FFA Focus

Osvrt: Guilty Gear Strive beta

GG Strive lukavo skriva broj IV u podnaslovu s razlogom. Serijal je prisutan na igraćoj sceni već više od dvadeset godina, poznat po svom kompliciranom sustavu borbe. Prošvrljajte po vodičima za prijašnje naslove i naći ćete hrpu zaguljenih pojmova poput Roman Cancel, Faultless Defense, Psych Burst, itd. Za nove igrače i one nenaviknute na terminologiju borbenih igara, jako je teško uživiti se u samu igru znajući da iza svega stoji enciklopedija mehanika. Strive pokušava ukloniti upravo tu mentalnu prepreku kroz prelijepu prezentaciju i brze, jednostavne početne poteze. Sva dosadašnja izdanja GG-a, s imenima i dodacima jednake težine kao Kingdom Hearts nebuloze, su vodila do Strive.

Svaki kadar ko slika.

Strive ne nudi lake komboe. Svi likovi imaju relativno mali broj jedinstvenih poteza u svom repertoaru. No, baš zato je lako isprobati ih sve i otkriti koji vam paše. Sve akcije posebne za odabranog lika su tipično jednostavan četvrt krug ili polukrug sa prikladnim gumbom za napad – i to je to! Nema suludih unikatnih linija koda koje morate zapamtiti da biste udarali jače od mokre krpe. Uobičajeni alati 2D tabačina su prisutni – projektili za kontrolu prostora, protuzračni napadi, brzo kretanje unaprijed i unazad, sve kako treba. Ono što Strive uzdiže od ostatka ponude, čak i samo u ograničenoj beti, jest fenomenalan osjećaj spektakla i pristupačnost potpunim početnicima.

Sve je ekstremno opičeno – likovi, napadi, pozadine, glazba…

Borbe su brze i brutalne; svaki lik ima bar jedan napad koji će oduzeti trećinu protivničkog zdravlja – no, jasno, svi imaju i jednako tako izvedive protu-napade i osnovne mehanike za izbjeći ili umanjiti štetu. Potemkin, veliki (nacist?) robot može vas zgrabiti i oduzeti vam pola zdravlja u sekundu-dvije ako zna što radi i već sad postoje horde njubara koje ne shvaćaju kako to spriječiti. Osnovni napadi i najjednostavnije kombinacije istih su sasvim dovoljne za korektan i balansiran meč, neovisno o iskustvu igrača. Naravno, sve napredne mehanike za iskusnjare su i dalje tu. GG je poznat po svojim Roman Cancelima – prekidanjem jednog kombo napada kako bi odmah uskočili u drugi, u osnovi. Jasno se vidi kada igrate s nekim potpuno novim ili starom gardom upravo zbog korištenja suludih kombinacija. Izgleda kao da se to odradi bez po muke, a zapravo godine treniranja stoje iza toga. To je čar Strivea. Strive je DMC fighting igara, kad malo razmislim.

Spajanje kroz lobi je potpuno smeće i zasad jedina mana.

Strive se uspoređuje sa Street Fighter V u online raspravama, što mi je pomalo nejasno. Pretpostavljam da se odnosi na jednostavnost unosa kombo poteza, jer Strive je daleko brži i zabavniji od ičega što SFIV nudi. Nastranu predivni 3D modeli koji izgledaju ko animirani crtež, glasna i nabrijana metal glazba, bome i nagovještaj sulude priče koja nikome neće biti bitna, prava snaga Strive leži u jednoj riječi – rollback. Strive je prva velika (japanska) tučnjava koja otpočetka ima rollback netkod za igranje online! Testirali su rollback kroz Accent Core izdanje GG-a na Steamu i sada, napokon, nakon godina GGPO rollbacka u emulatorima i manjim igrama, dolaze velike promjene na veliku scenu. Još jedna riječ: vau. Ne mogu drugačije opisati osim usklikom – vau! Zaboravite dane izgubljene u spajanju sa gradskim susjedom i pucanje veze jer je tata upalio torrent Bitke na Neretvi; Strive nudi mečeve sa Japanom i Floridom bez ikakvog laga! U par dana trajanja bete niti jedan jedini isprobani meč nije imao problema, a osjećaj igranja je kao da osoba sjedi pokraj vas. Fenomenalno! Jako je teško vratiti se online šaketanju u drugim igrama nakon Strivea jer jednostavno ne postoji ništa toliko glatko. Ako igrate na PS5 SSD-u, nema ni učitavanja. Budućnost je napokon tu, kasni samo desetak godina.

Giovanna je novopridošlica, mnogima već favorit.

Strive označava početak nove ere borilačkih igara. Ostaje samo vidjeti što nas sve čeka u punoj igri i hoće li biti promjena u spajanju s igračima putem čudnog i nezgrapnog lobija. Guilty Gear Strive će biti dostupan na PS4, PS5 i Steamu 9. 4. Imajte ga na radaru. Dotad: Heaven or Hell! Let’s Rock!