Recenzija | Horizon Forbidden West

Aloy smo imali prilike upoznati 2017. kada je svijetu predstavljen Horizon Zero Dawn. Bio je to svojevrsni izlet u nepoznato i rizik koji su zajedno preuzeli PlayStation i Guerrila, studio koji je ugled stekao s Killzone serijalom.

Znamo koliko je teško izaći iz zone konfora i kreirati nešto sasvim drugačije od onoga što ste radili posljednjih dvadeset godina. Kako su iz Guerille sami priznali u jednom intervju, nisu bili sigurni hoće li kritika i igrači prihvatiti ne samo novu open world igru, nego i Aloy koja je tek trebala pokazati da joj je mjesto uz PlayStation ikone kao što su Kratos, Nathan Drake, Joel i Ellie. Guerrilla je uspjela stvoriti novo lice koje su mnogi zavoljeli na prvi pogled.

Sve ostalo je povijest. Kritika i igrači glasno su dali do znanja da PlayStation ima novi snažni IP, a mi novu heroinu. Glavni direktor projekta, Mathijs de Jonge, obećao je da u nastavku možemo očekivati duplo više svega. I obećanje nije prekršio. U gotovo svim segmentima, Horizon Forbidden West je bolja igra od starijeg brata.

Među jude…

Moram priznati da mi je na početku Forbidden Westa bilo čudno gledati ovu novu, neustrašivu Aloy. Snažnu, hrabru i odvažnu djevojku koja je u svakom trenutku svjesna da svijet broji svoje posljednje trenutke. Zemljama dalekog zapada širi se misteriozna crvena kuga koja trenutno uništava ionako oskudnu floru i faunu. Nestabilna atmosfera razvija velike oluje, usjevi i životinje umiru, voda je zagađena i sve je manje nade za čovječanstvo.

Sve veće i nemilosrdnije mašine lutaju svijetom koji je pred kolapsom. Aloy kreće u potragu za GAIA-om koja je jedina šansa za spas ljudske vrste. Ako ste igrali prvi dio, onda ćete se sjetiti kako je GAIA najnapredniji AI ikada stvoren, a koji bi zajedno s drugim podsustavima trebao osigurati nastavak života na Zemlji. Puno toga pošlo je po zlu i GAIA nije uspjela. Misteriozni signal koruptirao je HADES-a i naredio mu da počisti život na Zemlji. Tko je poslao signal i kome je cilj uništiti planet saznat ćete igrajući.

Iako nije nužno, preporučio bih vam da odigrate Horizon Zero Dawn zbog priče i događaja koje ćete proživjeti u nastavku.

Rekli bismo da je priča u prvom djelu bila podosta nategnuta i mnogima nejasna. Horizon Forbidden West odvest će vas na snažnije, jasnije i emotivnije putovanje. Povrh nikad opasnijih mašina koje prijete iz zraka, vode i zemlje, čovječanstvo je obilježeno međusobnim podjelama i razdorima koji iz dana u dan odnose sve više života.

Baš kao i u današnjem društvu, borba za prevlast zatrovala je i ono malo nade u bolje sutra. Poglavice zapadnih plemena ratuju, ne znajući da su njihovi sukobi taština ništa pored onoga što očekuje Zemlju ako GAIA i Aloy ne pronađu način kako zaustaviti brisanje ljudske vrste.

Nakon dosadnijeg i sporijeg uvoda, igra će vas krenuti upoznavati sa Zabranjenim zapadom. Prvi susret bit će odmah šokantan i itekako pamtljiv. Upoznat ćete Regallu čiji lik i djelo bude duboko strahopoštovanje. Od prvog trenutka shvatit ćete da je dotična spremna zgaziti sve pred sobom kako bi zavladala plemenima Zapada. Iza Regalle stoji puno kompleksnija priča koju ćete sami otkriti. Aloy, odnosno mi, pronaći ćemo se u nezavidnoj situaciji spašavanja svijeta i stvaranja novih saveznika. Jednom kada pohvatate koliko je na zapadu stanje loše i pomislite da ste vidjeli sve, Guerrilla pred vas baci nešto sasvim novo i neočekivano. Nešto bitnije od svega što ste do sada vidjeli. Što? Ne smijem otkriti, ali vjerujte na riječ, ono podiže kompletan narativ na stepenicu više. Neke stvari koje su ostale nejasne iz originalnog Horizona bit će razjašnjene, a priča će krenuti sasvim novim tokom. Za mene osobno impresivnijim nego ranije.

