Recenzija | F1 2021

Vrhunska igra može izazvati određene emocije igrača, primjerice uzbuđenje, rast adrenalina, ali i sreću ili tugu.

Jim Ryan

Baš mi je drago da sam prije nekoliko dana pisao članak o navedenoj izjavi Jima Ryana. Iako on nije bitan za ovu recenziju, ova njegova rečenica je neizmjerno bitna za ono što nam F1 2021 donosi ove godine. Unatoč pandemiji i brojnim odgodama, EA i Codemasters su zajedničkim snagama uspjeli kreirati dosada najbolju i najkompletniju verziju Formule 1.

Austrian Grand Prix je prelijep na konzolama nove generacije

Što ste spremni učiniti za uspjeh? Što za svoj tim? Gdje je trenutak u kojem kažete… dosta?

Ne budem okolišao. Idem direktno na najnoviji, a ujedno i najupečatljiviji dodatak u F1 2021 – Braking Point. Braking Point je glavna kampanja u ovoj igri koja traje 6 do 8 sati. Vi ste u ulozi mladog i perspektivnog Aidena Jacksona koji ove sezone stiže u F1. Partner mu je Casper Ackerman, veteran Formule 1 kojemu je jedini cilj dovesti tim na postolje. Caspera ipak zabrinjava sva ta slava koja dolazi uz mladog Aidena te se boji da ubrzo pada u drugi plan. Vas obojicu vodi Brian, menadžer vašeg tima. Za njega ne postoji pojedinac koji se ističe i svi su jednako važni. Međutim, je li to doista tako?

Nakon kratkog uvoda krećete u prvu sezonu s Aidenom i nalazite se na stazi. Ova kampanja sastoji se od 16 poglavlja, a svako poglavlje ima određeni cilj koji morate ispuniti. Kada postignete određeni cilj, dolazi nam cutscena gdje vidite kako se događaj odvio i zbog čega. Ciljevi se razlikuju i skoro nikada nisu isti. Ponekad završavate utrku 5 krugova prije kraja, a ponekad morate naći načina kako završiti utrku s kvarom na vašem bolidu. Isto tako osjetit ćete adrenalin i uzbuđenje koje donosi jedna utrka. Od odabira strategije, odlaska u pit stop, pa do kreiranja rivalstva svakom novom utrkom. Često ćete voziti i kompletne utrke koje se sastoje od 17 do 18 krugova.

Ovdje vidimo da nam je cilj pobjediti oba vozača McLarena i Renaulta

Cutscene su lijepo izvedene, likovi imaju uzbudljiv dijalog te ste tijekom prolaska kroz priču cijelo vrijeme u neizvjesnosti ne znajući što vas čeka u sljedećem poglavlju. Ako mislite da ćete stvari gledati samo iz jedne perspektive – varate se. Nakon prve sezone dolazi do male promjene, no tu prestajem s pisanjem jer ulazim u zonu spoilera.

Vaša soba za odmor. Ovdje ćete čitati mailove i što društvene mreže pišu o vama.
Isto tako ćete zaprimati ohrabrujuće, ali i gnjevne pozive.

Igra vam također nudi mogućnost igranja kampanje u tri različite težine, a najteža će iskusnim igračima F1 ponuditi nezaboravno iskustvo. Pozivajući se na početni citat, u ovoj kratkoj kampanji doista ćete se osjećati poput vozača Formule 1.

Priča je idealne dužine, niti prekratka, niti preduga, a za zaključak ovog poglavlja reći ću samo da dodatkom Braking Pointa F1 2021 postaje jedna od najboljih Formula koje ćete odigrati.

Ljepše je u tro…dvoje!

Nastavljamo i dalje s najjačim ovogodišnjim dodacima u igri, a sada pričamo o karijeri u dvoje. Konačno su nas poslušali i nakon dugo vremena imate mogućnost zaigrati sa svojim najboljim prijateljem, curom, ljubavnicom ili ljubimcem ako je toliko napredovao.

Caka? Sve je online. Morat ćete koordinirati pokrete s vašim partnerom pošto tijekom karijere imate drugačije sučelje i puno više mogućnosti. Ako je vaš partner odlučio otići na intervju, a vi niste – morat ćete ga pričekati. Vrijeme učitavanja karijere u dvoje je dosta duže pošto igra za svaki potez bilo kojeg igrača ide online i šalje podatke.

Međutim, nije sve tako negativno i čekanje ipak nije toliko dugo. Ako zaista imate kolegu s kojim se možete dogovarati bez problema, a oba ste strastveni ljubitelji Formule, uživat ćete više nego ikada. Oboje možete biti članovi istog tima, a možete biti i rivali. To po mom mišljenju dodaje jednu veću razinu i drugačiji pogled na igru. Većina igara prakticira rivalstvo, a sada, dok ste u istom timu, sve je drugačije. Isto tako možete birati kraće sezone pa tako sve to skupa može biti još dinamičnije.

Ovaj dodatak partnerstva u Formuli 1 dodaje kompletno novi pogled na način vožnje. Ne brinete više samo o sebi, stalo vam je i do plasmana vašeg kolege.

