FFA Focus

Popričali smo s Frozen Pixelom te isprobali njihovu novu igru – Joe Wander

Simpatični platformer hrvatskog studija Frozen Pixel dočekao je svoj službeni izlazak na prošlotjednom Wanderconu koji se održao u Osijeku (pročitajte naš izvještaj i razgovor s Markom KOFSOM). Joe Wandera smo mogli pobliže upoznati nakon velikog audio-vizualnog spektakla koji je označavao početak eventa čija je okosnica bio upravo Joe i njegova šarolika avantura.

Joe Wander and the Enigmatic Adventures je punokrvni 3D puzzle platformer koji vas stavlja u cipele malenog istraživača izgubljenog u naizgled nepreglednom kozmosu slagalica i zagonetki. Svojim vjernim bičem i oštrim umom pokušavate odgonetnuti progresivno sve složenije prepreke koje vas sputavaju u putovanju kroz četiri različita svijeta. Svaki svijet ima jedinstveni biom i upečatljivu boss borbu, a niti jedna slagalica se ne ponavlja tokom igre.  

Bez biča nigdje.

Grafički bi se moglo zaključiti kako je igra prvenstveno namijenjena mlađim uzrastima, ali slojevitost svjetova i složenost slagalica čine Joe Wandera igrom bez generacijskog jaza. Stariji igrači vrlo brzo će povući paralelu sa Super Mariom i Spyrom, dok će oni mlađi prepoznati komadiće Little Big Planeta ili Little Nightmaresa. No, dečki iz Frozen Pixela su uspjeli stvoriti originalnu igru žanra koji je pomalo zapostavljen u toj brzorastućoj industriji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razgovor s glavnim dizajnerom

Osim što smo imali priliku isprobati začuđenog Joea netom prije njegovog samog izlaska, popričali smo s developerima koji su na Wanderconu bili traženiji od Barbi Afrike.

Još uvijek ne znam tko je Barbi Afrika.

Suvlasnik studija i glavni dizajner Ivan Mandić otkrio je kako odabir žanra njihove prve komercijalne igre nikada nije bio doveden u pitanje: „Oduvijek sam bio die hard ljubitelj platformera. Prošao sam apsolutno sve Super Mario igre bezbroj puta, počevši od svoje četvrte godine i NES konzole. Željeli smo napraviti igru bez loadinga, pretjerane priče, u kojoj će se igrači odmah vratiti tamo gdje su stali ako naprave neku grešku.“

Uz dvanaest različitih skinova koje možete otključati tokom samog prelaska, Joe Wander može se pohvaliti i uistinu respektabilnom trajnošću: „Za prelazak čitave igre bit će potrebno oko tridesetak sati, iako trajanje igre uvelike ovisi o brzini rješavanja svih zagonetki. Naravno, ukoliko želite speedrunati igru unaprijed poznavajući rješenja svih prepreka, možete ju završiti ispod 4 sata.“

Plivanje u močvari upitne kakvoće usred đungle.

Sam dizajn puzzlea je trajao čak dvije godine, što je dovoljan pokazatelj o impresivnoj količini zagonetka na koje ćete naići: „Kad bi završili određeni level, testirali ga mnogo puta i bili zadovoljni s njim, krenuli bi na izradu idućeg. Ne postoji dupliciranje asseta. Svaki level je ručno craftan od strane artista.“

Kroz avanturu vas prati kvalitetna i maštovita glazbena podloga za čiju produkciju je zaslužan riječki glazbenik i osvajač pet nagrada Porin, Ivan Pešut. Mandić naglašava svoje zadovoljstvo glazbenom produkcijom i načinom na koji je uklopljena u sam dizajn levela.

Impresivna animacija kiše i podrška za sve DualSense funkcije

Prilikom prvog isprobavanja igre za oko nam je zapela kiša. Iako je kiša često viđena vremenska prognoza u većini igara, u Joe Wanderu izgleda pomalo drukčije. “Moj najveći uspjeh je definitivno animacija kapljica kiše i njihovo udaranje u tlo. Riječ je o algoritmu koji prati svaku kap kiše zasebno i može se točno vidjeti kako udara u određeno mjesto prema kojemu pada. To se događa na čitavom levelu, ne samo onom u kojemu se trenutno nalazite.” s osmjehom i entuzijazmom je objasnio Mandić.

Iako se hrvatski 3D puzzle platformer može zaigrati na PC-u preko Steama, do konzolaške verzije nas dijeli još nekoliko tjedana. PlayStation 5 verzija dolazi 23.02. i iskorištavat će sve funkcije njegovog DualSense kontrolera: “Uspjeli smo izvući maksimum iz DualSense kontrolera. Adaptivni trigeri će vam sugerirati ako je vaš bič u dometu nečega što može uhvatiti, a svaka površina će imati drukčiji osjećaj hodanja po njoj i poprilično sam siguran da ćete naići na veći broj raznovrsnijih površina od onih u Astro Botu.”

Joe Wander and the Enigmatic Adventures možete zaigrati još danas preko Steama po cijeni od 30 eura, a mi ćemo za našu recenziju pričekati verziju za PlayStation 5. Želimo puno uspjeha dečkima iz Frozen Pixela i nadamo se kako će Joe opravdati očekivanja.

Igra