God of War Ragnarök – osvrt na jako dobro PC izdanje

Dvije godine je prošlo otkad se Kratos pridružio modernim trendovima te svratio na osobna računala. Sony se dosad dokazao sa svakim većim izdanjem svojih PS4 i PS5 naslova na PC tržištu, a Ragnarok je sljedeći naslov u nizu. Sa zadovoljstvom možemo potvrditi da je niz neprekinut.

Uuuu, svjetlucavo!

Zimski odmor za sve

Kao i kod prošlih osvrta, nećemo se baviti sadržajem igre. Ragnarok na PC-u ne mijenja svoj dizajn. Besplatni Valhalla DLC je već uključen otpočetka, a posebnih dodataka nema (van nebitne kozmetike). Pogledajte našu PS5 recenziju za više detalja. Ako ste već odigrali Ragnarok, jedino novo što vas čeka su pregršt grafičkih opcija, postizanje svilenih 120 sličica u sekundi i jedna zanimljiva nova postavka. Krenimo redom!

Svjetovi sjeverne mitologije su već izgledali prekrasno na konzolama, ali sada ih možete uvidjeti u ultra-widescreen rezolucijama i podrškom za DLSS. Luksuzno vizualno iskustvo će tražiti i jednako snažnu konfiguraciju, no realno gledano moramo očekivati da će većina igrati na osrednjim kantama. Ekipa iz Santa Monice je svjesna te činjenice, stoga mi je vrlo drago reći da se Ragnarok vrti iznimno dobro na prosječnom gamerskom PC-u za smrtnike.

S obzirom da je Ragnarok bio i PS4 naslov, niže grafičke postavke su otprilke na istoj razini kao PS4 verzija, a High i Ultra postavke su jednake ili bolje od PS5 verzije. Velika pomoć je odlično implementirani DLSS tj. FSR generacija sličica koji uspješno udvostruče broj sličica u sekundi bez ogromnih zahtjeva. Testirali smo oba načina generacije s raznim kombinacijama postavki te skaliranjem rezolucije (DLS, FSR, Xess) i došli smo do zaključka kako je FSR ipak bolji tj. stabilniji način.

OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660
RAM: 16,0GB Dual-Channel 1596MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz
Testna konfiguracija 1

OS: Windows 10 Home 64-bit
CPU: Intel Core i7-4790
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4060
RAM: 16GB Dual Channel DDR3 @ 1330MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz
Testna konfiguracija 2

Steam Deck (512GB NVMe SSD)
CPU: Zen 2 4c/8t, 2.4-3.5GHz
GPU: 8 RDNA 2 CUs, 1.0-1.6GHz
RAM: 16 GB LPDDR5 on-board
Rezolucija: 1280 x 800@60Hz
Testna konfiguracija 3

I tata bi, sine

Za vrijeme testiranja DLSS opcija nije bila idealna: ekran je znao treperiti iz čista mira, ulazak i izlazak iz Photo moda je uništio sve sličice u sekundi, a ponekad se i cijela igra rušila. FSR nije radio takve probleme. Za vrijeme pisanja ovog osvrta, već je izašla zakrpa za DLSS, no moguće je da će se u ranim danima još koja sitnica trebati popraviti, stoga pripazite koje postavke dirate.

Oba načina generiranja donose jednu moguću boljku, ovisno o vašem monitoru i snazi konfiguracije. V-sync, tj. kidanje slike dok se osvježava, zna biti jako primjetan ako se spaja sa skaliranjem rezolucije. Nativna rezolucija je bolje rješenje, no to podrazumijeva da imate pristojnu grafičku karticu da održite jednaku fluidnost prikaza. U napetoj borbi nećete primjetiti rezanje slike, no tijekom istraživanja (kada gledate horizont recimo) i sporijim scenama može vas izbaciti iz takta.

S druge strane, agresivna generacija i skaliranje omogućuje i kompjuteru s tavana da pokrene taticu i sina. Ragnarok je odlično optimiziran, usudio bi se reći puno bolje od prvog, bez primjetnih tehničkih boljki. Nitko vam ne brani smanjiti glavnu rezoluciju i koristiti FSR. Sa spomenutim alatima testne konfiguracije su se u prosjeku vrtile oko 90 sličica u sekundi u FullHD rezoluciji, što je više nego pohvalno. Opet, izbor je na vama i ovisan o vašim mogućnostima.

Iskovano od najboljeg čelika

Izbora imate itekako; više strana detaljnih postavki za samu igru i mehanike, od boja sučelja do čitača ekrana, te pristojni odabir grafičkih postavki vrlo sličnih prvoj igri. Ista pravila za prvu igru vrijede i ovdje; ako želite osigurati više sličica u sekundi, smanjite sjene i osvjetljenje na nešto niže, kao i teselaciju modela. Teksture i anisotropiju možete slobodno gurnuti na više, pogotovo ako imate viška radne memorije i igrate na SSD-u. Uobičajeni tvrdi disk ne možemo preporučiti, no teoretski bi trebalo ići bolje od jednog Rift Apart ili Returnal ako baš morate instalirati na HDD-u. (Imajte na umu da igra zauzima skoro 200GB prostora!)

