„Ubisofte, što je s rokovima?“
„Što su to rokovi? Jel’ to nešto što se da naplatiti?“
Da, rokovi su ono što pokazuje tvoju dosljednost, tvoju vjerodostojnost, tvoju težinu i empatiju prema članovima – članovima koji su 6 mjeseci gledali onog gadnog DOC-a na svojim Rainbow Six izbornicima. Nažalost, kao što svi (pa i kumica na placu) znaju, Ubisoft je uklonio jednu sezonu u kojoj je trebao doći Poljski GROM da bi mogao popraviti neke stvari na koje su fanovi bili užasno ljuti! Kao refundaciju (koja nije refundacija), poljske operatere iz CTU GROM dat će u 3. i 4. sezoni, dok mapu nećemo skoro ugledati (možda za Božić, za kada se nešto šuškalo o mapi iz Poljske kao poklonu i nagrada igračima za njihovo razumjevanje i strpljenje). Je, možeš si misliti kako to bude bilo!
Nego, ajmo mi na ono najvažnije; ajmo malo pogledati što smo to dobili i izgubili pa da napravimo neki rezime stanja i toga je li tih 6 mjeseci dalo nekog ploda ili nije.
Novi operateri i mapa
Elzbieta „Ela“ Bosak (Defender/Obrana)
Rođena je 8. studenoga 1985. u Wroclawu (PL) kao najmlađa kći Bosaka Jana, bivšeg zapovjednika poljske specijalne jedinice GROM. Ela je očevim stopama krenula na Vojnu akademiju gdje je zbog nerazjašnjenih problema s okolinom, odmah po završetku i diplomiranju napustila Poljsku. Preselila se u Berlin gdje se bavila svime i svačime do ponude koju nije mogla odbiti. Naime, vlasnik jedne privatne vojne kompanije ponudio joj je da radi za njega kao PMC (private military contractor) garantirajući joj financijsku neovisnost. Radivši na tom mjestu, Ela je dobila reputaciju. Glasila je za osobu visokih dostignuća, sjajnog oka i uma, ali problematičnog ponašanja i problema s autoritetom.
Četiri godine od njezinog odlaska u Irak, dobila je vijest da si joj je otac oduzeo život. Nakon nekoliko mjeseci vratila se kući i odlučila se javiti u civilni program GROM selekcije kako bi poštovala uspomenu na pokojnog oca. Odmah po početku testiranja, čelni ljudi u GROM-u uviđaju kakav potencijalni dragulj imaju u svojim redovima. Ela je tako završila u CTN (Countering Threat Networks) gdje se specijalizirala na tehnikama izvlačenja ključnih podataka o metama i narko/dostavnim rutama.
Ela je obrambeni operater koji ima brzinu 3 i armor 1 te je svrstavamo u Rusher/Romer operatere.
Od primarnog oružja koristi Scorpion EVO 3 A1 SMG i F-12 shotgun, dok kao sekundarno oružje ima RG15 pištolj. Kao dodatni gadget ima bodljikavu žicu (x2) ili impact grenades (x2). Njezina specijalnost, odnosno Unique Gadget je Grzmot (Grom) mina koja ima efekt sličan Echo dronu. Radi se o mini koja podsjeća na igračku za odrasle, ljepljivu na sve površine koja se približavanjem protivnika aktivira i izbacuje jednu vrstu soničnog, ošamućujućeg zvuka i udara. Isti utjecaj traje 5-7 sekundi što nije previše, ali je vidljivost i ciljanje jako narušeno! Ela ima jednog Grzmota koji može postavit gdje želi i jednog koji može postaviti na sebe kada je ozlijeđena kako bi opet neposredno mogla ošamutiti osobu koja joj se približava!
Ela je operater koji je, kao i Blackbeard i Frost, po izlasku odmah stavljen u kategoriju OP (overpowered). Njezino oružje, Scorpion kao da ni nema recoil kada se koristi u kombinaciji s vertical gripom, holographic sightom, laser sightom i flash hiderom što znači da možemo očekivati neki nerf u sljedećim ažuriranjima.
