Recenzija | Marvel’s Avengers: A Day

Jeste li se ikada zapitali tko su junaci vremena u kojem živimo? Tko su ti ljudi kojima se tako divimo? Divimo li se uopće bićima ili možda mrtvoj prirodi? Tko su za vas junaci? Luka Modrić? Vaši roditelji, braće ili sestre? Ili ste sami sebi junak jer ste preživjeli još jedan dan i hrabro kročite dalje?

Vjerujem da ste na pitanja iz uvoda dali različite odgovore. I to je sasvim u redu jer smo na kraju svi mi prilično različiti. Svi imamo svoje junake – bez obzira na spol i godine. Svi smo se jednom u životu divili nekome ili nečemu u tolikoj mjeri da smo kompletne zidove naših soba imali oblijepljene posterima junaka. Moja braća imala su Chuck Norrisa, Michael Dudikoffa, Arnolda Schwarzeneggera i Ramba.

Kad su braća narasla i otišla iz sobe koju sam ja nasljedio, na zidu su se pojavili novi junaci. Moja soba bila je puna postera PlayStationa, Batmana, Spider-Mana i nekog zelenog čudovišta za kojeg sam tek kasnije saznao da se zove Hulk. Pokojna baka rekla je da se drogiram jer imam postere u sobi. Što ćete kad živite na selu, a Hulk izgleda kao sam vrag. Baka je molila za mene krunice jer sam skrenuo, a ja sam molio telekom da uvede ADSL da i ja mogu imati internet i gledati junake na netu.

Dok sam ja po selu skupljao potpise da HT uvede ADSL, Kamala će od kante napraviti…!

Zavolio sam igre sa svojih 6 godina. Danas imam već 35. Recenziju pišem s maramicama u nosu jer me alergija ubija, a i žgaravica me sve više ždere. Shvatit ćete probleme jednom kad pređete 30-tu. Usprkos godinama, sve ovo vrijeme mogu reći da se dvije stvari nisu promijenile od 1991. godine – ljubav prema igrama i junacima.

Igre nam danas kao nikada ranije omogućavaju da vršimo interakciju s našim junacima koje smo nekada mogli samo čitati ili gledati na malim ekranima. Danas mi možemo biti junaci i danas mi jesmo ti junaci. Svijet igara omogućio nam je da svi mi bez obzira na svoje nesavršenosti možemo postati Iron-Man, Thor, Kapetan Amerika, Black Widow, Hulk ili najbolja od njih – Kamala Khan, odnosno Ms. Marvel.

Heroina ulice i Zemlje!

Kamala Khan je obična djevojka iz susjedstva koja obožava Avengerse i živi za trenutak kad će dobiti potpis Thora, Iron-Mana ili primjerice Hulka baš kao što to žele i milijuni drugih osoba. Pa i ja sam htio potpis Batmana iako sam znao da Batman ne postoji.

Kad se u jednom trenutku nađete na krivom mjestu u krivo vrijeme, život vam se može iz temelja promijeniti. Posebno kad jezgra reaktora eksplodira i pogine na desetke ili stotine tisuća ljudi. U svega par sekundi – junaci postanu glavni negativci, a ljudi koji imaju nuspojave uzrokovane eksplozijom proglašeni su frikovima (Inhuman op.a.) koje treba iskorijeniti.

Društvom upravlja pod navodnicima dobročiniteljska organizacija “A.I.M” koja (shvatiti ćete to vrlo brzo) je sve samo ne dobra.

Ovo vam je ukratko priča (ne želim vam otkrivati spojlere) kampanje koja će trajati otprilike 15 sati. Samo malo – zar Marvel’s Avengers nije GaaS (Game as a Service) igra? Pa je kad završite kampanju. Do tada je Marvel’s Avengers prava single player igra. Ako vas ovo buni 0150 razumijem vas.