Baš kao u Mass Effect serijalu, Horizon Forbidden West u jednoj mjeri donosi nešto slično loyaliti misijama

Bez zadrške mogu potvrditi kako je priča Forbidden Westa bolja, veća, šira i emotivnija. Likovi su uvjerljiviji, čemu pomaže i grafička snaga PS5. Animacije su predivne i detaljne da ćete bez problema moći pročitati mimiku s lica i shvatiti kada vas netko želi preveslati. Glasovna gluma je na zavidnom nivou, posebno kod glavnih likova koji svi zvuče baš onako kako i izgledaju. Jako moćno. U sveopćem kaosu i ludilu, Aloy će steći nove prijatelje. S kojima ćete plakati, smijati, veseliti se, povezati i možda shvatiti odgovor na pitanje – “koji je smisao života ako živimo da bismo ratovali?” Prijateljstvo i ljudskost. Nada da usprkos svemu možemo zajedno pobijediti i dodati svijetu malo optimizma.

A onda kada to bude bilo najpotrebnije, prijatelji će biti tu za vas i dati do znanja da niste sami. Između odlaska na misije, moći ćete sa svakim od njih popričati ili odigrati partiju Strikea ako to želite. Posebno ćete se smijati Erendu koji će po prvi puta otkriti Focus i njegove mogućnosti (i njegovom glasnom pjevanju koje budi čitavu bazu). Unatoč tmurnoj atmosferi koja vlada svijetom, cijenit ćete te malene trenutke intime i sreće. Aloy je i dalje ponajviše vuk samotnjak što i ne čudi kada na svojim leđima nosi teret cijelog svijeta, stoga su sitna druženja s prijateljima pravo osvježenje za narativ.

Aloy u nastavku ima nadograđeni Focus koji će vam pokazati gdje se možete penjati (a možete gotovo gdje želite zahvaljujući Pullcasteru).

Najvažnije dijelove priče sam namjerno izostavio jer je trebate doživjeti sami. Možda najveći kompliment za samu priču je da vuče na igranje i propitkivanje što se krije iza svake iduće misije.

Ma stavi me odmah leć bez beštija…

Teško je riječima opisati ljepotu Forbidden Westa. Nije stvar u pikselima, ni rezoluciji, nego do svijeta i života kojim odiše. Gotovo na svakom koraku prepoznat ćete tragove ostatka rata protiv mašina koji se odvijao tisućama godina ranije. Konture antičkih strojeva leže usred pustinje, srušeni avioni razasuti su po planinama, a na morskom dnu nalaze se čitavi gradovi i olupine nekada moćne američke mornarice. Las Vegas zakopan je pod pijeskom, a od San Francisca ostao je samo razrušeni most čija čelična konstrukcija strši kroz nekoliko tona slojeva mahovine.

Nekoliko stotina metara dalje od mosta otkrivam predivan grad (točnije, nastambu) plemena koje ćete upoznati kroz priču. Istog mi se trenutka javlja osjećaj da sam usred Gospodara prstenova. Ne mogu se načuditi ljepoti i detaljima. Samo par minuta kasnije – nova nastamba i novi šok. U zidu je uklesana utvrda okovana snijegom poput one iz Igre prijestolja. Dojam bajke pojačavaju iznimno detaljni oklopi i odjeća karakteristični za svako pleme. Nastambe odišu životom, a tamo ćete pronalaziti sporedne misije, kupovati oružja, oklope i druge korisne stvari. Jesam li vam rekao koliko bajkovito izgledaju močvarna područja i šume? Koliko predivno igra simulira promjenjive vremenske uvjete poput mećava, kiše, snažne pustinjske oluje te kako Aloy reagira na njih. Nisam, jer ne bi bilo dovoljno ni 10 tisuća riječi za sve opisati.

