Recenzije

Recenzija | Destiny 2: Forsaken

Ispravnije ime ove ekspanzije bilo bi Destiny 2: Iskupljenje.

Prva godina Destinyja 2 je priča o usponima i padovima, o greškama i učenju na istima, o slušanju igrača i djelovanju u skladu s njima…

Prije nešto više od tjedan dana, Destiny 2 napunio je godinu dana. U svoju drugu godinu ušao je s ekspanzijom pod imenom Forsaken koja obećava promijeniti igru iz temelja. Istu metodu imao je i prvi Destiny s ekspanzijom The Taken King koja je podosta izmijenila igru te oduševila brojne igrače.

 TheEnd

Dobro došli u drugu godinu.

Turbulentna prva godina

Istina, Destiny 2 nas je prilikom izlaska oduševio. Imao je puno bolju prezentaciju od prve igre. Ljepšu grafiku, epsku muziku i vrlo dobru kampanja s pamtljivim misijama. U početku nam je pasalo i brzo levelanje i učestalo padanje odlične opreme. No, zaboravili smo da, u ovakvim igrama, nije dobro da stvari budu prelake i prejednostavne jer se time gubi poticaj za daljnjim igranjem. Zašto da uložim 800 sati u igru kad mi je sve što sam htio palo u ruke u prvih 50 sati. 

No početno oduševljenje bilo je kratkog roka, nakon čega je ostao gorak okus u ustima te je igru nakon prvih par tjedana napustilo mnogo igrača, fanova i streamera. Ljudi su htjeli poticaj, nagradu, random based nagrade i osjećaj postignuća, a toga nije bilo.

Stvari se nisu puno promijenile ni nakon prvog DLC-a, ali smo kod drugog mogli posvjedočiti konačnim i konkretnim koracima na bolje, da bi pred sami izlazak igre dobili vrlo dobar event – Solstice of Heroes koji nas je napokon uspio motivirati na žestoki grind.

StariRaid

Raid iz prve godine će pasti u drugi plan…

Zaplet o kojem sve znamo

Ono što se mnogima činilo neobično je činjenica da nas je Bungie već mjesecima pripremao na glavni zaplet ekspanzije, a to je pogibija mnogima najboljeg lika u igri, vječitog šaljivdžije Caydea-6. Nije da to nije postojalo i prije, no nakon Game of Thronesa, sve učestalije je korištenje gubitka glavnih likova kao naglaska na ozbiljnosti i realnosti radnje te čvršće emotivne povezanosti. 

Iskreno, i nakon genijalnog trailera prije par tjedana, nikada nismo vidjeli konkretan trenutak smrti te su mnogi bili uvjereni da je sve skupa lažna reklama za povratak igrača igru. Da ne spoilam, neću potvrditi je li zbilja otišao ili ne, no na sreću, mogu posvjedočiti da je sve odrađeno vrhunski. Ima ozbiljnih, ali ne cheesy momenata, ima humora, ali bez cringy trenutaka.

Cayde01

Cayde-6, glavni protagonist, šalje (posljednji?) pozdrav.

Iako je Destiny 2 imao puno bolju kampanju od prve igre, rekao bih da je stvar ovdje otišla još korak naprijed. Dokaz je to da ne moramo imati situaciju epskih razmjera kao prije, već je i sa intimnom pričom i nostalgijom moguće napraviti puno više.

Valja naglasiti da je kampanja prožeta s 30 minuta cinematic videa vrhunske kvalitete, a slično kao i u Taken Kingu, igra nakon same kampanje ne prestaje, već postepeno otključavamo nove misije i lokacije koje dodatno proširuju pozadinu događaja.

Kad hvalim kampanju, nemojte očekivati priču epskih razmjera poput trilogije Mass Effect, jer ova igra to ni ne pokušava, a i sama kampanja nije ovdje da nas zadrži stotinama sati, već se za to brinu ostali zarazni gameplay elementi. 

LudaObitelj

Uldren i Mara Sov, vesela obitelj…

Mnoštvo noviteta

Noviteta ima stvarno previše da bismo ih sve pobrojali, ali ovo bi bili najbitniji:

  • Nova kampanja
  • Nove lokacije (The Tangled Shore i The Dreaming City)
  • Nova vrsta neprijatelja (Scorn)
  • Nove podklase (po tri za svaku klasu, ukupno devet)
  • Novi gameplay mod (Gambit – kombinacija PvE-a i PvP-a)
  • Novo oružje (Bow)
  • Novi raid (otvara vrata 14.09.)
  • Nove PvP mape
  • Novi strikeovi

DreamingCity01

Nova lokacija izgleda odlično, no to nikada nije bio problem.

Posebno bih izdvojio i ove izmjene i dodatke zbog kojih će mnogi igrači biti sretni:

  • Randomizacija perkova (napokon se vraća mogućnost grindanja za najboljom kombinacijom)
  • Kolekcije
  • Trijumfi
  • Detalji o svijetu u samoj igri (in-game lore)
  • Razni predmeti za sakupljanje (collectibles) diljem igre
  • Masovno povećanje broja raznih bountya
  • Povećanje vaulta s 300 na 500 mjesta 

Circular Ghost

Dizajn duhova se radikalno izmijenio.

