FFA Focus

O Sweet Baby Inc…

Sweet Baby nešto? Na društvenim mrežama pilate nas tjednima. Šaljete nam i mailove. Ukazivalo nam se da smo homofili, mrzitelji svega normalnog, a pogotovo “nenormalnog” The Last of Usa 2. Zašto FFA ne piše o Sweet Baby aferi? Zašto je guramo pod tepih? Mora da smo pederi, kako nam jedan čitatelj tepa već godinama. Tako, naime, FFA utječe na javno mnijenje ove velike i u globalnim okvirima toliko bitne države. FFA promovira pederizam i sve nenormalno. Sve to dok ga financira, pazite sad – Soros.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lijepo je živjeti na bujnoj Sorosevoj sisi. Većina populacije nije upoznata s tom blagodati. Buđenje ne prije 10, zatim lagani doručak da poslije stane više, oko 12 natrkeljat nešto na tipkovnici, pa na ručak tamo gdje čašu crnoga cijene ne manje od 20 eura… Radni dan najljepše je završiti na stolu, trbuhom okrenutim prema dolje, s najmanje četiri para ruku na leđima. Probajte, ako si to možete priuštiti poput nas. Nema bolje masaže. Pogotovo kada časti George. Židovskom filantropu iznimno je bitno kontrolirati jedan gaming portal u zemlji s 3,8 milijuna ljudi.

Eto, zato ne pišemo o Sweet Baby nečemu.

Ako dosad niste skužili sarkazam, vjerojatno dolazite iz bazena onih koji nam tepaju to što nam tepaju. Za takve smo bili i ostat ćemo pederi, razum je ionako irelevantan, a budući da sam na četvrtom paragrafu, to je sad već previše teksta. Vidimo se. Odnosno, ne vidimo se…

Sweet Baby Inc.

Zapravo, realnost je takva da jedan od najčitanijih domaćih medija u svojoj branši, FFA od početka godine nije zaradio ni centa. Kako od Sorosa, tako ni od onih koji zapravo imaju koristi od našeg pisanja i informiranja. Sa spoznajom kako smo vjerojatno u posljednjem mjesecu rada FFA kao gaming portala, mogu si dopustiti slobodnije pisanje no inače. Nazvati idiote idiotima. Sasvim svjestan da sam kao autor ovog teksta najveći idiot od svih. Jer dok vi igrate, ja ću i ovu večer ostati na svojem pravom poslu, od kojeg živim ja i moja obitelj, pa nadoknađivati sate utrošene u istraživanje i pisanje za ovaj tekst. Teksta kojeg pišem zbog prozivanja općih idiota, koji su, već smo ustanovili, u ovom trenutku već ugasili tab i prebacili na Bujicu – TV emisiju jako inteligentnog čovjeka koji svoj kruh zarađuje od napaljivanja idiota. Isto kao što svoj kruh zarađuju brojni Youtuberi, i lijevog i desnog političko-društvenog spektra, koji su u ovoj temi dobili novu kontroverzu za monetizaciju. A mi idioti ćemo se svađati.

Što je Sweet Baby Inc.? Radi se o studiju iz Montreala osnovanom 2018. godine. Nije to klasični studio koji će samostalno nositi razvoj neke igre. Poput gomile drugih studija bez kojih industrija nebi mogla funkcionirati na AAA razini, tako i Sweet Baby Inc. djeluje kao support tim na drugim velikim igrama. Neki support timovi pružaju pomoć pri dizajnu, drugi u programiranju, a ovaj konkretno specijaliziran je za naraciju.

Pisanje u AAA igrama golem je posao, ponekad i sa desecima tisuća linija dijaloga, pa dok strukturu priče iznosi sam nositelj projekta, kompletno pisanje ne može proći bez angažmana vanjskog studija. Iskusni pisci i stvaratelji iz Sweet Baby Inc., citiram ih – žele učiniti igre privlačnijima, zabavnijima, smislenijima i inkluzivnijima.

Tako industrija djeluje već desetljećima, djelovala je prije Sweet Baby Inc.-a, djelovat će i poslije, i zapravo je sve to nebitno. I bilo je nebitno. Sve dok se internetom nije raširila snimka s developerske GDC konferencije iz 2019., gdje je suosnivačica studija Kim Belair držala prezentaciju. Iz prezentacije trajanja 30 minuta, izrezano je 20-ak sekunda koji odgovara narativu forsiranog wokea u gaming industriji.

