FFA Focus

Igrali smo Wo Long: Fallen Dynasty prije izlaska

Nakon vremenski ograničenog demoa iz rujna prošle godine koji je bio javan, developeri iz Team Ninje velikodušno su nam omogućili da uronimo dublje u Wo Long: Fallen Dynasty. Na raspolaganju smo imali prva dva chaptera igre i neograničeno vrijeme za igranje, a u nastavku pronađite naše dojmove poslije 10-ak sati igranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još od malih nogu zavolio sam japanske mange i anime. Bio sam blago rečeno fasciniran koliko emocija možeš osjetiti u jednom takvom mediju, a zapadnjački stil mi je postao plitak i posve dosadan. Japanci su jednostavno posjedovali nešto više. Nešto što je meni bilo važno, što mi je donosilo dragocjene trenutke sreće i ispunilo djetinjstvo. Onda sam postao ovisnik o japanskim RPG-ovima, ali to je priča za drugi put. U svom tom odrastanju kroz istočnjačke medije, igrom slučaja upoznao sam se s kineskom mitologijom heroja.

Žuti turbani i mračne sile

Priče o velikim vojskovođama i gospodarima rata koji su nakon propalog ustanka Žutih turbana svrgnuli cara Linga i dinastiju Han te započeli period Tri kraljevstva. U novelama o Tri kraljevstva, Žuti turbani zapravo nisu imali nikakve šanse te su već nakon godinu dana bili poraženi. U toj priči Žuti turbani nisu imali moć. Ali priča u Wo Long: Fallen Dynasty nije ta priča. Ovo je priča o velikim ratnicima koji vladaju mačem i magijom, bore se protiv nepravde i zla uz pomoć božanstvenih moći.

Žutih turbani u ovoj priči nisu obični seljaci već ratnici iza kojih stoji enigmatični Mračni Taoista. Mogu li legendarni heroji iz davnina ovog puta stati na kraj mračnim hordama Žutih turbana ili će im u pomoć uskočit nepoznati heroj, vojnik koji se izdignuo iz pepela poput feniksa kako bi ujedinio heroje i poslao mračne sile tamo gdje im je mjesto? Dobrodošli u svijet Wo Longa.

Wo Long: Fallen Dynasty je akcijski RPG od tvoraca Nioha koji kao takav najviše i nalikuje Niohu, ali ima elemente Souls igara i Sekira. Iako posuđuje elemente iz ostalih igara, Wo Long ostaje unikatan zbog načina na koji spaja i izvodi te elemente, ima svoj element te ne mogu reći da je kopija ičega.

Solidan gameplay u početku je prilično limitiran, međutim, daljnjim napredovanjem kroz igru otključavaju se nove stvari koje zapravo otvaraju RPG formulu s čime Wo Long postaje zabavniji. Fanovima žanra Wo Long u početku neće stvarati naročite probleme, posebno zbog činjenice da sprintanje ne troši staminu, što u konačnici vjerojatno neće biti problem, jer Fallen Dynasty sve nadoknađuje zabavnim gameplay mehanikama. Ali nemojte se zavarati, napredovanje kroz bojna polja otključat će brojne izazove dostojne omiljenog nam souls žanra.

Iznimno detaljan kreator likova

Poput Nioha 2 i souls igara prije samog početka imate mogućnost napraviti svog lika. Tu su već gotove šablone muških i ženskih likova, ali ako volite trošiti vrijeme na detaljnu kreaciju, onda morate znati da je Wo Longov character creator dosta dobar i grafički impresivan alat. Detalji na licu su fantastični, mene su oduševile mogućnosti formiranja frizure, a ostatak tijela moguće je prilagoditi svačijim željama.

Od veličine glave, poprsja i udova, do nabildanih vena i six-packa na trbuhu. Ako baš želite, ženskom liku možete staviti bradu i brkove, a potom spremiti lika te podijeliti kod s drugim igračima. Vjerujem da će se nakon izlaska Wo Longa na internetu pojaviti fantastične kreacije, ali i super deformirana čudovišta koja samo majka može voljeti.

Borba inspiraciju crpi iz Sekira

Sama borba je balans između tempiranog napada, obrane i održavanja Spirita. Spirit je resurs, ali nije poput mane, već je prirodno na nuli i pri stagnaciji se uvijek vraća na nulu. Spirit punimo napadima i pariranjem (koji se u Wo Longu zove deflect) i praznimo s blokiranjem napada, primanjem štete te koristeći magiju ili borilačke vještine. 