Kreiraj vlastiti tim i kreni prema postolju!

U ovogodišnjoj igri zapravo možete igrati četiri različite karijere. Prva je Braking Point, ali nazvat ću to ipak polu-karijerom. Zatim je karijera u dvoje o kojoj sam pisao iznad. Nakon toga možete imati solo karijeru s timom kojega odaberete, a četvrto je My Team vrsta karijere. Veterani Formule 1 znaju o čemu pričam. My Team ove godine nema neke značajnije promjene spram protekle, stoga, ako ste stari znalac, možete preskočiti na sljedeću sekciju.

Sjedište vašeg tima izgleda kao pravi mali raj.

Prilikom odabira My Team karijere prvo ćete birati dužinu karijere. Možete birati između potpune sezone, 16 ili 10 utrka. Preporučujem potpunu karijeru za što bolji doživljaj. Ako već niste kreirali svog igrača i bolid na glavnom meniju, sada ćete to morati. Radite kompletnu personalizaciju od odabira avatara, broja na leđima pa sve do uređivanja bolida. Netom prije početka, odabrat ćete i vašeg partnera u timu. Partnere možete mijenjati jednom do dva puta godišnje za vrijeme otvorene trgovine ili isteka ugovora vašeg trenutnog suigrača. Međutim, budite oprezni, ako želite bolje vozače oni zahtijevaju više novca, veći nivo vaše ustanove (baze), a poneki žele vidjeti povijest vašeg rankinga te taj ranking utječe na to hoće li pristati voziti za vas.

Do novca dolazite putem sponzora. Na početku imate jednog glavnog sponzora za cjelokupnu sezonu. Kako sakupljate bodove i vaš nivo raste, tako vam se otvara mogućnost da angažirate još četiri dodatna sponzora. Svaki od tih sponzora na stol donosi tjedni iznos koji zarađujete, ali i dodatne novce ako ispunite određene misije tokom vikenda kada je vožnja. Vaša ustanova podijeljena je na šest odijela, a svaki od njih ima svoje prednosti i nedostatke.

Za mene osobno, marketing i odjel osoblja bili su najvažniji. Kada razvijate svoje osoblje vi zapravo razvijate suigrača i njegove sposobnosti. Samim njegovim razvojem i boljim plasmanima tim će zarađivati više te ćete imati bolje mogućnosti za kvalitetnije dijelove, nadogradnje i više razvoja. Intervjui su se također vratili. Nisu bezazleni te ipak imaju svoju ulogu. Morate paziti kako odgovarate na određena pitanja jer svaki odgovor utječe na moral odjela. Kao vozač morat ćete u jednom trenutku navesti svojeg najvećeg rivala. Nakon odabira rivala, posljedice se vuku tijekom cijele sezone. Ako ostvarite bolji plasman biti ćete hvaljeni, a sasvim suprotno ako budete lošiji od njega. Nakon svake utrke imate posebnu cutscenu gdje vidite vaš omjer s rivalom, a zatim s timskim kolegom.

Nakon završetka svake sezone, igra vas vuče na bar još jednu. Uvijek je tu više mogućnosti nadogradnje, veće zarade i uzbudljivijih utrka. Ostatak timova također aktivno radi na nadogradnjama svojih bolida, pa tako niste jedini koji napreduje iz sezone u sezonu!

Ok, što još imam od sadržaja za solo igrača koji ne voli igrati online?

I ove nam je godine prisutan split screen! Ako već ne želite igrati karijeru u dvoje, možete pozvati prijatelje doma na pivicu i zaigrati na istom ekranu. Ako imate veći TV, čak ne budete poznali razliku!

Grand Prix je dio igre gdje možete sami birati utrke te kreirati vlastitu sezonu. Možete odabrati 1, 5 ili 20 utrka koje želite voziti, koje su to utrke, tim i igrača s kojim vozite. Ovaj put možete birati između vozača Formule 1 i Formule 2. Nakon toga imate postavke natjecanja gdje birate vrste asistencije, pravila utrke i njeno trajanje.

Time Trial je dio igre gdje možete voziti do besvijesti, ganjati rezultat i jednostavno se opustiti na vašoj omiljenoj stazi.

Online dio igre

Multiplayer je posljednjih godina važniji nego ikad. Možemo reći da je F1 2021 shvatila koje su potrebne promjene, te tako imamo nove sobe koje možete vidjeti ispod. Za same početnike i igrače koji po prvi puta pristupaju online napravljena je posebna soba. Samim time im se omogućuje pravilna krivulja učenja i uživanja.

Konkretno, ako idete igrati beginner mode atmosfera će biti relaksirajuća, a do sudara ne može doći. Za sve eksperte imate ekspertni dio, a ako se samo želite zabavljati s prijateljima, možete raditi vlastite sobe s vlastitim postavkama svake utrke!

Čekanje nije dugo, pogotovo u ovoj fazi igre te utrku vozite vrlo brzo (neki prosjek bio bi 3-4 minute). Ovo vrijeme je čak manje ako igrate s partnerom u prilagođenoj sobi.