Nebeski svod i zvjezdano nebo nisu nikad ljepše izgledali

Teško je pobrojati skrivene špilje, dvorce i gradove. Aloy je naučila plivati, pa ćete ispod površine pronaći jedan posve novi svijet. Ma ne samo da ćete plivati, roniti i hodati nego se puno toga odvija i u zraku. Vrhovi planina režu horizont, a pogled puca koliko vam je srce široko. Ispred vas smjenjuju se dan i noć u rijetko viđenoj rapsodiji digitalne zabave.

A što ćemo raditi u Fobidden Westu?

Horizon Forbidden West prepun je opasnih mašina koje vas žele isjeckati u svakom trenutku, no što raditi osim glavnih misija i ubijanja mašina?

Sporedne misije – Ovo je jedno od najvećih poboljšanja u odnosu na original. Većina njih je fantastična. Svaka ima detaljno razrađene likove i priču. Nisu u pitanju tupi fetch questovi, nego strukturirane priče koje znaju nadmašiti sadržaj glavnih misija. Svaka sporedna misija nagrađuje XP bodovima i dodatnim skill pointima, a neke od njih i ekskluzivnom opremom koju ne možete dobiti igranjem glavnih misija. Preporučam da ih ne preskačete.

Errands Ukratko, većinom fetch questovi koji variraju od ultra zabavnih do ultra dosadnih. No i ovdje treba reći da su nagrade izdašne i vrlo prihvatljive.

Jobs Ovo su poslovi koje ćete zadati sami sebi. Primjerice, ako vam nedostaje dio za nadogradnju opreme ili oružja, možete postaviti “posao” i igra će vas uputiti kako doći do željenog komada opreme. Jako korisno kad skupljate resurse za nadogradnje koje želite

Salvage Contracts Još jedna sporedna aktivnost iz originala. Ovdje ćemo loviti i skupljati dijelove mašina za druge. Ako odradite sve ugovore, čeka vas posebna nagrada vrijedna truda.

Hunting Grounds Ako ste igrali jedinicu, sve znate. Na određenom mjestu lovite mašine, a za uspješan lov i nagradu, potrebno je izvršiti izazove koje postavlja lovište poput određene vrste oružja, tipa municije i sl.

Melee Pit Svaka veća nastamba (grad) ima jamu u kojoj ćete se boriti s drugim likovima, ali bez oružja. Ako uspijete pobijediti sve, čeka vas glavna borba s jako zanimljivim prvakom.

Uz sporedne misije, Arena je obavezno štivo za grindanje najbolje opreme

The Arena Mjesto na kojemu ćete izgubiti sate i sate. Trik je u tome da je vrijeme ograničeno, a često nećete moći izabrati svoju opremu, nego će vam je dodijeliti igra. Arena je izazovna na višim razinama, pogotovo na posljednje tri, ali nagrađuje najboljom opremom. Svaka pobjeda donosi medalje koje mijenjate za opremu. Krv, znoj i puno suza. Tu su i online leaderboardsi gdje je moguće usporediti rezultate s drugim igračima.

Rebel Camps i Rebel Outposts Područja bogata XP-om i resursima gdje je cilj oslobađati kampove i nastambe. Može biti izazovno ako u borbu ne uđete dobro opremljeni.

Relic RuinsSvaka od ovih drevnih ruševina predstavlja zagonetku kako doći do ornamenta. Za neke ćete se pomučiti jer otključavanje istih zahtjeva uporabu moždanih vijuga. Glavna igra i nema neke zagonetke, pa ako se želite odmoriti od borbe, obavezno istražujte ruševine.

Cauldrons Dungeoni iz Horizona sada su kompleksniji, ljepši i izazovniji. Osim XP-a, po kompletiranju se otvara mogućnost hakiranja sve većih strojeva kako bi postali vaši pomagači.

Cauldroni su i dalje opasni, no sve je lakše s dobrom ekipom.

Gauntlet Runs Najlakše rečeno, Mad Max na strojevima. Utrkujete se protiv drugih u utrci na život i smrt. Pobjednik je onaj koji dođe prvi, ali treba preživjeti jer ovo je ipak utrka bez pravila.

