama, FC 3 je bio naročito zabavan za igrati s ovim oružjem, budući da se isto ispostavilo kao ponajbolje…slično kao u recimo novim Tomb Raider rebootima. Dodatak u vidu zapaljivih i eksplozivnih strelica značili su samo pojačan faktor zabavi i posvemašnjem kaosu koji smo mogli napraviti, imajući na umu kako je dobar dio okoliša i zapaljiv.
– Zero
Colt 1911 – Brothers In Arms / Call Of Duty
Nema prave pucačine bez vjernog Colta! Bio to Brothers in Arms, Call of Duty ili Hitman, sveprisutan je. Svi već nabrojani nisu ništa naspram ovog obaveznog dijela gamerskog arsenala. M82 će ostati bez municije. Znate što neće? Colt. Jer mu devovi daju beskonačnu municiju. Kad vam se slome strijele za luk, znate što se neće slomiti? Meci kalibra .45 za Colt 1911. Upravo je taj pištolj postao najbolji prijatelj svakome protagonistu u pucačinama i trenutno je neizbježan dio gamerske povijesti, a koristan je i u zombi apokalipsi!
– FicoLegend
Hyperblaster – Quake 2
Istina da je Chaingun, odnosno Minigun brži u ispaljivanju ogromne količine municije i izradu švicarskih sira od Stroggova, ali Hyperblaster je više kul. Ispucava lasere baš kao i običan Blaster, samo što je ubojitiji i nanosi puno više štete protivnica. Nažalost, ima jednu manu. Čim igrač prestane pucati, rotirajućoj cijevi je potrebno sekunda/dvije da se zaustavi kako bi se moglo ponovno pucati (za razliku od gorespomenutog Chainguna kojim se može kontinuirano devastirati protivnike). Tako se tjera igrača na taktički pristup – kada pucaš, raspali do daske. Kada prestaješ, bježi u zaklon!
– Yakuza_stinger
M42 Fatman – Fallout 4
Hodate širom šorom u svom Power Armoru diveći se suncu koje zalazi i obasjava proplanke na Commonwealthu. Kad odjednom vidite u daljini nekakvo lijepo naselje infestirano od strane raznih Raidera. Na vašu sreću, nalazite se na malo udaljenijem povišenijem brdu te taktizirate. Odjednom se sjetite da imate sa sobom “debelog čovječuljka” kojeg ste slučajno pronašli u podrumu neke polusrušene kuće. Malo teoretiziranja oko kuta kosog hitca ispaljujete mini nuke i promatrate kako uz zvižduk leti prema Raiderima koji ništa ne sumnjaju. U tom trenu nastaje ogroman KABUM i dim u obliku one divne karakteristične “gljive”. Kakav predivan prikaz!
– Yakuza_stinger
Rail Driver – Red Faction
Davne 2001. pojavila se igra po imenu Red Faction. Ah, ta divna vremena, ti divni old school shooteri koji su prodrmali igraću industriju. Iako je igra bila poznata po odličnim efektima uništavanja okoliša korištenjem eksplozivnih naprava, meni je pažnju zaokupilo oružje kojeg sam tada prvi puta susreo u videoigrama. Mislim da se ranije pojavio u Quakeu, ali nije bio ni izbliza zabavan i učinkovit kao u Red Factionu. Rail Driver ispaljuje zrake koje prodiru kroz zidove, a samo jedan dodir s neprijateljem rezultira smrću dotičnog. Kako učiniti ovo oružje još moćnijim? Pa tako da mu dodate zoom scope sličan snajperu koji, gledaj fintu, ima sposobnost vidjeti obrise tijela neprijatelja kroz zidove (nešto slično thermal vision). Iako je oružje ograničeno na samo metak po šaržeru, tj. jedno punjenje, te ako promašite čeka vas animacija reloadanja i bivate ranjivi, ne mogu se oteti dojmu da je ovo najmoćnije, a istovremeno najcool oružje koje sam susreo u igrama. Samo se sakrijte iza obližnjeg zida, sačekajte neprijatelje, locirajte ih kroz zid i puf, job done. Naravno, zabava počinje kada neprijatelji koriste isto oružje, pa slobodno skinete osmijeh kada vas sprži neka svjetlost kroz zid, a vi u čudu gledate što se dogodilo.
– Figo
Armacham 10mm Penetrator – F.E.A.R.
