Days Gone – osvrt na jako dobro odrađeni PC port

Živimo u čudnim vremenima. Sve je preokrenuto naopako – stalno smo doma, sretno igramo video igre po cijeli dan, nitko vas ne krivi što gledate pedesetu reprizu Prijatelja, a Sony izdaje svoje igre na PC platformi. Pa svijet je potpuno poludio. Dani lete, a ništa se ne mijenja…

Sneno, melankolično jutro u prirodi.

Days Gone nudi ekstremniji postapokaliptični svijet od naše trenutne znanstveno-fantastične distopije. Prvi put smo imali prilike upoznati razrušeni Oregon 2019. godine kada je Deacon zajahao svoj motor na PS4 konzolama. Igra je kao Sony ekskluziva izašla i – ostavila mlaki trag. Deaconove bikerske avanture su se dovoljno dobro prodale, ali očito ne toliko dobro da Sony potvrdi nastavak. Umjesto toga, Sony je odlučio iskoristiti Days Gone kao drugi test PC tržišta, nakon Horizon: Zero Dawn. Kako se Days Gone izvodi na PC-u 2 godine poslije prvog izlaska?

Testna PC konfiguracija:
OS: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (Gigabyte)
RAM: 16,0GB Dual-Channel 1596MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz
Ne vidite zombije, ali ne brinite, tu su negdje.

Neću puno duljiti oko same igre i njezinih mehanika. Pogledajte originalnu recenziju našeg tate-mate Hrvoja (@Fenix) za sve detalje. Sadržajno, PC verzija Days Gone je ista igra, bez novih dodataka ili bitnih promjena u igraćem iskustvu. Sav DLC dostupan za konzolaško izdanje je sada automatski uključen u osnovno PC izdanje. Dobijete nešto simpatičnih naljepnica i boja za vaš motor (Syphon Filter dizajn stvarno budi nostalgiju) a postoji i niz borbenih izazova van glavne igre koje možete pokrenuti odmah. Također, otpočetka možete igrati na najtežim postavkama (Survival II, ilitiga po naški Preživljavanje 2) koje dramatično povećavaju primljenu štetu, smanjuju dostupne resurse do ekstremnih granica i općenito otežava napredovanje kroz svijet. Naravno, ja sam oldskul gejmer, nisam ni razmatrao ništa niže.

Puno truda je uloženo u izgled i atmosferu kampova.

S tehničke strane, doduše, imamo štošta spomenuti. Grafičke postavke su korektno odrađene. Skoro svaki element igre možete namjestiti po vašem nahođenju; od standardnih opcija poput kvalitete tekstura i anti-aliasinga sve do detalja magle i HDR osvijetljenja. Podržane su 4k rezolucije ako imate ekran i konfiguraciju za takvu raskoš, kao i neograničene sličice u sekundi. Moja preporuka, bar na konfiguraciji sličnoj mojoj, jest ipak ostaviti vsync upaljenim sa intervalom sinkronizacije 1 i imat ćete nesmetanih svilenih 60 sličica u sekundi neovisno što se događa na ekranu. Bez vsynca je primjetno kidanje slike, ali sam lako postizao 90+ sličica bez problema. HDR nažalost nemam mogućnosti probati, no tu je i vjerojatno izgleda jako lijepo.

Ne treba vam RTX, svejedno fino izgleda.

Općenito, najljepši trenutci Days Gone su tijekom vremenskih (ne)prilika i promjena dana i noći. Iako igra ne podržava raytracing, probijanje sunčanih zraka kroz oregonske krošnje izgleda veoma fino, a američke šume i doline su pune sitnih, iznenađujuće šarolikih detalja. Igranje na većoj rezoluciji na PC-u definitivno pomaže naspram nižeg broja piksela na (osnovnoj) PS4 konzoli. Slika je čišća, jasnija, s boljim kontrastom i preglednijim sučeljem. Kiša, munje i noćno nebo su značajno poboljšani i stvarno izgledaju impresivno. Glavni likovi u dijalozima i scenama su očito detaljniji od nasumičnih NPC-eva razbacanih po mapi, samo je sada još uočljivije.

Interijeri imaju znatno drugačiju paletu boja.
Sada već tradicionalno za Sony hit naslove, igra sadrži i detaljan foto mod sa pregršt opcija, filtera i okvira za sve amaterske umjetnike u nama. Možete obraditi sliku u 8 puta većoj rezoluciji (!) od koje igrate i dobijete PNG u prosjeku od 300 MB. Ne, ne mogu trošiti prostor na serveru portala s time, stoga slikajte sami pa uživajte u lovu na piksele.
Foto mod
Promjene su instantne, čak ne treba ponovno pokretanje za većinu toga.
Namjestite što god vam treba.

Glavna prednost PC verzije je sasvim sigurno namještanje vidnog polja, sveti gral PC izdanja. Duplo veći vidokrug značajno olakšava i poboljšava iskustvo, ali jasno, zahtijeva više od vaše kante. Ako vas imalo zanima ova igra, pogotovo na najvećoj težini, PC verzija je jedini izbor upravo zbog većeg FOV-a. Kombinirajte to sa ultra-širokim monitorima i imate raj za oči. (Ili noćnu moru? Kako god.) Vrti se bez problema bilo u običnom fullscreenu ili prozoru bez granica. (Uf, što mi je smiješno to reći.) Naravno, osim bolje grafike, sada su vam dostupne i klasične PC kontrole sa mišem i tipkovnicom. U svakom trenutku možete spojiti kontroler (nema problema koji, možete i Xbox kontroler ako baš hoćete bogohuliti) i mijenjati shemu u hodu. Preporučujem kontroler za vožnju motorom, a miš za ciljanje zombija kad ste na nogama. Također, igra nudi i nešto dobrodošlih opcija za prilagođavanje kontrasta i QTE sekvenci za maksimalnu pristupačnost. Primijetite da je hrvatski prijevod ponovno tu – kao lingvista, očito mi je da je većina mehanički prevedena, ali što je tu je.

Likovi su animirani i predočeni na vrhunskoj razini kvalitete.

Jedinu sitnicu koju sam primijetio je sporo učitavanje tekstura na nekim lokacijama ili u određenim situacijama. Vrlo vjerojatno je to posljedica instalacije na običnom tvrdom disku – preporučeno je koristiti SSD ako je moguće. Van toga, nisam uvidio nikakve prave probleme. (Ako ste svratili na stream kad smo igrali, štucanje je do YouTubea – igra se izvodi bez problema.)

Days Gone PC verzija je sasvim korektno odrađena i vjerojatno će vas dobro poslužiti čak i na slabijim konfiguracijama ako smanjite postavke sjena i osvijetljenja. Ostaje jedino na vama koliko vam je napeto odigrati još jednu igru otvorenog svijeta u još jednoj postapokalipsi sa još jednim tragičnim amerikancem sa još malo zombija. Ovaj put sa još malo dodatnih piksela.

Mi kao i kod PS4 verzije smatramo da Days Goneu treba dati šansu, posebno ako volite survival igre. Dodatan je plus taj što Days Gone na PC-ju nema izraženih tehničkih problema (kao što je imala te još uvijek donekle ima jedna druga Sonyjeva ekskluziva). Radi se o jako dobro optimiziranom naslovu s kojim problema neće imati ni relativno slabije konfiguracije. Preporuka!