Collectables Sve sitnice razasute po svijetu. Za razliku od mnogih igara, čak ćete i ovdje pronaći zadovoljstvo u skupljanju istih. Posebno bih izdvojio, meni najdraže, crne kutije koje ćete izvlačiti iz ruševina aviona, a koje prezentiraju potresne priče pilota koji su dali svoje živote u borbi s mašinama. Još su mi bili zanimljivi dronovi kojih ima svega nekoliko u čitavoj igri, ali ćete morat mozgati kako doći do njih.

Primijetili ste da mnoge sporedne aktivnosti nisu nove i poznate su iz jedinice. One jesu filler sadržaj koji ne morate igrati jer same glavne i sporedne misije vrijede igranja Forbidden Westa.

Razmišljajući o Horizonu kao relativno novom serijalu, nije bilo lagano pronaći mjesto pod suncem. Forbidden West donosi akcijske scene koje često podsjećaju na miks Uncharteda i Tomb Raidera, dok različiti biomi (močvare, pustinje, džungle, mora i snježne padine) vuku na miks bajkovitog Fablea i predivnog The Witchera. Uz jedan začin koji nema niti jedna od spomenutih igara – divovske mašine. Još uvijek je nedostižna atmosfera i svijet koje je iskovao Rockstar Red Dead Redemptionom II, no boljim narativom i snažnijim likovima, Horizon serijal sve je bliže samom vrhu ponude open world igara. Primjetan je skok u odnosu na Zero Dawn, pa me baš zanima što će nam nizozemski čarobnjaci pripremiti u možebitnom nastavku Forbidden Westa.

Za sve što radite, bit ćete dobro nagrađeni i ništa nije bezveze.

Svjesni ljepote i imerzije koju su stvorili, ekipa iz Guerrilla Gamesa ponudila je dvije zanimljive opcije. Jedna je dinamični UI koji će očistiti ekran od nepotrebnih pokazivača i aktivirat ga samo kad to poželite, a ako želite slobodno istraživati bez pomoći ikona, tu je Explore način. Mapa je konceptualno slična Zero Dawnu. Na prvu će vas možda preplaviti silni upitnici, no pored jednog Assassin’s Creed Valhalle, Forbidden West ima manju mapu koju je veći gušt otkrivati.

Učitavanja na PS5 gotovo da i ne postoje. Najduže što sam primijetio je dvije do tri sekunde kod teleportacije s jedne strane mape na drugu. Nisam igrao PS4 verziju, stoga ne mogu reći kakvo je stanje tamo, no nepostojeći loading na PS5 istraživanje čini ugodnijim.

Bilo da igrate na PS4 ili PS5, najvažnije je da uživate i upijate svijet koji je istodobno predivan i smrtonosan te u mnogočemu jedinstven. Jer kako drugačije opisati svijet gdje strijelom glavna junakinja ruši mašinu nekoliko tona težu i nekoliko stotina metara višu? Horizon Forbidden West u mnogim segmentima podsjeća na toliko puta opjevanu biblijsku priču Davida i Golijata.

RPG-ijanje i ribarsko prigovaranje

Horizon primarno možemo opisati kao open world avanturu s elementima RPG-a. U nastavku je RPG dio naglašeniji i bolje razrađen. Igračima se nudi velika diverzifikacija buildova koji se prilagođavaju stilu igranja. Super je što sve možete mijenjati prema potrebi, ovisno o situaciji u kojoj ste se našli. Postoji šest različitih stilova igranja, a to su:

• Warrior – Fokus je na melee borbi.
  • Trapper – Fokus je na postavljanju zamki za mašine.
  • Hunter – Stil usmjeren na štetu sa strijelama.
  • Survivor – Fokus na zdravlju i štitu (takozvani tank build).
  • Infiltrator – Ako uložite XP u ovaj skill tree, Aloy doslovno postaje Predator. Neko vrijeme ste nevidljivi i radite ogromnu stealth štetu.
  • Machine Master – Za sve koji vole hakirati strojeve i sijati nered po mapi.

Svaki od stilova ima po dva glavna napada te svaki nudi po nekoliko specijalnih napada za svako dostupno oružje u igri. Nadalje, na oklope je i dalje moguće ubaciti maksimalno pet zavojnica za bonuse. Svaki od oklopa dolazi s maksimalno pet perkova. Sinergija koju možete postići ispravnim odabirom opreme i nadogradnji nije bila moguća u Zero Dawnu.