Big stuff

O zapletu smo pričali, ali valja dodatno spomenuti da su i misije i strikeovi ovaj puta raznoliki. U osam misija lovimo barone koji su pobjegli iz zatvora, a svaki od njih je unikatan. Tako ćemo se s jednim boriti u vožnji, dok nas drugi podsjeća na Jokera ili još bolje, Trickstera sa svojim eksplozivnim spravicama. Zanimljiv i nostalgičan je i strike koji nas vraća na poznatu lokaciju – Prison of Elders te u kojem čak i rekreiramo gameplay mehaniku iz tog starog moda.

Dvije nove lokacije su dosta različite od postojećih, a obje se nalaze na lokaciji za koju smo čuli još iz prve igre – The Reef, domovini rase Awoken. Tangled Shore je hrpa asteroida povezanih kablovima, a svojim odbačenim, porušenim izgledom pomalo podsjeća na svijet Mad Maxa, ali sadrži i srušeni brod Hivea za sve koji vole arhitekturu te rase (npr. ja). Ovdje ćete provesti većinu trajanja kampanje, a da to ne bude dosadno, uz spomenute zanimljive misije, za to se brinu i sasvim novi public eventi.

https://www.youtube.com/watch?v=dxdOY9AzODY

Dreaming City je pak sasvim drugačiji koncept, o kojem nećemo previše pisati, jer ga se treba vidjeti i probati. Kako Bungie kaže, bit će to najveća endgame lokacija do sad. Možemo reći da se ovdje nalazi novi raid i novi game mod – Blind Well koji podsjeća na Escalation protocol iz Warmind DLC-a i Court of Oryx iz ekspanzije The Taken King.

Napokon imamo nove neprijatelje, koji ovaj put nisu samo reskin postojećih, već su vizualno, a definitivno i funkcionalno različiti od postojećih. Da, nastali su na osnovu postojeće Fallen rase, ali su daleko zanimljiviji i unikatniji.

Nove podklase nisu dostupne odmah. Do prve se dolazi relativno lako, a ostale postanu dostupne kako rastete s levelima u igri (mislim da na 540 i 560). Bungie se i ovdje pobrinuo da stvari budu drugačije pa su tako novi skillovi i superi zaista zabavni.

WarlockThird

Svaka podklasa dobiva i treću varijantu, odnosno attunement.

Gambit, novi mod, pokazao se kao pun pogodak. Uživati mogu i dobri PvP igrači i dobri PvE igrači. Igra se u timovima 4 protiv 4, a glavni cilj je skupiti 75 moteova (predmeti koji padaju od preminulih neprijatelja) te ih ubaciti u stroj koji pozove glavnog bossa (Primeval). Pobjeđuje ona ekipa koja prva ubije tog bossa. To je PvE dio, dok PvP dio čini blokiranje suparničkog tima prilikom svakog depozita motea te povremeno otvaranje portala pomoću kojeg dolazite do protivničkog tima i riješite ih muka.

Ono što je naročito slatko ili pak iritantno, ovisi kako gledate, je činjenica da mnogi igrači ne slušaju jasne audio upute o nadolazećim neprijateljima ili ne sakupljaju mote ili ih jednostavno ne ubacuju u stroj za pozivanje bossa. U svakom slučaju, iznimno zabavno i zarazno.

Bow iliti luk i strijela novopridošlica je brojnom arsenalu, a napravljen je fantastično. Ne mogu točno riječima ili tehnički opisati što je toliko dobro, ali njegovo korištenje je zaista opojno. Baš je izuzetan gušt ciljati i pogađati. Nakon mača, imamo i drugo netipično oružje za pucačinu, a Bungie je potvrdio da su majstori za zarazan gameplay, i to ne samo kod napucavanja. 

JelOvoIzgledaKoDestiny

Da li bi ikada rekli da je ovo iz Destinya? 🙂

Stvari koje život znače

Osim standardnih noviteta koje svaka ekspanzija ima, ovo su stvari koje će razveseliti mnoge igrače. Stvari koje fanovi traže već neko vrijeme, stvari koje su razlog zašto je Destiny prošle godine izgubio mnogo svoje populacije, stvari koje su dokaz da Bungie ipak sluša i da može ovu igru učiniti ponovo zabavnom.

Ono što ovakvu igru drži na životu nisu fantastična, filmska, epska kampanja, već konstantne aktivnosti i razlozi za beskonačni grind, a ovdje to napokon imamo. Doduše, tu nastaje mali problem između casual i hardcore publike, a to je naročito teško izbalansirati. Destiny 2 je sa svojim lakim levelanjem, brdom opreme i statičnim perkovima bio meka za casual publiku. Problem je što mnogi casual igrači brzo odu na drugu igru, a hard core igrači, koji su spremni da u ovo utuku 1000 sati, već nakon tjedan dana nemaju što za raditi.

