Videorecenzija | Battlefield V Firestorm

Narodna kaže: "Tko čeka taj i dočeka", no, je li se to čekanje isplatilo?!

Već je prošlogodišnja najava Firestorma zagrijala našu krv i ostavila nas bez daha. Svaka informacija davala nam je do znanja da će Battlefieldov battle royale pomaknuti granice žanra i dostaviti nam uzbudljivi način igranja, koji bi sam po sebi možda bio i vrijedan kupnje same igre. Međutim, od same najave do dana izlaska igre, tj. battle royale modea, na tržištu se pojavila kvalitetna konkurencija u vidu Call od Dutyjevog Blackouta, PS4 verzije PUBG-a, Apex Legendsa itd.

Izvrtilo mi se od ovih silnih iskakanja!

Kako se Firestorm nosi s trenutnim kraljevima u battle royale žanru i je li stigao točno na vrijeme za ukrasti show velikanima? Najjednostavniji način da odgovorimo na to pitanje jeste da podijelimo recenziju na 2 dijela: na prednosti i nedostatke dotičnog moda.

Počnimo prvo s dobrim stvarima

Prvo što će vam upasti u oči je prekrasna grafika. Firestorm se odvija na norveškoj mapi Halvoy koja nam pruža prelijep krajolik ispunjen snježnim planinama i sunčanim nizinama. Vjerujem da niti jedna battle royale igra grafički nije ovako dobro izgledala. Ljepoti same grafike pridonosi i strašna vatrena stihija koja se polako zatvara i vuče vas u središte bitke!

Ponovo je Roki zaboravio ugasiti vatru nakon roštilja!

Naravno, tu pričamo o Firestormu – vatrenoj oluji koja gazi sve pred sobom. No ovaj put taj vatreni krug nije samo imaginarni prozirni zid koji vam polako uzima zdravlje i tjera vas u središte mape jer, iako mu je svrha ista, vatrena stihija ipak donosi novitet u sam žanr. Osim što izgleda zastrašujuće, praćena je glasnim zvukom pucketanja i lomljenja svega i svačega pred sobom, tako da ako se nađete u blizini ili ne-daj-bože s krive strane, vjerojatno će vas doći glave.

Gameplay također briljira. Napucavanje i kretanje je vjerno preneseno iz multiplayera, samo je povećan time to kill kako ipak ne biste prelagano padali u borbi. Osim fluidnog gameplaya, prenesena je i destrukcija svega što je izgrađeno od drveta. Stoga postoji jako malo zaklona u kojima možete biti sigurni jer je svaku kuću moguće pretvoriti u prah, bilo vozilima ili oružjem.

Vatreni obruč najveći je adut ovog BR naslova

Jedna od inovacija u žanru je trenutak kada padate pogođeni mecima neprijatelja. U tom trenutku, kada čekate na suborca da vas spasi, vi možete pucati pištoljem i polako se vući po tlu, naravno, ako vas neprijatelj ne odluči dokrajčiti. Time se malo mijenja način igranja, pa puno ljudi ide za usmrćivanjem palih neprijatelja nego ganjanjem ostatka tima.

Prebacujemo se na minuse igre

Najveći nedostatak u igri je sigurno katastrofalni sistem lootanja. Na tržištu trenutno ne postoji battle royale igra s lošijim loot sistemom nego ova. Kada ubijete neprijatelja, svi njegovi itemi će pasti razbacani na pod. Bit će prekriveni jedni drugima i zadavati vam muku da pokupite željenu stvar. Nebrojeno puta sam, iako sam primijetio da je na podu bolje oružje ili oklop, radije odustao od lootanja, nego se zadržao i pokupio metak u glavu. Ovo je ogroman minus i developeri su već na zahtjev igrača potvrdili da rade na popravku istoga.

Druga stvar koja nas je zasmetala je velika pusta mapa koja unatoč prekrasnoj grafici ne dolazi do izražaja. Mapi nedostaju neke znamenite lokacije, više detalja i mogućnosti interakcije. Puno puta nam se dogodilo da skačemo na različita mjesta, a uvijek vidimo jedne te iste kuće, brda i vlakove. Nema nijednog mjesta na mapi koji se nečime izdvaja i stvara interes za iskakanje.

Pa ti sad nađi punjenu papriku u ovom “đumbusu”

Nadalje, developeri su nam obećali da ćemo u Firestormu surađivati s vlastitim timom i raditi misije da otključamo neki bolji loot. Sve to je zapravo šminka s obzirom da se iza toga krije jedan hangar i par točaka na kojima jednostavno stojimo neko vrijeme dok se ne pojavi neko vozilo ili loot.

Kada već govorimo o vozilima, moramo reći da su više beskorisna nego korisna. Ne nadajte se da ćete sjesti u tenk i samo tako osvojiti pobjedu. Vozila su ranjiva i troma, kako s kretanjem tako i pucanjem iz istih. Štoviše, ako ih koristite, privlačite pažnju, pa biste se vrlo brzo mogli naći u zraku jer ako vas netko ubije unutar vozila, odmah ste mrtvi i nema mogućnosti da vas suborac podigne. Ovo nije PUBG ni H1Z1 i u sigurnu zonu sigurnije ćete stići pješice nego korištenjem vozila.

Također, nejasno mi je zašto se developeri hvale ogromnom mapom, a igra podržava samo 64 igrača. Mapa je savršena za stotinu igrača, pa s dostupnih 64 puno puta zna doći do praznog hoda. A kad se jednom nađete u akciji i slučajno umrete, mogao bi vas zaliti hladan tuš jer vas čeka izlazak u lobby i vrijeme čekanja na drugi meč koje se ponekad oduži i na više od 5 minuta.

Tako ogromna mapa a tako malo igrača

U nedostatke bismo također mogli svrstati nedostatak korištenja klasa koje odlično funkcioniraju u multiplayeru, siromašan ping sistem, te preslabo naglašenu detekciju kad vas netko pogađa mecima. A preslabo je naglašena i sama pobjeda na kraju meča. Naime, ako se nađete na tronu, tj. kao zadnji preživjeli, igra vas par sekundi o tome ne obavještava, pa se često dogodi da osvojite meč, a da toga niste ni svjesni. Budući da su pobjede u battle royale igrama nešto najslađe, moralo bi se i po tom pitanju nešto promijeniti.

Tuto finito

I eto, na samom kraju, primijetili ste da smo više pričali o nedostacima nego o plusevima. Nažalost, ogroman potencijal koji je Firestorm imao nestao je negdje u samom iščekivanju istog. Na tržištu su se pojavili kvalitetniji naslovi, koji su čak i besplatni, dok za igranje Firestorma još uvijek morate kupiti Battlefield 5. Koliko vam je to isplativo, to je zaista teško reći jer iako ima svoje svijetle trenutke, trenutna verzija pati od puno problema.

EA je već prošle zime izbacio nedovršeni Battlefield 5 i ne možemo mu oprostiti što je sad izbacio i površni Firestorm. Ako ćemo ponovo morati čekati na dodatne mape i ispravke u Firestormu, vjerojatno će i ovom modu lobby sobe biti uskoro prazne kao i u multiplayeru.

Battlefield V Firestorm recenzija

75

Iako na prvi pogled izgleda zadivljujuće, ispod površine krije se gomila nedostataka koji sputavaju ovaj zanimljivi battle royale mode.