Online dio igre se strašno mijenja s novim mogućnostima.

Koje su prednosti za početnike, a koje za eksperte? Što nam nudi next-gen?

Definitivno mogu reći da je ovo jedna od najprilagodljivijih Formula dosada. Ako ste početnik apsolutno možete sve učiniti da si olakšate. Možete isključiti sve zabrane, definirati sve asistencije, isključiti sudare i omogućiti flashback. Flashback je opcija u igri gdje prilikom pritiska na touchpad premotavate posljednjih 15 sekundi utrke. Samim time u bilo kojem trenutku možete popraviti grešku koje ste napravili. Isto tako, flashback za početnike nije ograničen i možete ga koristiti bilo kada. U ekspertnom dijelu igre on NIJE neograničen. Ako su vam intervjui dosadni i smatrate ih gubljenjem vremena, možete ih isključiti.

Igra vam nudi automatske postavke koje možete zadati: početničke postavke, standardne, napredne i postavke za eksperte.

Ekspertima će se sve isključiti. Ovaj dio je najviše predviđen za one igrače koji Formulu voze putem volana. Start nije asistiran, promjena brzina je ručna, AI je puno teži, a asistencija prilikom brzine, skretanja i balansa nema. Tko želi dobiti najviše od ove igre i najveću atmosferu, dobit će!

AI je strašno poboljšan te su pametniji više nego ikada!

Sa startne pozicije možete krenuti gledajući samo kontroler! PS5 kontroler mijenja boje poput semafora. Boje se izmjenjuju između žarko crvene i blijedo crvene za vrijeme semafora, dok je za start predivna svijetlozelena boja. Tijekom utrke ukoliko dođe do nesreće i zastoja na stazi, kontroler će svijetliti žuto, kao znak najave safety cara. Čim možete krenuti, on će nazad pozeleniti. Kompletan videoisječak moći ćete pogledati na našem Instagramu!

Vrijeme učitavanja na next-gen konzolama iznosi 3 sekunde!

Haptički podražaj je točno onakav kakav mora biti! Niti je previše prisutan, a niti premalo. Također imate kompletnu kontrolu nad njim. Možete mu smanjiti intenzitet ili ga kompletno isključiti.

F1 2021 nam također donosi novi HUD, pa tako vožnja utrke nikada nije bila čišća i preglednija. Vožnja je življa, točno vidite promjene pravca i kako one utječu na bolid te primijetite podrhtavanja s obzirom na različite utjecaje na stazi. Vožnja za vrijeme kiše je fenomenalna!

Novi HUD nam donosi preglednost i veći fokus na stazu.

Photo mode

Ako volite slikati svoj bolid, svog vozača ili jednostavno obožavate predivne staze, onda ćete kao i ja provesti bar nekoliko sati u photo modeu. Mogućnosti su ogromne, a pristupiti mu možete pritiskom na touchpad, te zatim pritiskom na gumb options.

Koje su negativnosti?

Prije svega moram navesti da sam ja čovjek koji voli jako živahne boje, što kričavije to bolje. Nekome to naravno smeta, nekome ne. Nažalost neovisno o mojoj preferenciji, smatram da su ovogodišnje boje dosta sive i izblijedjele. Nekolicina vas je to primijetila još u najavama igre, ali mogu potvrditi da je to istina. Međutim, ako malo čeprkate po postavkama, moći ćete prilagoditi da boje ipak budu istaknutije.

Cutscene nakon pobjede i neke scene u karijeri su uvijek iste, nepromjenjive te nakon nekog vremena postaju dosadne i repetitivne. Iako ovo nikada nije bio naglasak u Formuli, ne bi bilo loše da uvedu neke promjene u ovom segmentu.

Često sam naišao na neke identične kopije asseta iz Formule 2020, a to je opet razumljivo s obzirom da je ovo godišnje izdanje, a pandemija je i dalje prisutna. Isto tako kao glavnu negativnost moram izdvojiti prisutnost mikrotransakcija, gdje ne možete kupiti određene boje i stilove za vaše bolide, a avatari i slike su također zaključani iza mikrotransakcija.

Određene utrke nisu u ovoj igri. To su Imola, Jeddah i Portimao. One će biti naknadno dodane. Utrka Kine je djelomično uključena u igru, samo u Braking Pointu. Nećete ju moći voziti u službenom kalendaru. Isto tako više nema kratkih utrka. To su prije bile Bahrain, Suzuka, Silverstone i utrka u SAD-u.

Još malo za kraj

Dodavanje priče u ovu igru je puni pogodak te ćemo ju godinama pamtiti kao prvu Formulu s nevjerojatnom pričom. Mogućnost igranja karijere u dvoje je dugo željena opcija igrača te su uvođenjem dokazali da slušaju svoje vjerne fanove. Sadržaja je pregršt za sve igrače, početnike i eksperte. Online je bolji, stabilniji i mrvicu brži zahvaljujući next-gen konzolama.

F1 2021 recenzija

85

Najbolja inačica Formule 1 do sada, s mnoštvom sadržaja za početnike i eksperte te predivnom pričom!