Marketing za igru će odbiti mnoge od vas jer biste mogli pomisliti kako su Marvel’s Avengers samo Destiny, Anthem ili The Division u Avengers svijetu. I opet se nećete prevariti, no mogli biste propustiti jednu sasvim solidnu kampanju koju možete u potpunosti igrati sami. Ne trebaju vam online likovi, ne morate raditi mukotrpni grind za boljom opremom već možete igrati igru kao da ste pokrenuli Tomb Raider ili Uncharted.

Nathan Drake iz Uncharteda mi je jedan od najdražih likova u video igrama, a sasvim iskreno vam moram priznati da mi je Kamala Khan postala jedna od najdražih heroina. Znate kad vam lik klikne odmah na prvu i znate da je to to? To vam je Kamala Khan – obična cura iz susjedstva koja je tako prirodno i inteligentno napisan i ispričan lik u igri. Jasno da će Kamala Khan postati Ms. Marvel i da je ona sve samo ne obični smrtnik, no opet je tako – obična. Puno običnija i prirodnija od jedne Lare Croft.

Kamala je lik u koji se zaljubite na prvu i to se ne mijenja tijekom trajanja cijele kampanje. Ms. Marvel je sve – spontana, smiješna, izgubljena, hrabra, strašljiva, ushićena i nekoć sretna malena djevojčica koja je upoznala Hulka, Thora, Iron-Mana i ostatak ekipe. Danas je Kamala sve to i puno više. Možda mi se zato svidjela jer se čini kao jedna od nas i jer me podsjeća na onog dječaka koji je u svojoj sobi imao postere Avengersa.

Upravo će Kamala Khan biti zaslužna za ponovno okupljanje Avengersa koji više nisu dobrim odnosima. Ona je dobri duh igre i lik koji nosi kampanju na leđima. Kampanja Marvel’s Avengersa po ničemu nije posebna – većinu toga smo odavno vidjeli u drugim igrama i puno toga bilo je bolje izvedeno u drugim igrama. Ali, postoji ono nešto što vuče da igrate dalje i dalje. Kako igrate i napredujete kroz priču otključavate Avengerse i oživljavate bazu koja je do nedavno bila nakupina prašine i miševa. Svaki od Avengersa ima svoju sobu punu raznih easter eggova. Pravi je užitak kad vidite kako poslije svake misije vaša baza postaje izvor života i nade za vas same, ali i druge “Inhuman” osobe.

Iako je hrpa misija repetitivna i čini se da je svaka nova misija manje-više slična (zato što i je), i dalje postoji to nešto zbog čega ćete htjeti jednostavno završiti priču i vidjeti što će se dogoditi s našim junacima. Kampanju ćete igrati sa svim likovima i to je definitivno najbolji način da se upoznate sa svakim od njih jer upravo su likovi prave zvijezde ove igre.

KOJI TI JE NAJDRAŽI LIK? SVI!

Marvel’s Avengers kampanja nije na kvalitativnoj razini jednog Uncharteda ili Tomb Raidera, no ono što je ipak izdvaja od sličnih igara su Avengersi. Od ranije je poznato kako trenutno u igri postoji 6 igrivih likova – Hulk, Iron Man, Black Widow, Thor, Kapetan Amerika i Kamala Khan (Ms. Marvel). Kasnije će u igru biti (besplatno) dodano još Avengersa (Hawk Eye potvrđen kao i Spider-Man za PS4). Sa zadovoljstvom mogu reći da ćete svi imati svog najdražeg junaka, ali da je gušt igrati sa svima njima – je. Ono što je još bitno – igranje sa svakim od junaka stvara drugačiji osjećaj. Hulk je ogroman i trom, ali ima razorne udarce. Black Widow je krhka i okretna, Kamala je sve to jer ima dugačke ruke i razorne udarce, ali je i prilično agilna dok primjerice kad igrate s Thorom osjetite svaki udarac njegovog malja kako udara neprijatelje. Baš se čuje onaj stripovski “bang” kad opalite maljem po čeličnom oklopu neprijatelja! Što tek reći za savršeno dočaran zvuk Iron-Manovih potisnika i zrake koju ispucava?