Također, oklopi su klasificirani prema stilovima pa ako želite, primjerice, napraviti build kojim ćete strijelama rušiti mašine, onda je logično da ćete odabrati Hunter stil i Hunter oklop.

Moj build zvan “čvrsta i tvrda strijela”

Ok, budimo iskreni, pa tko ne bi volio ovakav build? Glavna odlika builda je rušenje mašina sa svega nekoliko eksplozivnih strijela što je moguće izvesti odabirom Hunter stila i Nora Thunder Warrior (slika iznad) armora. Baza je šteta koju radite sa strijelama, po mogućnosti sa što veće daljine. Legendarna strijela povećava štetu iz daljine za 40%, a legendarni armor daje ogroman boost na koncentraciju i oporavak stamine, što znači da ćete gotovo čitavo vrijeme moći zumirati i usporavati vrijeme. Kompletna poezija builda aktivira se jednom kada napunite ultimativni napad koji, povrh svega, daje bonus od 300% štete na idućih nekoliko strijela.

Fešta počinje kada luk nategnete do maksimuma, aktivirate sve bonuse i gledate vatromet koji ste kreirali. Najveće beštije padaju s nogu, dijelovi oklopa lete po bojnom polju, a manje zvijeri bježe glavom bez obzira. S posljednjom strijelom kao Rambo, natežem DualSense i zabijam konačni čavao u lijes Thunderjawa (da, vratio se i mrzim ga i dalje). Ovakvi trenuci čine Horizon posebnim. Jedino što ovakva vrsta builda nije pogodna za farmanje dijelova jer eksplozivne strijele i koplja uništavaju i njih (dijelove). Za farmanje mašina koristite Machine Master stil i ultimativni napad unutar istoga koji povećava šansu kidanja komponenti za više od 85%.

Specijalne napade možete mijenjati kada želite. Ako iz nekog razloga ne prolazi Hunter build, aktivirajte Infiltratora i postanite Predator. Horizon Forbidden West ne pokušava biti hardcore RPG naslov, ali, u odnosu na prethodnika, donosi više dubine i stvara određenu ovisnost da si “isfarmate” i nadogradite savršen build. Mjesta za napredak ima puno, ali pozdravljam smjer u kojem je serijal nastavio. Horizon ima potencijal još dublje zagaziti u RPG vode.

Jedni od najboljih, ujedno i novih oružja, su bumerang diskovi koji režu kroz mašine i vraćaju se nazad. Ako ih uspijete uhvatiti, idući disk radi duplu štetu i tako maksimalno tri puta.

Ako ste ovisni o farmanju i craftanju, ovdje ga ima više od prethodnika. Više buildova znači više opreme, a više opreme znači više kidanja dijelova s ljutih mašina. Trenutno imam više od 60 sati igre i još uvijek nisam skupio sve potrebno za nadogradnju legendarnih stvari. Grind je stvaran.

Ako ste igrali prvi dio, većina oružja bit će vam poznata, što ne znači da je borba dosadna. Ovisno o buildu koji gradite, neke ćete mašine rušiti isključivo čistom silom i uporabom raznih strijela, dok ćete na druge strojeve pucati kiselinu, struju, vatru te ih završiti ultimativnim status napadom. Javite mi, molim vas, kakav je osjećaj kad grdosiju od nekoliko tona srušite Ropecasterom (predlažem isprobati na slonu) i dovršiti ga energetskim kopljem.

Ej, ipak daj jude, zviri i beštimje jer to je Horizon

Znate što je za mene umjetnost? Dizajn mašina Forbidden Westa. Svaka od njih dizajnirana je sa stotinama detalja koji posebno sjaje na PlayStationu 5. Također je umjetnost kada se pred grdosijama osjetite ponizni. Adrenalin pumpa kad ugledate jednog Behemotha, Rollerbacka, Thunderjawa ili Slaughterspinea. Što napisati za jezivu zmiju ili ogromnu mrcinu koja doslovno kopa zemlju ispod vas? U isto vrijeme ne znate kuda pobjeći i kada pucati jer drugi ishod osim smrti za vas ili njih ne postoji.