Iz tog razloga, vratila se randomizacija perkova koja će mnogima izmamiti osmijeh na lice. Sada se možete baciti u lov za onom savršenom kombinacijom perkova s kojom ćete biti neuhvatljivi u crucibleu ili pak solo riješiti novi raid, po mogućnosti na move kontroleru, ili još bolje, na gitari iz Rock Banda.

Bjutiful01

Ovdje ćemo provesti većinu end-game sadržaja te novi raid.

Osim randomizacije perkova, sistem slotovi u kojima možete držati oružja je u potpunosti izmijenjen te omogućuje brojne lude kombinacije. Sa snajperom u primary slotu ili sa shotgunom u sva tri slota.

Kolekcije omogućuju da uništite sva postojeća oružja i opremu iz prve godine te ih po želji i potrebi ponovno preuzmete kada vam zatreba. S time da će im level uvijek biti niži od vašeg trenutnog levela. Cijela kolekcija je lijepo i pregledno katalogizirana i spremljena po klasama i dostupna na posebnom tabu u character screenu.

Odmah nadomak kolekcije, smjestio se tab s trijumfima. Još jedna stvar koja će mnoge igrače, kolekcionare i one željne dokazivanja natjerati da ih skupi čim više ili pak sve. Trenutno postoji 796 trijumfa, ali vjerujem da će s vremenom dolaziti i novi. Sakupljaju se na brojne načine, a u početku ćete ih osvajati i nenamjerno, ali je baš veliki gušt vidjeti kako svako malo iskaču poruke na ekranu o raznim postignućima.

https://www.youtube.com/watch?v=mQQKshnbdIY

U sklopu trijumfa, smjestila se još jedna fantastična novost, tražena od praktički prvog dana kad je Destiny izašao, a to je in-game lore. Prvi Destiny je te podatke imao barem na Bungie stranici, ali drugi nije imao nikakve dodatne podatke koje su mnogi igrači voljeli i željeli. Mnoštvo pozadinskih informacija je iščitano upravo iz tih lore kartica, a sada ih napokon možemo vidjeti u sklopu same igre. Ne bih se čudio da mnogi igrače provedu sate u igri samo čitajući sve te informacije i detalje o povijesti ovog univerzuma. Možda će se u njima pronaći i koja natuknica o nadolazećoj prijetnji u idućoj igri.

Osim samih kartica, vratilo se i sakupljanje raznih predmeta diljem svih planeta, ne samo na novim lokacijama. Na vama je želite ih otkrivati sami ili ćete koristiti neki youtube video.

LoreExample01

In-game lore – ostvarenje snova.

Još jedan popularni element je ovdje doživio procvat, a to su razni bountyi. Skoro svaki NPC imat će poseban set bountya koji variraju težinom i zahtjevnoščću. Neki su dnevni, neki tjedni, tako da neće biti neobično imati popunjeno svih 50 slotova koliko ih je moguće zaprimiti. Neki su pak potpuno unikatni te npr. zahtijevaju da odigrate gambit meč s kompletnom gambit opremom (postoje i pandani s vanguard i crucible opremom).

Iako su uvedene kolekcije kako bi se riješili viška nekorištene opreme, zbog randomizacije perkova i spremnih setova za različite situacije (gambit/crucible/raid), vault je povećan za 66% pa tako sada sadrži 500 mjesta. Vjerujem da se na to nitko neće buniti, ali se ne bismo bunili ni da sadrži još mjesta. Svi hrčci, javite se! 

BountiesGalore

Bountya ko u priči…

Ukratko, ovo je sasvim nova igra

Istina, Destiny 2 me na izlasku također privukao, ali je to bila više ljubav na prvi pogled, dok se ovdje vidi da su razni mehanizmi i temelji odlično postavljeni. Nakon dugo vremena, već planiram razvoj ostalih likova i bjesomučno grindanje i skupljanje svih novotarija.

I ono najbitnije, ako je ovo ovako dobro, jedva čekam vidjeti što nas sve čeka u Destiny 3 i iskreno se nadam da će već prilikom izlaska biti jednako dobar ili bolji te da nećemo morati čekati novu ekspanziju za ponovni procvat.

SlutjeliNisu

Cayde-6 i moja malenkost rame uz rame.

Bungie je ovdje iskombinirao dobru bazu igre, stare iskušane elemente i neke potpuno nove. Ovo je fantastičan produkt ljubavi i strasti igrača, fanova i developera koji pokazuje da ih sluša. Koliko su igrači zadovoljno pokazuje i činjenica da u ovih tjedan dana nisam naletio ni na jedan negativan komentar na redditu, koji je inače bio prepun nezadovoljstva i prigovaranja.

Forsaken je Destiny kakav smo svi priželjkivali. Ovo je definitivno, najkompletnija, najljepša, najispoliranija, najzabavnija i naposljetku, najzaraznija verzija igre do sada. The Taken King je u potpunosti doradio prvi Destiny i bio je odlično prihvaćen od strane igrača, ali rekao bih da je Forsaken to uspio nadmašiti.

Ako vas je Destiny bilo kada iz bilo kojeg razloga privukao, nabavite Forsaken, nećete požaliti.

{loadposition recenzija}

Igra