FFA Focus

Overkill Software: Pohlepa nema granice

Nažalost, još jedan studio odlučio je prijeći na tamnu stranu.

Payday je svjetlo dana ugledao u listopadu 2011. godine kao mala igra na PSN-u i Steamu, a kod kritike je većinom prolazio ispod radara. Igru je razvio, u ono vrijeme nepoznati švedski studio, Overkill Software, a simpatije igrača pokupili su niskom cijenom od 20 dolara kao i revolucionarnim mehanikama pristupa igri. Payday je bio prva igra, koja je pred igrače stavila objekt (recimo banku) i ponudila im punu slobodu odlučivanja što raditi. Igrači su kooperativno mogli odabrati između više načina infiltracije, kao i način izvršavanja pljačke. Sloboda odlučivanja, kao i četvero ljudi, igrača, od kojih svatko od njih posjeduje svoju osobnost i specifičnosti, dovele su do toga da je svaka pljačka bila različita. Raznovrsnost i zabava koju kooperativno igranje donosi, bili su prava formula za uspjeh, a iako je igra prošla ispod radara kritike, kod publike je uspjela skupiti vjernu bazu igrača. Simpatije su kupili i bliskom interakcijom s fanovima putem službenih mreža, pažljivim osluškivanjem i reagiranjem na želje igrača, dodavanjem besplatnog sadržaja i konstantnim unapređivanjem igre. Može se konstatirati da su postali simpatični mali studio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

payday1.jpg

Overkill Software uspio je prodati više od pola milijuna kopija Paydayja, što je za tako mali studio bez jakog izdavača bio ogroman uspjeh. 2012. godine spajaju se sa Starbreeze studijem, pionirima gaming industrije i najstarijim developer studijem u Europi. Spajanjem ta dva studija, Payday, sad već prepoznatljiva igra u industriji, spremna je za novi iskorak. Spajanjem dva studija, mladosti i iskustva, započinje rad na Paydayju 2.

Payday 2 izlazi u kolovozu 2013, po cijeni od 40$. Nakon uspjeha prve igre i financijske injekcije koju je unio Starbreeze, Payday 2, zahvaljujući skupoj, profesionalnoj i agresivnoj marketinškoj kampanji, uspijeva kompletno povratiti sve troškove developmenta putem prednarudžbi, i to čak 6 dana prije nego je igra uopće izašla. Payday 2 je kod kritike dobro prihvaćen, a do kraja rujna prodao se u 1.6 milijuna kopija (naspram 0.7 u dvije godine prodaje prvog Paydaya). Dioničari, koji su u Overkill Software ušli spajanjem sa Starbreeze studijem, vraćaju svoje uloge, i naravno, vide ogroman potencijal za dodatnu zaradu. Overkill Software, htjeli to oni ili ne, postao je malo veći studio, novac je ušao “unutra”, a simpatije i novac nikako ne idu zajedno.

payday2.jpg

Od izlaska pa do danas, dakle u dvije godine, izašlo je skoro 30 DLC-ova koji se naplaćuju, a cijena im je varirala od 4 do 20 dolara, što je sveukupno iznosilo čak 130$. Sjetimo se samo da je cijena prve igra na izlasku bila 20$. Ipak, Overkillovci su izdali i popriličan broj besplatnog sadržaja, čime su ipak uspješno balansirali kritike i pohvale njihove baze obožavatelja. Trebamo napomenuti da su najviše simpatija pokupili netom nakon izlaska igre, kad je producent Admir Listo svečano obećao da u Payday 2 NIKAD neće ući mikrotransakcije, u što se možete uvjeriti OVDJE.

Overkill je u sljedeće dvije godine uspješno poslovao, pa su do ožujka ove godine prodali preko 9 milijuna kopija Paydayja 2, te tko zna koliko još DLC-ova, što igru stavlja na listu jedne od najprodavanijih igara u povijesti gaming industrije.

U lipnju ove godine Overkill Software izdaje igru na nove konzole, PlayStation 4 i Xbox One, u Crimewave ediciji sa svim dosadašnjim DLC-ovima po cijeni od 50$. Tada stižu i prve reakcije nezadovoljnih fanova, koji se s pravom žale da istovremeno na Steamu, skoro dvije godine nakon izlaska igre, nisu izdali Crimewave ediciju, već su DLC-i i dalje dostupni po istoj cijeni. Izlaskom Crimewave edicije kao da se moglo predvidjeti kakav apsurd nas očekuje u narednim mjesecima.

Za listopad 2015. je najavljen godišnji event zvan Crimefest gdje su Overkillovci prošlih godina, kroz tjedan dana, svaki dan dijelili besplatan, većinom kozmetički sadržaj, svojim igračima kao zahvalu na potpori. No, ove godine, odlučili su ga “metnuti” svojim fanovima, te su prvi dan najavili ono što su svi s nestrpljenjem iščekivali (molim vas da primijetite sarkazam) – MIKROTRANSAKCIJE!

Za 2.5$ možete kupiti sef koji vam nasumično “poklanja” neki item iz igre. Moramo li vas podsjetiti kako smo ranije u tekstu napisali da je glavni producent igre ranije svečano obećao da mikrotransakcije nećemo nikad vidjeti u Paydayu?! Još gore je to da mikrotransakcije nisu samo kozmetičkog oblika, skinovi za oružja su “pojačana” za konkretna poboljšanja statsa, što igru automatski prebacuje u Pay2win koncept. I to nakon što su je igrači već platili 40$ do 50$! Može li još gore? Oh, da! Plaćanjem mikrotransakcije možete dobiti skin za oružja koja uopće nemate, odnosno koja nikad niste ni kupili putem DLC-a!

payday3.png

Međutim, to još nije sve. Danas su Overkillovci otišli još jedan korak dalje. Dodali su Team Boost mikrotransakciju, kojom, kad se aktivira, cijeli tim zarađuje više XP-a i ingame novca. Što je više članova tima aktivira, to je veći bonus.

Sve to skupa razbjesnilo je igrače, obožavatelje koji su ih pratili od najranijih početaka, među kojima ima onih koji su na igru potrošili i preko 150$. Fanovi su se aktivirali na društvenim mrežama, ne birajući ni riječi ni sredstva kako bi iskazali što misle o potezima developera i izdavača zadnjih mjeseci. Ali, developeri koji su do nedavno bili primjer svima u industriji kako komunicirati s svojom bazom igrača, sad kao da su se pokrili po ušima ne želeći čuti kritike te i dalje nastavljaju predstavljati mikrotransakcije kao nešto senzacionalno, nešto što su igrači oduvijek željeli.

Ovo je samo još jedna priča o tome kako pohlepa može uništiti nekoć simpatični studio. Overkill Software, najveći trolovi gaming industrije.

Povezano