Kim u tih 20-ak sekunda poziva kolege developere da prema šefovima inzistiraju ka toj famoznoj različitosti. “Morate ih prestraviti onim što bi se moglo dogoditi ako to ne naprave”, dodaje Kim. Zvuči kontroverzno. Zbilja. Međutim, citirat ću kolegu – nasjeli ste, ali samo ako ste internetski nepismeni. Izvučeno je iz konteksta, što možete protumačiti sami ako odlučite poslušati čitavu prezentaciju. Evo je ovdje.

Osobno se bez gledanja iste nisam usudio komentirati ni u FFA forumskoj temi, a kamo li pisati na portalu kojeg čita stotinjak tisuća ljudi.

O čemu je zapravo?

Ironično, Kim je čitavu prezentaciju indirektno posvetila upravo toj (pre)osjetljivosti društva gdje samo jednom greškom ili previdom u pisanju možete ispasti rasist ili homofob. Upravo tu nastupaju Sweet Baby Inc. i drugi konzultantski studiji, koji će velike AAA produkcije upozoriti na takve stvari. Premda će Sweet Baby Inc. svakako zagovarati više inkluzivnosti i različitosti u pričama, u prezentaciji koja je zapravo reklama za njezin studio, Kim poziva kolege da ju angažiraju jer je bolje spriječiti nego liječiti. Ako ste developer i nešto vam zvuči kao da se može protumačiti na “krivi” način, eskalirajte.

Kada ju Valve, Santa Monica, Remedy, Insomniac ili netko drugi angažira za tzv. procjenu rizika, Kim i kolege pregledat će scenarij te upozoriti ako nešto može zvučati rasistički, ako nešto ima homofobni prizvuk, pa čak i ako nešto preko svake mjere vrijeđa vjernike.

Primjerice, ako u sceni imate dva nasumično crna lika, i obojicu ih slučajno dopadne da su ološi i kriminalci, to će prema vani izgledati rasistički čak ako scenu nije napisao rasist. Hoćete primjer s druge strane spektra? Ako u sceni imate svećenika i ministranta, Sweet Baby bi možda rado predložio pisati o temi koja nam svima prva padne napamet, ali neće, jer zna da bi to razbjesnilo prevelik dio igrača-vjernika koji neće kupiti igru, i upravo zato je angažiran.

Da skratimo, Sweet Baby Inc. upozorit će na sve što bi moglo u većoj mjeri negativno utjecati na prodaju. Upravo na to se odnosi izrezani dio, onih 20 sekunda koje je izazvalo toliko kontroverze. Da, ista tvrtka pruža i konkretnije usluge, poput pisanja nečeg što se može nazivati wokeom, ali sve se svodi na ono što zatraži klijent. “Nikada nije tako da dođemo i ubrizgamo raznolikost… Većinom je obrnuto. Tvrtka stvori taj određeni lik i želi ga učiniti reprezentativnijim i zanimljivijim”, Kim je ispričala Kotakuu.

Najveći problem na svijetu

Osobito danas, kada narativne AAA igre djeluju na granicama profitabilnosti, pomisao da će bilo kojoj takvoj igri proći prekomjerno i nasilno guranje woke elemenata graniči sa zdravim razumom. Margine profita jednostavno su toliko male da se ne isplati zamjerati većim grupacijama kupaca. Jedan Sweet Baby Inc. ipak nije toliko uvjerljiv ni moćan da će ulagače uvjeriti da gubi novac. Istovremeno, woke elemente ne možemo zanemariti, svakako ih se gura, ponekad i preočito, toliko da iritira, ali zbilja ne postoji jedna cjelovita globalna zavjera kojoj je to jedini cilj, a naročito ju ne predvodi studio od 15-ak zaposlenika.

Jesu li stanovita Kim i njezina tvrtka zaista krivi što živimo u ovakvom društvu? Svakako nisu. Zaslužuju li zaposlenici Sweet Baby Inc.-a prijetnje smrću? I na koncu, jesmo li mi na nekom tamo FFA zaslužili da nas se maltretira jer ignoriramo “njaveći skandal u povijesti gaminga”?

U Gazi umiru nedužni ljudi, nad Ukrajinom divlja narcisoidni diktator koji ostatku svijeta prijeti nuklearnim bombama, a kod nas je kao državni odvjetnik upravo zasjeo prijatelj kriminalnog miljea… Ali nekako, unatoč svim tim problemima, najbitnije je to što je stanovita Kim rekla prije pet godina. I to što FFA ne piše o tome. Jebao vas Sweet Baby Inc. Zaista, jebao nas sve taj Sweet Baby Inc.

Povezano