Posebno pozdravljam odluku da sve resurse koji su vam višak, igra prebacuje u stash koji nema ograničenja. Kada ostanete bez određenih dijelova strojeva ili materijala za strijele, teleportirate se i napunite ih.

U odnosu na Zero Dawn, mašine Forbidden Westa češće se kreću i napadaju u čoporima koji uključuju nekoliko različitih vrsta, stoga je iznimno važna pomoć prijatelja koje sam spomenuo ranije, toliko važna da je prava šteta što Forbidden West nama mogućnost kooperativnog igranja. I dalje možete mijenjati oružja u bilo kojem trenutku, craftati municiju koje uvijek nedostaje, a preporučio bih vam da što prije nadogradite inventar za povećanje municije jer… Trebat će vam.

Uz mogućnost izgradnje različitih buildova i nekoliko novih oružja, borba protiv mašina nikada nije bila dinamičnija. Isto ne možemo reći za borbu protiv ljudi koja je i dalje mlaka. Ljudski protivnici mogu popiti strijela gotovo kao mašine, a najdosadnija je melee borba gdje se većina poteza svodi se na pritiskanje R1 i R2. Pohvalio bih novi kombo potez koji podsjeća na scene iz Matrixa gdje se odrazite od neprijatelja, a vrijeme se uspori. Predstavljena je i nova mehanika napada kopljem koje se puni običnim udarcima. Jednom napunjeno, koplje stvara veliko energetsko polje koje nakon detonacije radi veliku štetu neprijateljima u blizini.

Unatoč poboljšanjima, nedostaje više mesa kod udaranja ljudskih protivnika. Osjećaj je kao da mlatite slamu, a ne krvožedne pripadnike plemena koji vas na svakom koraku žele skratiti za glavu. Također, ta je borba prenesena na dvadesetak gotovo istovjetnih kampova koje imaju iste mehanike i jednake obrasce ponašanja. Možda bi pomoglo imati svega tri ili četiri velike utvrde sa slojevitim gameplayem i vođama plemena kao finalnim bossevima, a kao krajnju nagradu igračima ponuditi legendarnu opremu. Time bi se raznolikost ljudskih neprijatelja donekle približila raznolikosti mašina.

Svako od plemena Zabranjenog Zapada je unikatno. Imaju različite navike, kulturu i obilježja što ćete najbolje primijetiti u predivnim nastambama.

Osjećaj udaranja nema težinu, stoga se nadam da će Guerrila u budućnosti poraditi na tome. Ako ne znaju kako, mogu pitati kolege iz Naughty Doga ili iskopirati Dying Light. Najsvjetlija točka meleea su boss borbe kojih nema previše.

Tehnikalije naše svagdašnje…

Svi koji ćete igrati na PlayStationu 5 uživat ćete u zakucanih 60 sličica u sekundi koje su gamechanger. Doživljaj borbe protiv fizički jačih i većih strojeva je na sasvim novoj razini. Ako vam FPS nije bitan, osim Performance modea, postoji i defaultni Resolution (30 FPS-a) koji prioritizira grafiku i rezoluciju. Koji god način odaberete, Horizon Forbidden West je predivan i točno se vidi da pred sobom imamo first party ekskluzivu jednog od vodećih PlayStation studija.

Horizon nudi besplatnu nadogradnju PS4 verzije na PS5. Kako možete proći jeftinije saznajte ovdje.

Posebnosti PS5 verzije

Osim već spomenutih grafičkih mogućnosti i brzih učitavanja, PS5 verzija donosi detaljnije teksture i modele likova. Jedna od karakteristika Horizona na PS5 je bolje osvjetljenje, čime se postiže snažnije filmsko iskustvo u odnosu na PS4. Haptički podražaj osjetit ćete kod različitih vrsta oružja, ali smo od implementacije DualSensea očekivali više.

Na kraju bih pohvalio 3D zvuk koji je kristalno čist na headsetu. Bez problema je moguće prepoznati odakle dolaze napadi pa čak i koja beštija napada. No, treba reći da su najveće prednosti PS5 brzo učitavanje i 60 FPS-a.

