Recenzija | Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ekspanzija

Nakon zanimljivo-kontroverznog launcha Cyberpunka 2077 i ogromnog broja patcheva koji je uslijedio poslije toga, došlo je i vrijeme za Phantom Liberty, prvo i jedino proširenje priče. Može li CD Projekt Red uspješno nadograditi već sad bogat sadržaj Night Cityja? Saznajte u nastavku.

Update 2.0.

Prije nego što se posvetim samoj recenziji, važno je istaknuti nekoliko aspekata najnovijeg 2.0 ažuriranja. Zašto? Najviše zbog toga jer se sam DLC čini kao galerija svih novih stvari te prilika da isprobate sve nove značajke. Usudila bih se reći da je sama zakrpa veći deal od Phantom Liberty proširenja.

Update 2.0. je ugledao svjetlo dana 21. rujna 2023. godine te je donio sa sobom obilje novih karakteristika, ispravki i mnogo više. Kada kažem da je ovo ažuriranje donijelo mnogo, mislim da je transformiralo Cyberpunk 2077 u potpuno drugačiju igru. Neću otkriti sve promjene, ali neke od njih ću ipak spomenuti. Prva promjena se činila nužnom, a radi se o NCPD-u, odnosno policijskim snagama u Night Cityju, koje su ranije bile predmetom brojnih memova.

Zvijer idealna za iživljavanje nad kriminalcima iz Night Cityja.

Uz promjene koje su usmjerene na policiju, CD Projekt Red uveo je i mogućnost borbe iz vozila. Također, možete se boriti i koristeći melee oružja dok ste na motoru, što je poprilično cool. Uz sve nabrojano, uvedena su i oružana oklopna vozila s kojima ulične borbe postaju još zanimljivije.

Ono što je u biti najveće unapređenje u cijelom ažuriranju je restrukturiranje vještina i Perk Tree. Sada imate stvarnu priliku prilagoditi borbu svom stilu i igrati igru prema vlastitim željama. Jedan od nedostataka koje bih istaknula je nemogućnost resetiranja atributa kroz igru, osim ako ne krenete sa stare spremljene pozicije.

Nova, poboljšana verzija dodijeljivanja atributa.

Poboljšan je i sustav armora, cyberwarea i oružja. Uvedeno je obilje nove odjeće, oružja i vozila, čak i onih koji imaju oružje u sklopu dizajna. Baš zato ću razočarati brojne one koji su se nadali uvođenju igranja iz trećeg lica. Ono nije implementirano, a osobno vjerujem kako bi treće lice bilo izvanredno, jer postoji velik broj odjevnih kombinacija i načina na koje možete prilagoditi izgled, no nažalost, lika i dalje ne vidite gotovo nikad.

U svakom slučaju, 2.0. je ogroman (doslovno – zauzima gotovo 40 GB na PC-u!) i svakako vrijedi ponovnog zarona u svijet Cyberpunka 2077, čak i ako ne planirate zaigrati Phantom Liberty ekspanziju.

Phantom Liberty – Cyberbug 2077 2.0 ili ne?

Kad sam počela igrati Phantom Liberty, moja prva bojazan bila je – hoće li biti bugova i ako hoće, koliko će utjecati na iskustvo igranja? Odgovor na pitanje je – da, bugovi i glitchevi su tu, neki se čak i ponavljaju iz ranijih verzija igre, ali njihov broj je daleko manji nego što je bio kada je Cyberpunk prvi put pušten na tržište. Osobno nisam naišla ni na jedan ozbiljan problem koji bi onemogućio napredak u igri, što je bilo ugodno iznenađenje. Sveukupno, igra funkcionira prilično glatko, puno bolje nego na sličnoj konfiguraciji prilikom izlaska bazne igre te sa sigurnošću mogu potvrditi kako CD Projekt ovog puta nije podbacio po tehničkom pitanju.

Ono što ne mogu potvrditi je vrijedi li to isto i na konzolama, ali sudeći po drugim recenzijama, Cyberpunk 2077 je na PlayStationu i Xbox Series X/S s 2.0 još bolje iskustvo, a isto vrijedi i za ekspanziju.

Nevidljivi korisnici pištolja vrebaju u Night Cityju.

Netrunning kroz Dogtown

Phantom Liberty možete pokrenuti dolaskom do Transmission questa u baznoj igri, ili možete skočiti izravno u ekspanziju i stvoriti novog lika. Ako se odlučite na novog lika, on će dobiti paket oružja, odjeće i cyberwarea kako biste mogli iskusiti samo taj dio priče, ako vas to zanima. Quest će se automatski aktivirati ako ste već prešli cijelu igru.

Napomena koju je CD Projekt Red istaknuo je važna – kako biste izbjegli potencijalne probleme prilikom igranja Phantom Libertyja, preporučuje se započeti ispočetka s ažuriranjem 2.0. Zbog nedostatka vremena nisam ih poslušala. Odigrala sam ekspanziju sa starim saveom što je proteklo jako dobro bez “lomljenja” igre.

