FFA FocusZanimljivosti

Zanimljive činjenice o igrama koje niste znali

Povijest videoigara seže u daleku prošlost. Još 1958. američki fizičar William Higinbothman kreirao je igru pod nazivom „Tennis for Two“. Iako je i prije njega bilo pokušaja stvaranja igre, ponajviše šaha kako bi dokazali snagu novih računala, igra tenisa se smatra prvom igrom napravljenom u svrhu zabave. Igrači su reketima upravljali preko osciloskopa, a igra je služila u svrhu zanimacije radoznalih posjetitelja u laboratoriju nuklearne energije u gradu New York. Tri godine kasnije, zaposlenici MIT-a koristeći računalo PDP-1 napravili su igru „Spacewar!“. Možemo reći da je to prva igra koja je uvela konkretnu lokaciju – svemir. Pozadinu su činile nasumično generirane točkice koje su predstavljale zviježđe. Od tih ranih godina igraće industrije pa sve do danas promijenilo se mnogo toga, a gotovo svaka igra ima neku zanimljivu priču iza sebe. Neke od ovih su vam možda promakle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Blokovi u Super Mariu su ustvari ljudi

Super Mario vodi sasvim normalan život vodoinstalatera, koji se sastoji od skupljanja novčića, hranjenja gljivama, spašavanja princeze i razbijanja blokova koji su napravljeni od ljudi. Kako bi mu tek život izgledao da je električar. Četvrta stranica knjižice uputstava Super Mario Brosa za NES kaže; „Jednog dana kraljevstvo miroljubivih ljudi gljiva napadnuto je od strane Koopa, plemena kornjača poznato po svojoj crnoj magiji. Tihi i dobri ljudi gljive pretvoreni su u kamenje, ciglu, te čak u biljke nalik konjskoj grivi.“. Koliko smo samo Toadovih rođaka porazbijali zbog novčića.

Magla prikriva hardverska ograničenja

Prvi Silent Hill je većini ljudi ostao u sjećanju kao fantastički atmosferski survival horor, a veliku ulogu u tome ima mistična magla koje prekriva grad. No ta magla je stavljena iz potpuno drugih razloga. Tehnička ograničenja PlayStationa nisu omogućavala učitavanje udaljenih objekata, već samo onih u blizini igrača. Da bi spriječili „pop-up“ dalekih objekata, ubačena je magla koja prikriva taj proces. Mnoge druge igre tog razdoblja također su koristile maglu iz istih razloga, ali niti jedna nije ostavila toliki dojam kao ona iz Silent Hilla.

Zašto se majmun Donkey Kong zove magarac?

Jedan sam od onih koji su proveli čitavo djetinjstvo igrajući Donkey Kong Country bez da sam se ikada zapitao zašto se majmun Donkey Kong zove baš tako – magarac. Tvorac DK-a, Shigeru Miyamoto, vjerovao je da engleska riječ „donkey“ (magarac) ustvari znači „stupid“ (glup). Da je kojim slučajem Miyamoto imao šire znanje engleskog jezika, danas bi se jedna od najpoznatijih igraćih franšiza zvala Stupid Kong.

NBA Jam namješten protiv Bullsa

Tvorac igre Mark Turmell bio je toliko veliki navijač Detroit Pistonsa da je ubacio poseban kod u slučaju kad bi se njegov klub susreo s tadašnjim najvećim rivalima – Chicago Bullsima. Vjerojatnost da ćete pogoditi šut s bilo kojim igračem Bullsa u zadnjih par sekundi takve utakmice bila je ravna nuli. Sam Turmell je godinama kasnije priznao; „Ako je utakmica bila u egalu do zadnje sekunde i bilo tko iz Bullsa u tom trenutku uzme šut, ubacili smo poseban kod u igru koji bi pogađanje tog šuta napravio nemogućim.“. Michael Jordan bi imao štošta za reći po tom pitanju.

Kazuki Ito – najomraženiji sudac u povijesti

Ako ste kojim slučajem igrali Pro Evolution Soccer prije desetak godina, vrlo su velike šanse da ste dobili jedan ili više nezasluženih crvenih kartona. Počevši od PESa 3 do PESa 2008, terenima je vladao omaleni Japanac koji se češće hvatao za stražnji džep nego za vlastitu ženu. Konami je napravio Kazukija po uzoru na najpoznatijeg suca tog vremena – Pierluigi Collinu. Preuzeli su njegovu strogoću ali ne i njegov zdrav razum. Na utakmicama kojima je sudio bilo kakva vrsta uklizavanja je značila direktni crveni karton, a golovi iz zaleđa i suđenje jedanaesteraca prekršajima izvan kaznenog prostora bila je redovita pojava. Konami ga je službeno maknuo iz igre nakon PESa 6, ali ako ste bili dovoljno sretni mogli ste naletjeti na njega i u iduća dva nastavka.

Sve igre napravljene za NES stanu na jedan USB

Kazete Nintenda sadržavale su između 8 KB i 1 MB podataka. To znači da bi svih 800tinjak igri koje su ikada izašle za NES stale na microSD karticu od 128 GB čak 40 puta.

Dizajn PlayStation 2 konzole je temeljen na starom Atariju

Početkom devedesetih Sony je otkupio prava na sedamdesetak Atarijevih patenata. Jedan od njih bio je i za Falcona 040. Prijašnja verzija tog kućnog računala nije prošla najbolje kod kupaca, te je Atari odustao od novih verzija. Da ne bude sve uzalud pobrinuo se Sony koji je uzeo nekoliko ideja za dizajn svoje nove konzole, a jedna od njih je bila mogućnost pokretanja konzole vertikalno ili horizontalno.

Gandhi – ditator

U prvom nastavku strateške igre Civilization, Gandhi je imao najmanju ocjenu agresivnosti, što bi značilo da je sukobe trebao rješavati diplomatskim putem a ne oružanim. No bug u igri učinio ga je fanatikom za nuklearnu energiju. Ukoliko bi igrač izabrao demokraciju, njegova agresivnost bi pala za dva boda. Umjesto da agresivnost ode u negativan broj, ona bi napravila čitav krug i došla na 255 – najveću moguću ocjenu agresivnosti. Taj miroljubivi potez učinio bi ga najvećim tiraninom u igri.

Podrži FFA za samo 1€ i riješi se reklama

Svaki vaš doprinos pomaže nam očuvati gaming zajednicu koju volite. S malom donacijom možeš ukloniti reklame s FFA i dobiti bedž po želji pored imena u komentarima.

PODRŽI NAS

Povezano