Od grafičke prezentacije pa sve do glazbenih dionica, čitava produkcija je na zavidnoj razini. Onima s HDR panelima bih preporučio da se poigraju sa sliderima jer su početne postavke previše svijetle na što je ukazao John Linneman iz Digital Foundryja. Horizon Forbidden West, nažalost, nema hrvatske titlove.

Znam te od ranije, ali sad si duplo bolji

Nadam se da sam uspio dočarati barem dijelić onoga što možete očekivati od nastavka jedne od najuspješnijih PlayStation ekskluziva. Zero Dawn je postavio snažne temelje, a Forbidden West nastavlja zidati. Forbidden West je, u načelu, sličan prethodniku. Uz jednu bitnu razliku – sve je bolje. Od priče, likova, i sporednih misija do svijeta i RPG elemenata. Najviše mjesta za napredak ostavljaju borbe s ljudima.

Ako niste voljeli prvi Horizon, velika je šansa da nećete uživati ni u ovome. Svi drugi prepoznat će trud i pažnju uloženu u svaki dio pažljivo isklesanog svijeta, koji će, vjerujemo, nastaviti rasti u budućim nastavcima.

Na zapadu je bolje nego na istoku

Bilo bi pretenciozno reći kako je Horizon Forbidden West savršena igra. Pojedini questovi nisu na razini ostatka priče, a dojma sam da glavne misije često ne nagrađuju igrača onoliko koliko bi trebale. S tehničke strane, PS5 verzija se nekoliko puta srušila tijekom dugotrajnih seansi igranja. Pri kraju igre ekran se znao na kratko zacrniti, ali to je nešto što će, vjerujem, ispraviti day one patch. Ostatak prigovora odnosi se na kameru koja kod penjanja i skučenih prostora ponekad izgubi fokus s igrača.

Kad pričamo o penjanju, katkad i ono zna biti neprecizno, ali ništa zbog čega ćete čupati kosu i bacati kontrolere o zid.

Postoji jedna pomalo smiješna mana, koju možda neće biti moguće ispraviti day one zakrpom. Aloy često izgubi pogled i gleda u krivo pa neke scene izgledaju smiješno. Kao da ju ne zanima što svijet odlazi kvragu. Takva jedna benigna stvar zna narušiti ozbiljnost inače surovih i emotivnih scena. Nadajmo se da će to uspjeti zakrpati, jer su glasovna gluma i animacije vrhunski izvedene.

Nažalost, za razliku od prethodnika, New Game+ nije dostupan na launchu. Nadamo se da će ga dodati u jednom od budućih ažuriranja.

Bez obzira na premisu i neizvjesnu budućnost života na Zemlji, Horizon Forbidden West je ugodna i topla igra. Možda zbog ljepote svijeta, možda zbog dobrice Aloy, a možda i zbog svih drugih likova koje ćete zavoljeti. Horizon je igra koja budi pozitivu.

Nijednom nisam osjetio da je igra dosadna, a znao sam satima lutati bez cilja. Nikada nisam imao osjećaj da nešto što radim, radim bezveze te da gubim vrijeme uzalud, što ne mogu reći za puno drugih open world igara.

Ne znam što slijedi dalje za Guerrillu, no pred studijem je svijetla budućnost. Bilo da se odluče raditi novi Killzone ili nastavak Horizona, pokazali su sposobnost inovirati i izaći iz okvira komfora koji su imali godinama plivajući u istom žanru. Rizik se isplatio još 2017., a pet godina kasnije, magija je još i veća.

Recenziju ne mogu završiti drugačije, nego pjesničkom slobodom koju ćete shvatiti jednom kada završite Horizon Forbidden West.

Ljudi ovoga svijeta imaju snagu boriti se u svakoj bitci. Ljudi ovoga svijeta imaju genijalnost riješiti bilo koji problem. Ljudi ovoga svijeta imaju ponos i žilavost ustati i boriti se dalje kad su svi protiv njih.

Horizon Forbidden West recenzija

91

Iako sličan prethodniku, Horizon Forbidden West je u svakom mogućem smislu bolji od originala. Ako volite ovakav tip igara, Forbidden West ne smijete preskočiti.