Sada možemo preći na samu priču, koja počinje zaista s velikim praskom. Radnja kreće u Dogtownu, dijelu Night Cityja pod vlašću paravojne postrojbe. Novi NPC, netrunner Songbird, kontaktira s vama kako bi vas uvela u Dogtown i započela svoju priču.

Ako ste obožavatelj estetike cyberpunk žanra, Dogtown će vas oduševiti. S prekrasnim neon detaljima, urbanim zgradama i fascinantnim svijetom, novo područje će vas ostaviti bez daha. Ono samo po sebi nije iznimno veliko i brzo ćete naučiti gdje se nalaze važne lokacije. No, to ne smeta jer ovaj DLC donosi obilje novog sadržaja, prodavača i drugih zanimljivosti.

Ono što bih željela posebno istaknuti je činjenica da su questovi u Phantom Libertyu daleko bolje koncipirani u usporedbi s baznom igrom. Mehanike samih questova su intrigantne i raznovrsne. Osobito ako više volite “stealth” pristup, tada je Phantom Liberty idealan za vas, budući da skoro svaka druga misija uključuje neki stealth aspekt. Iako većinu njih možete proći i u “guns blazing” stilu. I dijalozi su bolje osmišljeni, side questovi su vrijedni truda i sve zajedno djeluje jako dobro.

Posebno bih istaknula da način pisanja side questova podsjeća na The Witcher 3, igru u kojoj je popratni sadržaj često bio zanimljiviji nego glavna priča. Sama priča je ispunjena političkim zavrzlamama, kriminalom, problemima malih i velikih ljudi, špijunima, idiotima i genijalcima. Pisci su definitivno inspirirani Netflix animeom Cyberpunk: Edgerunners, osobito jer potiče emotivnu dimenziju priče te ljudske odnose i teške odluke. Odluke su kompleksn(ij)e i često ste dovedeni u situaciju dualnosti izbora, gdje je zaista teško donijeti dobru odluku. Ako je uopće ima.

Ugodno iznenađenje predstavlja i nova mini-igra, mehanike poput transformacije u druge NPC-eve, zanimljive boss borbe i uzbudljive jurnjave gradom u nabrijanim automobilima. Gameplay je promijenjen u smislu Relica, novog dijela Perk stabla koji unosi nove sposobnosti. Njih nadograđujete bodovima koje skupljate istraživanjem, odnosno hakiranjem posebnih terminala, a potom možete otključati već spomenutu mogućnost nevidljivosti, lančano povezivanje napada Monowireom, ili nove cyberwareove kojih nema u baznoj igri, poput lansiranja projektila i druge.

Dobra glazba i poznati ljudi

Keanu Reeves se vratio kao Johnny Silverhand s istom onom dozom karakternog sarkazma, a pridružio mu se Idris Elba kao NUSA agent Solomon Reed, kojemu je posudio i glas i stas. Oboje su svoje uloge sjajno odigrali te su izvedbama obogatili priču.

Idrisa Elbe vam neće nedostajati u Phantom Libertyju.

Od drugih poznatih osoba, tu je i Sasha Grey, popularna glumica u filmovima za odrasle. Ona u u Phantom Libertyu vodi jednu od tri nove radio stanice. Sasha je glazbu za svoju stanicu birala sama, baš kao i Idris Elba koji je moderirao drugu stanicu, a treća je posvećena ljubiteljima elektronske glazbe te je posebno zanimljivo što njom dominira glazba indie bendova koju su birali fanovi.

CD Projekt je pritom pazio da uključi različite glazbene žanrove, a sama ekspanzija ima i posebnu glazbenu temu koja je domišljato uklopljena u radnju igre. Bez spojlanja samo ću vam reći kako će vam sve biti jasno kada pogledate imena questova.

Voziš se, prijetiš ljudima katanom i slušaš dobru glazbu.

No ne čini samo glazba ovu ekspanziju posebnom. Kupnjom ekspanzije, dakle ne samo s besplatnim 2.0 ažuriranjem, dobit ćete i potpuno novi završetak bazne igre, uz već standardno nekoliko različitih završetaka same ekspanzije. Smatram kako su se developeri definitivno potrudili oko svih završetaka, čime su dodatno obogatili iskustvo igre. Svi završetci vrijedni su ponovnog igranja ekspanzije jer pružaju dublje i emocionalno ispunjenije iskustvo nego što smo imali u osnovnoj igri.

Phantom Liberty je zaista lijepa, estetski ugodna ekspanzija.

Nekoliko završnih riječi…

Isplati li se Phantom Liberty? Ažuriranje 2.0 za baznu igru je u najvećem dijelu besplatno te možete dobiti puno bolje iskustvo igranja bazne igre i bez kupovine ekspanzije. Za 30 eura, koliko iznosi cijena koju CD Projekt traži ekspanziju, dobit ćete otprilike 15-ak sati igranja nove kampanje, a za kompletiranje svega onog što može ponuditi računajte na 30-ak sati igranja.

Ako ste uživali u Cyberpunku 2077, onda svakako preporučam odigrati Phantom Liberty. Osobito jer je riječ o emocionalnoj, napetoj i zabavnoj ekspanziji koja u mnogočemu nadmašuje baznu igru.

Cyberpunk 2077 - Phantom Liberty recenzija

90