FFA Focus

Isprobali smo beta verziju Overwatcha i navukli se

Novi dragulj iz Blizzardove radionice!

Iako se gaming industriji često prigovara nedostatak inovacija te konstantno izlaženje remastera, remakeova i nebrojenih (najčešće godišnjih) nastavaka, tu i tamo dobijemo sasvim novu igru, a ponekad i sasvim novi žanr. Iako, ruku na srce, teško će se osmisliti u potpunosti novi žanr, već se tu radi o kombinaciji postojećih ili oživljavanju zaboravljenih stvari. Tako posljednjih par godina možemo svjedočiti nevjerojatnom uspjehu MOBA (multiplayer online battle arena) žanra u kojem prednjači League of Legends. Bilo je tu raznih pretendenata na tron –Heroes of Newerth, DotA 2, Infinity Crisis, Dawngate, Guardians of Middle Earth, od kojih mnogi nisu preživjeli ni godinu dana. Neki se možda ne sjećaju, ali MOBA je nastala od Blizzardovih igara, najprije kao custom mapa u StarCraftu, a nakon toga i originalna DotA (Defense of the Ancients) bazirana na mapi iz WarCrafta III.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ove godine svjedočimo nastanku i istovremeno i eksploziji hero shooter žanra. Hero shooter žanr je, u neku ruku, kombinacija Team Fortress pucačine i gore spomenutih MOBA igara. Hoće li taj žanr polučiti isti uspjeh kao što posljednjih par godine uspijevaju MOBA igre, vidjet ćemo vrlo brzo. Tako imamo jučer izašli Battleborn, nadolazeće Paladins, Lawbreakers, Gigantic i Paragon te temu ove priče – Blizzardov Overwatch. U ovom slučaju Blizzard nije htio zakasniti na zabavu, kao što je napravio sa svojom inkarnacijom MOBA-e Heroes of the Storm, koja se unatoč zaraznosti još uvijek pokušava probiti na (pre)zasićeno tržište. Battleborn ih je doduše prestigao za 3 tjedna, ali sudeći po najavama i razvikanosti igre po forumima te prijenosima na Twitch i YouTubeu, nema ni približnu popularnost koju Overwatch vuče još od zatvorenog beta testiranja.

Screen 001

Jučer u jedan sat poslije ponoći, krenuo je raniji pristup (eng. early access) u otvorenu betu koja službeno počinje za točno dva sata na sve tri platforme (PC, PlayStation 4 i Xbox One). Rani pristup omogućen je ljudima koji su kupili igru digitalno ili putem ovlaštenih dućana koji su mailom slali kodove. Kako smo se proveli ova dva dana? Ukratko, igri predviđamo svijetlu budućnost!

Screen 002

Otvorena beta (i ovaj early access) pružaju pristup svim likovima (21), mapama (12) i kozmetičkim dodacima kojih ima 54 po liku! Sav napredak i svi otključani dodaci će se nakon beta testiranja, koje završava 9. svibnja u 18 sati (taman za Uncharted 4), brisati, tako da svi kreću od nule kad igra službeno bude dostupna kasnije ovaj mjesec (24.). 

Screen 003

Igra na prvi pogled nije za svakog jer se na slikama, a čak ni na stremovima, ne vidi sva zaraznost i ispoliranost koju igra pruža u stvarnosti. Što je, u biti, tako dobro u igri? Prvenstveno taj osjećaj zaraznosti koji je Blizzard doktorirao još u Diablo serijalu gdje su se tisuće i tisuće puta ponavljali jedni te isti predjeli, a sve samo da se otključa još jedan level, još jedan skill, još jedan waypoint, a kasnije da padne neki kvalitetan unique ili set item. U igru se uđe jako lako i u njoj podjednako mogu uživati i početnici (kao autor teksta) i profesionalci.

Screen 004

Drugi veliki plus su likovi koji apsolutno pršte od karaktera i raznolikosti. To se također ne može najbolje opisati jer neki likovi pružaju gameplay koji do sada nije viđen. Nismo ih ni stigli probati sve (nekih 12-13 od dostupnih 21), ali svaki je apsolutno drugačiji od drugog. Svrstani su načelno u 4 kategorije – offense, defense, support i tank, ali čak i ovi koji spadaju u istu kategoriju imaju sasvim drugačiji stil. Pokriveno je praktički sve – imamo kauboja, imamo ninju, imamo patuljka koji postavlja turrete, imamo robota koji se može ukopati, imamo ogromnu gorilu koja skače i udara, a imamo i prpošnu Tracer o čijoj se stražnjici već naveliko pričalo.

Screen 005

Sam gameplay je vrlo jednostavan. Igra se šest protiv šest igrača u 2 osnovna moda: obrana (ili pak osvajanje) određenih točaka na mapi te eskort (ili sprečavanje istog) određenog vozila od točke A do točke B. Postoji i kombinacija ta dva moda, ali se načelno (barem za sada) svodi na ta dva moda. Svaki lik ima 2 ili 3 različite vještine (R1, L1, L2 na PS4) od kojih se jedan najčešće odnosi na neku varijantu transporta (trčanje, lebdenje, skakanje po zidovima…), običan napad (R2), melee udarac (R3), te ultimate skill (trokut) koji se puni sudjelovanjem u borbi. I to je praktički cijeli opis. Nema puno mudrovanja i kompliciranih mehanika. Blizzard je majstorski osmislio da bude jednostavno što se tiče pristupa, a opet da sa šarolikim rosterom likova pruži veliku dubinu i razne kombinacije. Velika prednost je to što se usred misije, ako umrete, može promijeniti lik s kojim igrate, tako da se omogućava bolja dinamika i prilagodba suprotnom timu.

Screen 006

Budući da je danas RPG element u vidu otključavanja stvari opetovanim igranjem i dalje izuzetno popularan, možda čak i must have, ovdje je to prisutno u vidu spomenuta 54 kozmetička dodatka za svaki lik. Većinom su u pitanju slike koje se mogu sprejati iz sprej kantice u samoj igri, razni emotikoni te apsolutno prekrasni, maštoviti i raznoliki skinovi.

Screen 007

Što se tehničkog dijela tiče, nismo naletjeli na nikakav bug ili problem. Sve se vrti sasvim glatko, vjerojatno na 60 FPS-ova na PS4 konzoli. Rezoluciju nažalost nismo potvrdili je li 1080p ili 900p, ali ako i je manje od 1080p, u žaru borbe stvarno se ni ne primijeti. Matchmaking radi vrlo brzo, skoro pa instantno nalazi mečeve (iako je na Twitteru u par navrata pisalo da je sustav na kratko pao, no nama se to za vrijeme testiranja nije dogodilo).

Igra možda neće biti za svakoga, ali savjetujemo svima da ju u narednih par dana barem isprobaju i prosude sami. Igra je zaista zarazna i čini se da Blizzard ima veliki, veliki hit pred sobom!

SLUŽBENA BETA STRANICA S INFORMACIJAMA

Igra

Povezano