Da FPS shooteri mogu biti istodobno nabijeni akcijom i hororom koji ledi krv u žilama igrača dokazao je F.E.A.R.
Složili bismo se svi da je igra bila revolucionarni shooter koji je donio nove standarde u FPS. Usporavanje vremena, odlična grafika, jebena fizika, vrhunska atmosfera te neopisivi osjećaj moći kada u slow motionu razarate prostoriju i neprijatelje s ama baš svakim oružjem u igri krasilo je ovaj prekrasan dragulj. Kako su oružja u ovoj igri imala glavnu ulogu i svako je bilo razorno, ipak je izbor pao na Penetrator. Što je ovo oružje razlikovalo od drugih pitate se?!
Gledajte, Penetrator nije ispaljivao metke, nego ogromne čavle koji su se ispaljivali tolikom snagom u neprijatelje da su se doslovno zabijali na zidove okolnih prostorija. Dodajte tome slow motion i animaciju sakaćenja protivnika i kažite mi ima li većeg gušta, nego nakon pucnjave gledati leševe protivnika kako vise po zidovima. Mislim da nema. Bilo je sličnih oružja u drugim igrama (npr. Painkiller), ali F.E.A.R. je odličnom prezentacijom od ovog oružja učinio antik koji ću pamtiti.
– Figo
Vintar BC – S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R. kao PC ekskluziva, bila je najveći poriv da kupim konfu i sjednem pred monitor igrati ovo čudo davnih vremena. Ako se dobro sjećam igra je bila u razvoju 7 godina i izazivala je puno zanimanja i nestrpljenja kod PC gamera. Kad se konačno pojavila, usprkos mnogobrojnim bugovima i propustima, igra je oduševila atmosferom i RPG stilom koji je bio neuobičajen u FPS-ovima u to doba. Treba nadodati i odlične modove koji su kasnije igru učinili pravim hitom i verzijom kakva se morala pojaviti već u početku (npr. Oblivion Lost mode). Usudio bih se reći, ovo je jedina igra u kojoj mi modovi nisu igru učinili čudnom i neoriginalnom nego su kvalitetno popravili i obogatili cijelo iskustvo sasvim novom dimenzijom.
Da ne duljimo, igra je imala hrpetinu oružja, koja su bila sve samo ne obična. Kako su se zbivanja u igri odvijala u alternativnoj stvarnosti – Černobilska katastrofa i apokaliptični svijet koji se iz nje razvio, tako su i oružja imala svoje zanimljive koncepte. U mnogobrojnima ipak najviše mi je ostao zapamćen jedan sićušan snajper s prigušivačem koji je rulao do neba. Kako je igra bila dobrano teška, ovo oružje došlo je kao dar s neba, a meci su se čuvali kao dragulji s Nila. Radilo se o mini snajperu, nalik Dragunovu s prigušivačem na vrhu cijevi.
Prednosti: bio je poluautomatski, prodirao je kroz svaki armor u dometu od 400 metara, nečujan, ubojit i najkorisnije oružje u ovakvim tipovima igara ikad.
– Figo
Snark – Half Life
Pobornik ste korištenja biološkog oružja? Što onda kažete na svojevrsnu granatu koja je ustvari živi alienski kukac koji će tražiti metu dok ne odapne, a sve kako bi je dobrano izgrizao? Kao da ugrizi nisu dovoljni, mali Snarkovi će nakon 20 sekundi eksplodirati i zaprskati metu nagrizajućom kiselinom.To ima da boli! Što je najbolje, moguće ih je spamati u čitavim serijama (do 15 komada). Samo pazite, ako ih bacite dok u blizini nema neprijatelja, “kukci” će se okrenuti protiv vas. A vjerujte nam na riječ, to nije dobro.
– Zero
Shrinker – Duke Nukem 3D
Ovo oružje ne može prouzročiti apsolutno nikakvu štetu protivniku. Netko bi postavio pitanje, pobogu za što mi koristi takvo oružje ? No prilikom ispaljivanja prve zrake ćete se automatski zaljubiti u njega. Razlog je jasan, a i ime mu govori. Zato što smanjuje vaše protivnike na veličinu kukca. U igri koja pršti “macho” aurom jednostavno nema slađe stvari nego ispaliti nekoliko zraka iz Shrinkera na hordu nadolazećih monstruoznih svinja i gmazova te ih jednostavno sve pregaziti svojom moćnom nogom. Jedina mana oružja je čišćenje cipela kasnije.
– Blade