Liu „Lesion“ Tze Long (Defender/Obrana)
Rođen je 2. srpnja 1972. godine u Junk Bayu (Kina). Lesiona je odgojio otac koji je inače bio radnik na „groblju“ brodova gdje je iste rasklapao u staro željezo. Kako je biznis propadao s vremenom, Liu i njegov otac su se prebacili u biznis renovacija i adaptacija što je i funkcioniralo do nemilog događaja kada je otac ozlijedio leđa, a sin nije mogao sam nastaviti s poslom dok su ih dugovi sve više sustizali. U potrazi za novcem i financijskom egzistencijom, Liu se javlja na oglas Sekretarijata obrane za posao pirotehničara u regiji Yuunan i Guanxi. Nakon 2 godine iskustva u radu s minama vraća se u Hong Kong gdje se zapošljava u EODB (Explosive Ordanance Disposal Bureau) i odmah potom prelazi u redove SDU (Special Duties Unit) gdje se posebno orijentira ka kemijskom, biološkom i radioaktivnom terorizmu.
Lesion je obrambeni operater koji ima brzinu 2 i armor 3 te ga svrstavamo u normal operatere.
Od primarnog oružja koristi T-5 SMG i SIX12 SD shotgun, dok od sekundarnog oružja koristi Q-929 pištolj. Od ostalih gadgeta može imati bodljikavu žicu (x2) ili impact grenades (x2). Njegova specijalnost, odnosno Unique Gadget su otrovne mine pod nazivom Gu. Gu mine su skoro pa nevidljive limenke koje se mogu baciti na sve horizontalne površine. Glavni cilj i atribut ove mine, uz to što je nevidljiva, je da pri aktivaciji neprijatelju odmah skida 10 jedinica zdravlja te ga usporava do brzine najsporijih operatera (onih s brzinom 1).
Lesion se već sada uz Elu smatra overpowerd operaterom koji će kroz dogledno vrijeme sigurno imati nerf. Nerf bi mogao biti vezan za njegove mine kojih ima čak 7 komada i raspoložive su za postavljanje svakih 30 sekundi. Uz to što su nevidljive, iznimno su iritantne i ima ih mnogo. Tako da je očekivano ili povećavanje njihove vidljivosti ili smanjivanje količine/povećavanje vremena potrebnog za raspoloživost mina na cca. 45 sekundi.
Siu „Ying“ Mei Lin (Attacker/Napad)
Rođena je 12. svibnja 1983. godine u centru Hong Konga. Siu je prije pridruživanja SDU bila tjelohraniteljica, odnosno operativac za tjelesnu zaštitu. Zbog svojih refleksa i zadivljujućih vještina, na sebe je preuzela vodstvo u već nekoliko zaštita svjedoka i VIP osoba. Zbog svojih vještina i eksplozivnosti, nakon diplomiranja pridružuje se specijalnoj školi za tjelohranitelje. Kako bi postala operater za sve situacije, poslana je u Tel Aviv u specijalnu žensku ustanovu za taj tip treninga. Po povratku u Hong Kong, 2008. godine doživljava težak poraz u jednoj otmici gdje su njezine HVT (High Value Target) oteti. Neposredno nakon toga pridružuje se specijalnim snagama gdje se posebno obučila za HEMC (Hostage Extraction and minimum casaulties).
Ying je napadački operater koji ima brzinu 2 i armor 2 te ju svrstavamo u normal operatere.
Od primarnog oružja koristi T-95 LSW LMG i SIX12 shotgun, dok za sekundarno oružje koristi Q-929 pištolj. Od ostalih gadgeta na izbor ima ponuđen claymore ili smoke grenade. Njezina specijalnost, odnosno Unique Gadget je Candela flash charge. Zanimljiv je to uređaj koji izgleda i podsjeća na seeker mines iz The Divisona, ali nije seeker. Radi se o loptici promjera 10 cm punjene flash chargeovima koja se ubaci u sobu i, uz malo sreće, cijelu ju baci u flash. Candela pruža mogućnost da bude kao Cluster Charge od Fuzea, ali normalno nije smrtonosna (barem dok ne uletite unutra i počnete ubijati protivnike s puškom/pištoljem). Ying ima posebne Ray Ban naočale koje ju štite od stare narodne izjave „Kako siješ tako ćeš i žeti“ ili da ne bi sebe samu dovela u spectator poziciju.