Borilačke vještine (Martial Arts) su specijalni napadi koji troše Spirit, a ovise isključivo o oružju kojeg koristimo. Borilačke vještine mogu varirati od super-brzih uboda mača do ekstremnih udaraca maljem itd. Nebo je granica! Neprijatelji također mogu koristiti svoje borilačke vještine koje je nemoguće blokirati, već im se može samo parirati.

Deflect je specijalna mehanika blokiranja koja može neutralizirati sve napade, pa čak i magije neprijatelja. Za izvesti Deflect dobar tajming je ključan. Ponekad je potrebno parirati po četiri, pet pa čak i šest udaraca jedan iza drugoga, što ne bi trebao biti problem velikom Ying-Yang ratniku poput vas. Bitno je znati da ako vas neprijatelj udari i Spirit vam je u apsolutnoj negativi ostat ćete paralizirani na kratko vrijeme, što u konačnici znači smrt.

I neprijatelji imaju Spirit. Jednom kada ga skršite, otvara se prozor od nekoliko sekunda kako biste plasirali kritičan napad. Ako vas to podsjeća na Sekiro, to je zato što mehanika i jest preuzeta iz Sekira, što uopće nije loše kad je ovako dobro izvedeno. Kritičan napad, baš kao u Sekiru, dostupan je i kada se prišuljate slabijem neprijatelju iza leđa ili mu doskočite s više platforme.

Oružja i borilačke vještine

A kada smo kod oružja (i oklopa), ima ih gomila, čak 13 vrsta. Svakakva sječiva, sjekire, maljevi, koplja, raznih veličina i brzina, a neka od njih dolaze i u varijanti za držanje u obje ruke.

Svako oružje ima jednu ili dvije borilačke vještine. Borilačke vještine totalno mogu promijeniti isto oružje i način na koji igrate igru. Primjerice, s jednim štapom protagonist će odskočiti nakon svakog uspješnog napada, a s drugim će otići u dodatan napad nakon svakog uspješnog napada. Luk i samostrijel nemaju borilačke vještine, a izdvojit ću još i vatrene bombice, otrovne nožiće i ostali pribor koji se kupuje bakrenim novcem.

Novac se zarađuje eliminiranjem neprijatelja, nakon kojih ostaje i tzv. Genuine Qi koji se koristi za podizanje borbenih statistika. I tu do izražaja dolazi kineska kultura. Ne postoje klasični Strength/Dexterity/Intelligence/Vitality sistemi, njih su zamijenile Vrline Drva, Vatre, Zemlje, Metala i Vode. One pri podizanju levela podižu ekstra statistike oružja te otključavaju korištenje magija tih istih Vrlina.

Svakih nekoliko level-upova dobivamo jedan ekstra poen za magije iz svakog stabla. ali same magije ne mogu se koristiti ako se ne zadovolje zahtjevi potrebni za korištenje magije. Vrlina Zemlje podiže maksimalnu nosivost oklopa te je uz Drvo statistika koju sam najviše podizao jer svi znaju da djevojke iz drevne Kine vole muškarce sa ogromnim oklopima.

Magije usko vezane uz Moral

Magije u samom početku nisu naročito bitne, snalazimo se isključivo fizikalnom terapijom čelične kiropraktike, ali kasnije postaju moćan arsenal vašeg repertoara za masakr. Možete nositi četiri magije u isto vrijeme, ali možete ih koristiti samo ako imate dovoljno visoki Moral. Moral je atribut vezan za trenutno bojno polje na kojem se nalazite i određuje snagu igrača naspram drugih neprijatelja. Viši Moral u konačnici igrača čini snažnijim. Moral nije permanentan i može se izgubiti, ali postoji način kako limitirati taj gubitak.

Chapteri su fragmentirani kroz nekoliko bojnih polja koja se otključavaju tokom igranja, a na samim bojim poljima postoje Battle Flagovi i Marking Flagovi čijim osvajanjem se podiže minimalna razina Morala koju nazivamo Fortification. Fortification je iznimno bitan, jer poslije svake smrti gubite sav Moral koji nije zaštičen Fortificationom.

Moral se puni ubijanjem neprijatelja, a koji se mogu resetirati s osvojenim Battle Flagovima, koji osim za dizanje morala služe i kao checkpointovi na kojima možete levelirati lika. Dobri stari bonfire! Tako je moguće ubijati jednog te istog neprijatelja u blizini Battle Flaga i tako efektivno farmati Moral, ali uzmite u obzir da je i on limitiran te ga ne možete podizati u besvijest.

I sada stižemo do sistema osvete. Poslije svakog umiranja, gubite i određeni dio Qija, a kojeg možete povratiti samo ako osvetite sami sebe. Neprijatelj koji vas je ubio postaje još jači, a ako se uspješno osvetite, vratit ćete Qi te dobiti bonus Moral. Osveta je slatka!