Sve grafičke postavke možete mijenjati dok igrate i odmah isprobati. Nema posebnog benchmarka (kao što smo vidjeli u Returnal npr.) stoga je najpametnije spremiti poziciju prije veće borbe ili lijepog kadra i procijeniti sami što vam paše. Primijetite da nema raytracinga! Prioritet je fluidno izvođenje, a ne nepotrebni efekti.

Strijela leti u 60.

U Photo modu igra diže postavke modela na višu razinu, stoga se nemojte čuditi niskim sličicama u sekundi na nekim od priloženih slika. U pokretu je sve glatko, sa mogućim sitnim padovima ovisno koliko daleko gurate vaše komponente. Tehničkih poteškoća nije bilo, a jedino što me začudilo jest nedostatak opcije za prozor bez rubova za lakše alt-tabanje. Ako se dobro sjećam, prva igra je imala tu mogućnost, stoga ne znam zašto nije tu. Možda u budućnosti.

Ragnarok podržava DualShock i DualSense kontrolere, te putem Steam Inputa možete koristiti što god hoćete. Ako imate DualSense, haptika i žiroskop za ciljanje rade bez frke. Možete i na tipkovnici složiti kontrolnu šemu koja vam paše, ali ne znam zašto bi itko to radio. Ako Dark Souls može na DDR tapetu, pa može i Ragnarok, problema nema.

Mamice!

Heim u rukama

Posebna kategorija jest igranje na Steam Decku! Malo GabeN čudo ponovno iznenađuje. Ragnarok je otpočetka verificiran za Deck i radi kao urica na njemu. Naravno, koristi najniže grafičke postavke, no uz FSR i manji ekran tu razliku ne vidite tijekom igranja. Dapače, zbog SteamOS-a i dodatnih optimizacija u samom kodu, igranje na Steam Decku je stabilnije kada limitirate na 30 ili 45 FPS-a, bez kidanja slike i s bržim učitavanjima. Na početku svakog pokretanja, igra ponovno gradi shadere što traje minutu-dvije. Na Decku je samo desetak sekundi! Kakva je to crna magija, ne znam, ali je sjajno.

Također, Santa Monica je čula jadikovke igrača diljem svijeta i ponudila jednu dodatnu opciju u postavkama – manje savjeta za zagonetke! Ako se sjećate, u originalnom izdanju su popratni likovi stalno govorili Kratosu što i kako da radi i pri najmanjem problemu. Sada možete smanjiti učestalost tih komentara na pristojnu razinu da razbistrite svoje misli. Ova opcija će doći i na konzole u budućoj zakrpi, stoga ne brinite, niste zakinuti.

Neee, pusti me nazad na konzolu, jao!

Loki ili Sony?

Izvrsna tehnička izvedba dolazi sa prikladnom kvakom 22. Sony je odlučio prisiliti sve igrače Ragnaroka u svoju PSN obitelj. Ne možete igrati ako nemate PSN račun. To ujedno znači, baš kao što je bilo i sa Helldivers 2 debaklom, da određene države svijeta nemaju pristup igri, te morate biti spojeni na internet (barem za prvo pokretanje) ako ćete krenuti na nordijske avanture.

Pluseva za spajanje i nema baš – dobijete još jedan sloj Sonyevih prozora povrh Steamovog; PSN trofeji, prijatelji i pristup postavkama računa. Nema ni chata! Sučelje je vrlo slično mobilnoj PSN aplikaciji, ali ne vidim potrebu. Siguran sam da pametan direktor u kožnoj stolici zadovoljno trlja ruke jer će se broj računa definitivno povećati, baš kao što je i Concord postao novi megahit.

Sarkazam na stranu, ograničavanje kupaca nikad nije dobar potez. Zapitajte se želite li podržati uslugu poput PSN-a na ovakav način, pogotovo nakon što je sam Sony djelomično prihvatio izdavanje igara bez DRM-a. Prvi God of War je dostupan na GOG-u, skupa sa drugim naslovima iz Sonyevog kataloga, ali sa trenutnim odlukama Ragnarok se ne može pridružiti toj ponudi.

U svakom slučaju, ako dosad niste krenuli kroz vječnu zimu, imate objektivno najbolje izdanje Ragnaroka na osobnom računalu. Ne morate razbiti kasicu prasicu za ugodno igranje, dapače, šanse su dobre da već imate sposobnu kantu za fino razbijanje bogova. Imajte na umu da će budući naslovi vjerojatno ipak tražiti snažniju dozu teraflopsa, jer PS4 portovi lagano nestaju. Osim, jasno, ako se ne pojavi jedna krvava i zarazna igra…