GG Strive lukavo skriva broj IV u podnaslovu s razlogom. Serijal je prisutan na igraćoj sceni već više od dvadeset godina, poznat po svom kompliciranom sustavu borbe. Prošvrljajte po vodičima za prijašnje naslove i naći ćete hrpu zaguljenih pojmova poput Roman Cancel, Faultless Defense, Psych Burst, itd. Za nove igrače i one nenaviknute na terminologiju borbenih igara, jako je teško uživiti se u samu igru znajući da iza svega stoji enciklopedija mehanika. Strive pokušava ukloniti upravo tu mentalnu prepreku kroz prelijepu prezentaciju i brze, jednostavne početne poteze. Sva dosadašnja izdanja GG-a, s imenima i dodacima jednake težine kao Kingdom Hearts nebuloze, su vodila do Strive.
Strive ne nudi lake komboe. Svi likovi imaju relativno mali broj jedinstvenih poteza u svom repertoaru. No, baš zato je lako isprobati ih sve i otkriti koji vam paše. Sve akcije posebne za odabranog lika su tipično jednostavan četvrt krug ili polukrug sa prikladnim gumbom za napad – i to je to! Nema suludih unikatnih linija koda koje morate zapamtiti da biste udarali jače od mokre krpe. Uobičajeni alati 2D tabačina su prisutni – projektili za kontrolu prostora, protuzračni napadi, brzo kretanje unaprijed i unazad, sve kako treba. Ono što Strive uzdiže od ostatka ponude, čak i samo u ograničenoj beti, jest fenomenalan osjećaj spektakla i pristupačnost potpunim početnicima.
Borbe su brze i brutalne; svaki lik ima bar jedan napad koji će oduzeti trećinu protivničkog zdravlja – no, jasno, svi imaju i jednako tako izvedive protu-napade i osnovne mehanike za izbjeći ili umanjiti štetu. Potemkin, veliki (nacist?) robot može vas zgrabiti i oduzeti vam pola zdravlja u sekundu-dvije ako zna što radi i već sad postoje horde njubara koje ne shvaćaju kako to spriječiti. Osnovni napadi i najjednostavnije kombinacije istih su sasvim dovoljne za korektan i balansiran meč, neovisno o iskustvu igrača. Naravno, sve napredne mehanike za iskusnjare su i dalje tu. GG je poznat po svojim Roman Cancelima – prekidanjem jednog kombo napada kako bi odmah uskočili u drugi, u osnovi. Jasno se vidi kada igrate s nekim potpuno novim ili starom gardom upravo zbog korištenja suludih kombinacija. Izgleda kao da se to odradi bez po muke, a zapravo godine treniranja stoje iza toga. To je čar Strivea. Strive je DMC fighting igara, kad malo razmislim.
Strive se uspoređuje sa Street Fighter V u online raspravama, što mi je pomalo nejasno. Pretpostavljam da se odnosi na jednostavnost unosa kombo poteza, jer Strive je daleko brži i zabavniji od ičega što SFIV nudi. Nastranu predivni 3D modeli koji izgledaju ko animirani crtež, glasna i nabrijana metal glazba, bome i nagovještaj sulude priče koja nikome neće biti bitna, prava snaga Strive leži u jednoj riječi – rollback. Strive je prva velika (japanska) tučnjava koja otpočetka ima rollback netkod za igranje online! Testirali su rollback kroz Accent Core izdanje GG-a na Steamu i sada, napokon, nakon godina GGPO rollbacka u emulatorima i manjim igrama, dolaze velike promjene na veliku scenu. Još jedna riječ: vau. Ne mogu drugačije opisati osim usklikom – vau! Zaboravite dane izgubljene u spajanju sa gradskim susjedom i pucanje veze jer je tata upalio torrent Bitke na Neretvi; Strive nudi mečeve sa Japanom i Floridom bez ikakvog laga! U par dana trajanja bete niti jedan jedini isprobani meč nije imao problema, a osjećaj igranja je kao da osoba sjedi pokraj vas. Fenomenalno! Jako je teško vratiti se online šaketanju u drugim igrama nakon Strivea jer jednostavno ne postoji ništa toliko glatko. Ako igrate na PS5 SSD-u, nema ni učitavanja. Budućnost je napokon tu, kasni samo desetak godina.
Strive označava početak nove ere borilačkih igara. Ostaje samo vidjeti što nas sve čeka u punoj igri i hoće li biti promjena u spajanju s igračima putem čudnog i nezgrapnog lobija. Guilty Gear Strive će biti dostupan na PS4, PS5 i Steamu 9. 4. Imajte ga na radaru. Dotad: Heaven or Hell! Let’s Rock!