Kada jednom završite bojno polje, možete ga ponovno pokrenuti putem Battle Flaga, ali budite upozoreni da kad jednom napustite bojno polje, napredak na toj mapi se poništava i morat ćete krenuti ispočetka te skupljati Moral iz nule. Kasnije se otvaraju dodatna bojna polja koja su zapravo side questovi nevezani za glavnu priču.

Dlakavi, odvratni i golemi bossovi

Bojna polja su prilično prostrana, puna skrivenih puteljaka i tajni. Marking Flagovi su često skriveni na tajnim lokacijama i potrebno je detaljno istraživati koje će vas ponekad odvesti u vertikalne skokove (i duple skokove!) kroz planinske klance. Na tim skrivenim lokacijama često ćete naići na snažna čudovišta zajedno s njihovim vlastitim omanjih vojskama koja će vas proganjati sjekirama te svim mogućim arsenalom hladnih oružja i vatrenih dodataka.

Ti isti neprijatelji mogu biti obični vojnici, a kako napredujete kroz priču pojavljivat će se mutirani ratnici i vojskovođe, demonska čudovišta i na kraju ogromni epski bossovi. Bossovi su odvratno snažni i nemilosrdni, a ako njihove njihove specijalne napade ne parirate ponekad će vas ubiti u jedan ili dva udarca, čak i ako pritom imate maksimalan Moral.

Prvi boss u Chapteru 2, na kojeg se ovaj preview uvelike odnosi, je nakemijani megamajmun Zhuyan koji skače i zalijeće se bez milosti poput… majmuna! Namučio me dok nisam probudio u sebi starog dobrog parry boga. Nakon nekoliko pokušaja Zhuyan je završio na placu u komadima. Kasnije ćete na tog istog Zhuyana naići u obliku regularnog neprijatelja i tek onda shvatiti koliko ste se poboljšali kao igrač. Prije nego vas neki novi neprijatelj ponovno spusti na zemlju.

Sljedeća žrtva bio je golemi demonski vepar Fengxi. Kod njegovog za vepra tipičnog zaletavanja efektivno pomažu deflectanje i kontra napadi, međutim, nakon Zhuyana njega ćete vjerojatno riješiti dosta lakše. I baš kada ste pomislili da ste se pretvorili u pravu bolonjez mašinu koja melje sve pred sobom, naići ćete na čupavog Aoye s većim arsenalom napada. Ali na ovom putu nećete biti sami.

Pridružit će vam se velike vojskovođe i ratnici iz drevnih priča o Tri kraljevstva. Cao Cao! Liu Bei! Liu Kang! Goran i Kristijan! Moćni ratnici koji svoja sječiva oštre na licu neprijatelja. Wo Long: Fallen Dynasty, naime, ne morate igrati sami. Tokom priče će vam se pridružiti epski heroji Kineske mitologije, a osim AI prijatelja tu je i kooperativno igranje koje u ovom previewu nije bilo moguće isprobati.

Vojskovođama Moral raste skupa s vašim, svaki od njih ima vlastitu opremu, specijalne napade i magije, a bitno je to da kroz priču sa svakim od njih stvarate prijateljstvo koje kulminira povezivanjem duša, nakon čega možete koristiti dio njihove moći. Pozivanje prijatelja može jako olakšati igru budući da će neprijatelji najčešće sav svoj fokus prebaciti na njih, međutim, ono je opcionalno, a ja se nadam da priča u narednim chapterima neće forsirati taj način igranja.

Tehnikalije i zaključak

S tehničke strane, na PC-ju na RTX 3060 Ti imao sam ponekih problema s performansama, koji ipak nisu ubili doživljaj igranja te vjerujem da će se ispolirati u narednih dva mjeseca koliko je preostalo do lansiranja Wo Longa. Preporučena konfiguracija je zapravo dosta zahtjevna za PC igrače, ali za konačan sud pričekat ćemo konačnu izvedbu igre.

Desetak sati druženja s Wo Long: Fallen Dynasty obećava. Formula akcijskog igranja nadograđena je s Nioha 2, borba je glatka, brza te izazovna na najbolji mogući način. U usporedbi s nekim drugim igrama, Wo Long stišće iste one tipke koje je stiskao Sekiro, što je pohvala da ne može biti bolja. Ako priča i pripovijedanje nastave na istoj razini i poslije Chaptera 2, upareno s odličnim gameplayem čeka nas jedno fino iskustvo.

Wo Long: Fallen Dynasty zakazan je 3. 3. ove godine na PC, PS4/5 i XONE/S/X

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS
Igra