FFA Focus

Remake The Last of Usa nema pravo biti naslov od 80 eura

Kompanija koja je posljednjih 10-ak godina riskirala s novim IP-evima te igračima pružala visoku vrijednost za uloženi novac sada je prešla u novu fazu poslovanja – mužnju novca.

The Last of Us 2013. bio je narativno remek djelo. U nešto više od godinu dana, zajedno s remasterom na PS4 prodan je u preko 10 milijuna primjeraka. Jako smo zavoljeli Joela, Ellie i narativ koji ih okružuje, toliko da smo 2014. platili dodatan novac za remaster na PS4. Vrijedilo je ponovno doživjeti putovanje omiljenog nam para u 1080p rezoluciji i 60 FPS-a, uvjeravali smo sami sebe.

Šest godina poslije izašao je The Last of Us Part II, kontroverznim odlukama je podijelio igrače, ali svejedno se radi o jednoj od najboljih igara svih vremena. I dok smo očekivali next-gen nadogradnju na PS5, Naughty Dog je najavio remake prvog The Last of Usa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko vrijedi?

Remake punog naziva The Last of Us: Part I bit će vjeran originalu. Developeri iz Naughty Doga obećavaju istu igru, ali s poboljšanim vizualima i unaprijeđenim gameplayem po uzoru na Part II. Prvi prikaz otkrio je poboljšane modele likova te okoliš u gotovo jednakim detaljima, ali u većoj rezoluciji. “Ok, uložili su nekakav trud u ovo”, pomislilo sam gledajući prvi prikaz.

“Prednaruči sada”, poruka na kraju prikaza razbila je svaku iluziju da će nadogradnja biti besplatna. “Ok, to je Sony, kod njega nema džabe”, motalo mi se po glavi dok su prsti po tipkovnici tražili slova koja će me odvesti na PlayStation Store. Prije nego li je kažiprst opalio tipku enter, uvjerio sam sebe kako bi 20-ak eura bila OK cijena. “Ali gadovi će naplatiti 30”, zaključio sam svjestan nove Sonyjeve politike, dok je desna ruka pomicala kursor na prvi rezultat.

Joel više ne dominira naslovnicom, ali Ellie nas izbjegava pogledati u oči. Kao da umjetnik iz Naughty Doga želi poručiti da je i njega sram.

Dok su mi petica i dvije devetke parale oči, pomislio sam kako ovo ne može biti istina. Tražio sam očima po ekranu znak da sam možda otvorio neku drugu, novu igru. Ali nisam. Za razliku od originala, Joela su maknuli s naslovnice. Na njoj sada dominira Ellie, ali kao da je i nju sram. Pogled joj bježi negdje sa strane, kao da umjetnik iz Naughty Doga želi suptilno poručiti što misli o cijeni koju je odredio izdavač.

Sony je odluku o povećanju cijene AAA first-party naslova na PS5 pravdao činjenicom kako je razvoj modernih igara višestruko skuplji nego prije desetak godina. To je istina. Sonyju nismo zamjerili, prvenstveno jer njihove igre vrijede. Prihvatili smo novi standard bez previše otpora. “Barem će nastaviti isporučivati nove, velike i kvalitetne igre”, uvjerili smo sami sebe.

Međutim, novih, velikih i kvalitetnih igara nema. Studio perjanica gaming industrije zaglibio je s remakeom i multiplayer projektom The Last of Usa. Sony u dvije godine PlayStationa 5 još nije izbacio nijednu veliku AAA ekskluzivu dostojne next-gena, uz puno poštovanje Ratchetu i Returnalu, te čak i Forbidden Westu koji je po većini toga prošlogeneracijska igra (pa i po troškovima razvoja).

Sonyju je trebao naslov koji će popuniti rupu

Košta li razvoj remakea (ili bolje rečeno, remastera) originalnog The Last of Usa poput, primjerice The Last of Us Part II? Ili Ghost of Tsushime, novog God of Wara? Ni približno. Naughty Dogovci već su imali definiranu priču, gameplay elemente, levele, mocap i glasovna sinkroznizacija ostaju isti… The Last of Us Part I tek je vizualna nadogradnja originala te se po troškovima razvoja ni približno ne može mjeriti s modernim AAA naslovima.

Zašto je Sony onda odlučio etiketirati najveću moguću cijenu? Zato jer može. Zna da može izmusti toliko, jer toliko volimo tu igru. Iz prividne domene kompanije kojoj je stalo do igrača, Sony se danas više ni ne trudi održati taj imidž. Remake The Last of Usa ljubavno je pismo prvenstveno ulagačima i pogonsko gorivo tinti koja će na kraju godine ispisivati financijske rezultate.

Remake The Last of Usa, odnosno njegova ideja, nastao je u trenutku kada je nekome u Sonyju postalo jasno kako neće imati igara u 2022. godini. Trebao im je naslov kojeg će igrači kupovati, čiji razvoj će zaključiti relativno brzo te kojeg će moći upakirati po punoj cijeni. Odabir je bio lagan.

Remake The Last of Usa zakrpat će rupu u planiranim prihodima. To je neupitno. Ona ista ruka koja je svojevremeno tražila slova po tipkovnici već je odavno kliknula na narančastu “Pre-Order” tipku, a sada sa svojevrsnim gnušanjem tipka retke koje upravo čitate.

U našoj velikoj anketi preko 3 tisuće čitatelja se ne slaže s odlukom o cijeni. 67% iz perspektive fana smatra kako remake The Last of Usa ne vrijedi toliki novac, a 11% misli da vrijedi za sve one koji ga nisu odigrali dosad. Slažemo se s ovih 11%.

Novi igrači dobit će jedno nevjerojatno iskustvo. Ljubomorni smo na one koji će jednu od najboljih priča u igrama uopće odigrati po prvi put, i to u 4K te s PS5 vizualima. Stari igrači i najveći fanovi, koji će ujedno tvoriti većinski udio svih prodanih kopija, The Last of Us Part I platit će po treći put i to po najvećoj cijeni dosad.

Sony je mogao ponuditi mogućnost jeftinije nadogradnje za sve prethodne vlasnike. Ali nije. Privid kompanije kojoj je zadovoljstvo igrača od najvećeg interesa u našim očima više ne postoji.

Igra