Još Zemlja ni propala dok mi živimo. ♪
XCOM: Enemy Unknown, odlična Firaxisova taktička strategija na poteze izašla je krajem 2012. godine. Igra je zapravo predstavljala reboot klasične strategije UFO: Enemy Unknown iz 1994. Ako ste igrali XCOM, onda znate da smo se u igri borili protiv opak izvanzemaljaca, koji su čvrsto odlučili pošto-poto izvesti invaziju na Zemlju. I unatoč tome što ste ih na kraju igre možda uspjeli i odbiti od tog cilja, XCOM 2 polazi s premisom da ste izgubili.
XCOM 2 tako predstavlja mračnu viziju budućnosti ljudske vrste. Kao da nije dovoljno što su ljudi kolektivno izgubili bitku, većinom svijeta zavladala je i ljudska frakcija Advent, konformisti i poklonici suživota s izvanzemaljcima, ali ustvari ništa drugo nego njihovi robovi koji će zatvarati oči pred svom surovošću, genetskim pokusima i općenito iskorištavanju ljudske vrste od strane okupatora.
Radnja XCOM 2 odvija se nekih dvadesetak godina nakon prvog dijela. Ovaj put naš lik predstavlja jednog člana koji je spašen iz ruku izvanzemaljaca, a pokret otpora uspio je oteti i izvanzemaljski svemirski brod Avenger, koji će ujedno služiti i kao naša centralna pokretna baza. Treba naglasiti da je i sama igra ovaj put mnogo više orijentirana na priču, pa i tu očekujte napredak u odnosu na prethodnika.
Iako će početak biti jako težak, s uglavnom slabašnim ljudskim oružjima, i ovaj put ćemo napretkom baze otključavati esencijalne nadogradnje za naše vojnike, oružja, opremu, ali i samu učinkovitost baze. I to će nam biti više nego ikad potrebno jer – vrsta neprijatelja je više nego ikad. Osim ljudskih jedinica Adventa, i izvanzemaljski protivnici su ovaj put mnogo opasniji nego prije. Sectoidi (obične jedinice) već od samog početka igre posjeduju opake vještine, poput kreiranja štitova za suborce, kontrole suparničkog uma, osnaživanja, kao i uobičajenog korištenja izvanzemaljskog oružja.
Većina poznatih klasa XCOM: Enemy Unknown je i ovdje, barem u izmijenjenom izdanju. Kako biste bili sigurni, najbolje da svoje vojnike s vremenom specijalizirate za svaku klasu. Nedostatak pojedinih jedinica i njihovo pogibanje na bojnom polju nikad nisu nešto što je poželjno za doživjeti, pa tako ni sada.
Što se tiče misija, i one su sada raznovrsnije pa ovaj put opet imate priliku birati između različitih tipova, koje opet donose različite nagrade i bonuse za vaše daljnje usavršavanje. No bitno je naglasiti da i dalje imate vremenski pritisak i da je pojedine glavne misije jako važno završiti u zadanom vremenskom periodu, inače vam slijedi „Game Over“ ekran. Samo bojno polje je slično prethodniku, no sada nema onog iritantnog otkrivanja neprijatelja koji će odmah pohrliti u zaklon čim vas vide. Sada uglavnom odmah vidite jedinice koje su u vašoj blizini i koje često imaju običaj patrolirati. To vam daje dodatnu dimenziju taktiziranja jer uspješnim raspoređivanjem moguće je postaviti jako korisnu zasjedu i tako minimalizirati štetu i gubitke, koji su dosta česta pojava u ovoj igri. Isto tako, budite spremni i na to da protivničke trupe usred borbe pozovu pojačanje koje se praktički pojavi iz „vedra neba“. Značaj dobrog raspoređivanja je veći nego ikad prije.
Tehnički, XCOM 2 izgleda tek nešto bolje od prethodnika. Odluka da ova igra postane PC ekskluziva (barem privremena) nije se pokazala naročito velikim napretkom, barem u pogledu grafike. No bitnije od toga, modificirani 3.5 Unreal Engine je sada bolje posložen i proceduralno generiranje nivoa i objekata radi bolje nego ikad prije. To vam jača raznovrsnost misija i uvijek nepoznat teritorij na kojem ćete se naći. S obzirom da u Firaxisu ne spominju konzole, zasad se itekako imamo čemu veseliti 5. veljače 2016. u slučaju da planirate igrati XCOM 2 na vašem računalu. Očekujemo bolju, veću, raznovrsniju i napredniju igru od XCOM: Enemy Unknown u svakom slučaju.
https://www.youtube.com/watch?v=j0qHZG1-rEg&feature=youtu.be