FFA Focus

Najava | XCOM 2 sutra stiže na konzole, evo što sve donosi

Još Zemlja ni propala dok mi živimo. ♪

XCOM: Enemy Unknown, odlična Firaxisova taktička strategija na poteze izašla je krajem 2012. godine. Igra je zapravo predstavljala reboot klasične strategije UFO: Enemy Unknown iz 1994. Ako ste igrali XCOM, onda znate da smo se u igri borili protiv opak izvanzemaljaca, koji su čvrsto odlučili pošto-poto izvesti invaziju na Zemlju. I unatoč tome što ste ih na kraju igre možda uspjeli i odbiti od tog cilja, XCOM 2 polazi s premisom da ste izgubili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

XCOM 2 tako predstavlja mračnu viziju budućnosti ljudske vrste. Kao da nije dovoljno što su ljudi kolektivno izgubili bitku, većinom svijeta zavladala je i ljudska frakcija Advent, konformisti i poklonici suživota s izvanzemaljcima, ali ustvari ništa drugo nego njihovi robovi koji će zatvarati oči pred svom surovošću, genetskim pokusima i općenito iskorištavanju ljudske vrste od strane okupatora.

Radnja XCOM 2 odvija se nekih dvadesetak godina nakon prvog dijela. Ovaj put naš lik predstavlja jednog člana koji je spašen iz ruku izvanzemaljaca, a pokret otpora uspio je oteti i izvanzemaljski svemirski brod Avenger, koji će ujedno služiti i kao naša centralna pokretna baza. Treba naglasiti da je i sama igra ovaj put mnogo više orijentirana na priču, pa i tu očekujte napredak u odnosu na prethodnika.

XCOM 2 Avenger HQ w 600

Poznato? Pametan mikromenadžment baze je i dalje nužan za maksimalno iskorištavanje resursa i unapređenje vaših trupa.

Iako će početak biti jako težak, s uglavnom slabašnim ljudskim oružjima, i ovaj put ćemo napretkom baze otključavati esencijalne nadogradnje za naše vojnike, oružja, opremu, ali i samu učinkovitost baze. I to će nam biti više nego ikad potrebno jer – vrsta neprijatelja je više nego ikad. Osim ljudskih jedinica Adventa, i izvanzemaljski protivnici su ovaj put mnogo opasniji nego prije. Sectoidi (obične jedinice) već od samog početka igre posjeduju opake vještine, poput kreiranja štitova za suborce, kontrole suparničkog uma, osnaživanja, kao i uobičajenog korištenja izvanzemaljskog oružja. 

10 x2 screens news thm

Kad spominjemo nove neprijatelje, mislimo na ovakve i slične genetičke nakaze u XCOM-u 2.

Većina poznatih klasa XCOM: Enemy Unknown je i ovdje, barem u izmijenjenom izdanju. Kako biste bili sigurni, najbolje da svoje vojnike s vremenom specijalizirate za svaku klasu. Nedostatak pojedinih jedinica i njihovo pogibanje na bojnom polju nikad nisu nešto što je poželjno za doživjeti, pa tako ni sada. 

jqyNBCWypQGZ.840x0.Vdef9Kkm

I dalje imamo klase, ali i zavidnu razinu modificiranja sitnih detalja vaših trupa. Firaxis se očito vodi mišlju kako ćete se lakše vezati uz nešto što sami napravite, umjesto da imate predefinirane vojnike.

Što se tiče misija, i one su sada raznovrsnije pa ovaj put opet imate priliku birati između različitih tipova, koje opet donose različite nagrade i bonuse za vaše daljnje usavršavanje. No bitno je naglasiti da i dalje imate vremenski pritisak i da je pojedine glavne misije jako važno završiti u zadanom vremenskom periodu, inače vam slijedi „Game Over“ ekran. Samo bojno polje je slično prethodniku, no sada nema onog iritantnog otkrivanja neprijatelja koji će odmah pohrliti u zaklon čim vas vide. Sada uglavnom odmah vidite jedinice koje su u vašoj blizini i koje često imaju običaj patrolirati. To vam daje dodatnu dimenziju taktiziranja jer uspješnim raspoređivanjem moguće je postaviti jako korisnu zasjedu i tako minimalizirati štetu i gubitke, koji su dosta česta pojava u ovoj igri. Isto tako, budite spremni i na to da protivničke trupe usred borbe pozovu pojačanje koje se praktički pojavi iz „vedra neba“. Značaj dobrog raspoređivanja je veći nego ikad prije.

VMSNvORIHnsn.878x0.Z Z96KYq

Zlatno pravilo XCOM-a: uvijek tražite dobar zaklon.

Tehnički, XCOM 2 izgleda tek nešto bolje od prethodnika. Odluka da ova igra postane PC ekskluziva (barem privremena) nije se pokazala naročito velikim napretkom, barem u pogledu grafike. No bitnije od toga, modificirani 3.5 Unreal Engine je sada bolje posložen i proceduralno generiranje nivoa i objekata radi bolje nego ikad prije. To vam jača raznovrsnost misija i uvijek nepoznat teritorij na kojem ćete se naći. S obzirom da u Firaxisu ne spominju konzole, zasad se itekako imamo čemu veseliti 5. veljače 2016. u slučaju da planirate igrati XCOM 2 na vašem računalu. Očekujemo bolju, veću, raznovrsniju i napredniju igru od XCOM: Enemy Unknown u svakom slučaju.

https://www.youtube.com/watch?v=j0qHZG1-rEg&feature=youtu.be

Povezano