FFA Focus

Gdje je nestao Brooklyn?

FFA Focus istražuje kakve nas lokacije očekuju u nadolazećem The Divisionu.

Koliko je velika mapa u The Divisionu? Je li dovoljno velika? Prema zadnjim informacijama respektabilnih novinara (dakle, ne nas s FFA) koji su već imali priliku zaigrati betu (za nas ostale bit će dostupna zadnji vikend ovog mjeseca), mapa uključuje (samo) srednju trećinu otoka Manhattana i to u realnom 1:1 omjeru. Dakle, sve što ćemo vidjeti postoji i u stvarnom životu, samo, naravno, ljepše i življe. Mapa je površine od skoro 6 kvadratnih kilometara. Dovoljno? Usporedimo li je s GTA V mapom koja se proteže na otprilike 86 km2, zvuči malo. No je li zaista? Uzmimo u obzir da The Division nema automobila i drugih prijevoznih sredstava. Prema iskustvima ljudi koji su isprobali igru, The Division ima mnogo vertikalnih dijelova. Tu su vrhovi zgrada, interijeri, svakakve rupe i tuneli… Razum nam govori da nas očekuje pristojna veličina mape na kojoj bi se mogao naći priličan broj sadržaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usporedba The Division mape s istom površinom na Google Kartama

Mapa koju smo upoznali preko novinara koji su već imali prilike isprobati betu sadrži 22 okruga uključujući 6 Dark Zone okruga, 15 PvE okruga te 1 friendly okrug za druženje (alternativa The Toweru iz Destinyja).

Dobro. Mapa je dovoljno velika. U čemu je onda problem?!

Sjetimo se prve The Division prezentacije koja je bila zaista impresivna. Možda je dojam bio upečatljiviji i zbog iritantne Aishe Tyler, “komičarke” koja je vodila Ubisoftow show, a koju je prvi prikazan gameplay nekako uspio ušutkati na nekih 7 minuta.

Aisha je zašutila, dvorana se zamračila, prikaz započinje. Tim od troje ljudi kreće se po napuštenim snježnim ulicama New Yorka. U pitanju je Brooklyn, predio New Yorka koji se nalazi s južne strane otoka Manhattna, a koji su pak međusobni povezani mostom. Prezentacija se bliži kraju izlaskom tima iz policijske postaje pod Bruklinski most, a kadar se fokusira na sami most te područje preko njega. Tu je uvrštena i naracija igrača/glumaca, gdje agent zadivljeno primjećuje Manhattan, a kolegica odgovara kako bi tamo mogli otići kasnije.

8. E3 2015. izlaze van i vide Manhattan.png

Tim se nalazi u Brooklynu pod kultnim mostom

Dakle, već u prvom prikazu imamo priliku vidjeti dobar dio Brooklyna. Izgleda jako dobro, uvjerljivo, dorađeno i naposljetku – prilično dovršeno.

GDC 2014., u trećem mjesecu se održava konferencija developera. Massive Entertainment, razvojni studio koji stoji iza The Divisiona kolegama predstavlja svoj Snowdrop pokretač. Kroz neke do onda ne prikazane scene jasno se vidi Brooklyn i kretanje agenta ulicama tog djela grada.

3 Brooklyn s GDC-a.jpg

Brooklyn na GDC-u 2014. 

Ako računamo da razvoj igre traje negdje od 2011. godine, na E3-ju 2014., godinu i pol prije izlaska developeri i Ubisoftovi PR-ovci sigurno su već približno trebali znati koji će sadržaj biti izdan u punoj igri. Radnja gameplay prikaza se odvija na Manhattanu. Nakon dva E3 sajma 2013. i 2014.,vidjeli smo gameplay na dvije lokacije. Sad smo pametniji, a i mapa prikazana na E3 prikazu 2013. godine nam izgleda prilično realno. Izgleda ogromno, hype raste, svi pričaju o The Divisionu. U tom trenutku je izgledalo kao da se neće puno mijenjati na tom polju.