Ying nema nekih prevelikih prednosti osim što je idealna za hostage mode gdje taj flash puno pomaže.
Nova mapa
Theme park je nova mapa koja je došla uz ovaj DLC pod nazivom Blood Orchid. Mapa je nešto do sada neviđeno, ogromna površina s puno malih objekata koji omogućuju ulazak s milijun strana. Kažu ljudi iz Ubisoftovog razvojnog tima da su se neki igrači na Tehnical Test Serversima izgubili na mapi i da ih ni dan danas ne mogu naći jer su refleksno uništavali kamere oko sebe. ha ha
Uglavnom, mapa je do sada najveća mapa i s najvećim brojem mogućnosti napada i obrane. Pritom nam pruža nove mogućnosti taktičkog planiranja i predplaniranja.
Što smo dobili, a što smo zapravo izgubili?
Dobro
- Grafičko poboljšanje igre
- Neki estetski dodaci na operaterima
- Maknut je crveni ekran kod iskakanja van te je ostala samo notifikacija
- Mogućnost upravljanja s dva twitch drona (naizmjenice)
- Sjajna novu mapu
- Nova oružja kod novih operatera
Loše
- Zatvaranje nekih spawn peekova
- Nedostaje neke inovativnosti i mašte kod novih operatera
- Ping botovi su i dalje prisutni
- Hit detection i dalje ne radi
- Hit boxevi su isti kakvi su i bili
- Matchmaking algoritam nije baš nešto uštiman
- Teamkill opcija ne pruža mogućnost vote to kick
- Po pokretanju igre nakon updatea sve se resetiralo po pitanju optionsa i attachmenta
Kada sve uzmem u obzir, dolazim do zaključka da smo 6 mjeseci čekali za ništa osim 3 operatera i jednu mapu. Ključni problemi su samo zamaskirani novim grafičko estetskim pi***rijama koje nemaju nekog gameplay smisla. Možda malo bolje poboljšavaju onaj transition light to dark i obratno što je u redu i potrebno. Hit detekcija je ostala problem, čak i nakon skoro dvije godine što se kod jedne ovakve igre ne bi smjelo događati. Animacija vault i pucanje u stranu odnosno drop shot kvare i uništavaju igru, a Ubisoft za to očito nema nekog rješenja.
S obzirom na neke najave oko nastavka health operationa, dolazimo u napast postaviti si pitanje: je li to stvarno potrebno; je li potrebno uskraćivati nas za neki sadržaj zbog nekog popravka koji zapravo nikada neće biti popravak, već će biti samo bacanje trave preko neke rupe u koju ćemo opet upasti?! Osobno smatram da nije.
Nikada u životu nisam igrao igru koja me više uveseljavala i živcirala u isto vrijeme, igru koja je bila savršena i nesavršena u isto vrijeme i to se neće promijeniti. I dalje ću ju nastaviti igrati sa svojom ekipom, prijateljima i poznanicima. Ali ajde, brate Ubi, dovedi se u red, hebem ga! Došao je Destiny 2, evo i COD WWII… uskoro će i BF Stone Age, a ti još uvijek neke osnovne stvari ne možeš promijeniti.
Kako bi kolege s Rainbowa rekle, Siege ON i vidimo se na serverima (zajedno s Arapima)! Ubisofte, pratiš li ti ovo?!
P.S. Otvorio sam račun u PBZ-u da skupimo svaki po koju kunu i da onim Arapima otvorimo server pa da više ne dolaze igrati s pingom od 4 000 000 na naše EU servere.
Povezano
Rainbow Six Siege: Osvrt na Operation Red Crow DLC
Rainbow Six Siege: Osvrt na početak nove sezone i Velvet Shell DLC