Stara Mapa.jpg

Mapa iz 2013. godine prikazuje sjeverni Brooklyn te polovicu Manhattana

Prvi mjesec 2016., 2 mjeseca uoči izlaska igre vrijeme je da Ubisoft ubaci u veću brzinu po pitanju marketinga. Alfa testiranje se provodi na Xboxu, nekolicina igrača dobiva pristup, ali im je zabranjeno pričanje o igri. Informacije stižu na kapaljku. Nakon dugo vremena i E3 2015. prikaza na kojem ne doznajemo ništa konkretno, napokon stiže novi trailer. Svi smo ga pogledali. “Agent Journey” naziv je trailera u kojem se opet prikazuje Brooklyn. Točnije, imamo priliku vidjeti most Manhattan te igrača podno mosta na strani Brooklyna.

6 Agent Journey Brooklyn južna strana mosta prema Manhattanu.jpg

Brooklyn u posljednjem traileru

Ovih dana, novinari koji su dobili raniji pristup beti mogli su se uvjeriti kako u finalnoj igri nema Brooklyna. Prisutan je Manhattan, prilično velik i prepun sadržaja, ali samo Manhattan. Gdje su nestali ogromni dijelovi mape koje smo ranije imali prilike vidjeti u prikazima igre? Teško nam je povjerovati da su tek tako izbačeni iz igre. Realno je bilo za pretpostaviti kako u beti jednostavno nema ostatka mape koje smo imali prilike vidjeti ranije.

Ipak, kreativni direktor igre Magnus Janssen za The Examiner potvrđuje kako će samo srednji dio otoka Manhattana biti u igri koja izlazi 8. 3. “S ovom razinom detalja, kreacija Manhattana u realnom omjeru je za nas jedno veliko iskustvo, a za igrače dovoljno veliki zalogaj. Ovo je prilično velika igra”, izjavio je. U istom intervjuu potvrdio je nepostojanje mikrotransakcija, ali i potvrdio da će DLC-ova sigurno biti.

…gdje se skrivao?

Skriva li se Brooklyn u DLC paketima? Je li Magnus Janssen u svojoj izjavi zapravo potvrdio što se dogodilo s izbačenim dijelovima mape? Vjerojatno jest. Ne bi bilo prvi put da se sadržaj kreiran za igru reže, a potom stavlja u DLC pakete i dodatno naplaćuje. No svakako je prvi put da se tako nešto radi ovako očito.

Dvije i pol godine uoči izlaska igre Brooklyn je tu. Danas ga nema. Nema ni Queensa, Bronxa, Central Parka i ostalih područja koje smo u nešto manjem obujmu imali prilike vidjeti iz starijih trailera. U današnjim prikazima igre nema još nekih detalja, poput suigrača na tabletu, protivnika kao spužve za metke, međusobne razmjene opreme među igračima itd. No to ćemo ipak ostaviti za neki drugi FFA Focus.

Bare.jpg

Goran Bare je pošten. On ne bi nikad izrezao svoju pjesmu. Budi kao Bare…

Ostaje pitanje zašto relevantni svjetski gaming novinari ne reagiraju. Citirali smo kreativnog direktora Magnusa Janssena, koji o Manhattanu i nedostatku Brooklyna priča kao da se ništa nije dogodilo. Jesu li novinari zbilja pali pod utjecaj industrije, pa nakon što im je za potrebe isprobavanja igre plaćen put u Los Angeles ili Malmö (sjedište Massivea), hotel, hrana i možda još ponešto (?!), više nisu u stanju postaviti logično pitanje – gdje su nestali dijelovi mape iz ne tako davnih prikaza igre?

U iščekivanju prave cifre

Jedno je sigurno, FFA nitko nije podmitio. Niti ćemo ikad pasti pod ičiji utjecaj. Toliko smo pošteni da smo spremni ovjeriti izjavu kod javnog bilježnika…

Povezano