Svaki junak ima svoje specijalne napade koji mogu preokrenuti tijek borbe, a najveća snaga Marvel’s Avengersa je kad se sva četiri lika nađu u žiži borbe i krenu uništavati sve oko sebe. U datom trenutku osjetite navalu adrenalina i zaista se osjećate kao Avengers. Nekima od vas neće isto sjesti svi ponuđeni likovi, no svi ćete naći idealnog za sebe i njega ćete razvijati. Borba je često spektakularna – Thor udara sa svojim maljem, Hulk trese tlo svojim udarcima, Iron Man u zraku leti kao avion i puca lasere, a Kamala svojim kilometarskim rukama šamara neprijatelje. Osjećate se kao ekipa i jedna cjelina što je za svaku pohvalu.

Upravo u trenucima kaosa igra briljira, a kad se zasitite jednog junaka, uvijek možete izabrati nekog drugog i zabava se nastavlja. Iako Avengersi iz igre ne izgledaju jednako onima kao iz filmova, svi su odreda odlično okarakterizirani. Glumci kao što su Nolan North (Hulk/Iron Man) i Sandra Saad (Kamala Khan) obavili su sjajnu glasovnu sinkronizaciju likova. Oni su detaljno izmodelirani, a ako ste pravi fan Marvela – veselit će vas podatak da igra nudi zaista hrpetinu skinova i kostima za otključavanje. Općenito Marvel’s Avengers obiluje kozmetičkim stvarima koje ćete otključavati mjesecima. Ako za to budete imali volje.

Avengersi su moja Sudbina

Znate što se cijelo vrijeme igranja pitam – što bi bilo i koliko bi Marvel’s Avengers bio bolji da je Crystal Dynamics odlučio napraviti u potpunosti single player igru kao što su to Star Wars Jedi: Fallen Order ili već spomenuti Uncharted? Jer kad završite kampanju sve se svodi na jednu stvar – volite li ili ne GaaS igre? Ako ne volite teško da ćete imati volje dalje igrati. Ako pak volite, čeka vas dosta siromašan end game i ogroman grind za boljom opremom i jačanjem likova.

Po završetku kampanje otključavate takozvanu “Avengers Initiative” što je naziv za online multiplayer aktivnosti poslije završetka kampanje. Ako ste igrali Destiny, Anthem ili The Division znate što vas očekuje. Igranje jednih te istih misija i zadataka s ciljem stvaranja što jačeg i moćnijeg lika. Pitanje je samo imate li vremena i želje za takvo nešto jer morate posebno levelati svakog lika posebno što znači jako puno ponavljanja i igranja jednog te istog. Postoje dvije frakcije – S.H.I.E.L.D i Inhuman koje vam zadaju zadatke te izvršavanjem tih zadataka bildate reputaciju kod svake od njih i otključavate sve jaču opremu i loot.

Svaki od Avengersa ima čak tri velike specijalizacije (skill treea) za otključati i razviti što je za svaku pohvalu ako imate volje skupljati resurse i graditi lika. Ako nemate – vjerojatno ćete prestati igrati nakon kompletiranja kampanje. Ekonomija igre je zasad loša i podsjeća pomalo na Destiny s početka ere te igre. Sjetite se da je Bungieu trebalo jako dugo vremena dok ne dovede Destiny na željeno mjesto. Čini mi se da isti ogroman posao čeka i Crystal Dynamics. Jednostavno moraju grind učiniti poštenijim i raznovrsnijim, a nagrada za utrošeno vrijeme u Marvel’s Avengersu mora biti veća i primamljivija.

Ponovno ću se vratiti s konstatacijom da se sva ova muka oko grinda isplati kad doživite Avengers trenutak – četiri online lika iliti Avengersa zajedno se bore protiv zle A.I.M. korporacije i to čine na spektakularan način. Moram priznati da je pravi gušt igrati zajedno s drugim igračima koji su već razvili svoje Avengerse, a ako imate tri prijatelja koji jednako vole Marvel i Avengerse kao vi – zabava je zagarantirana čak ako i ne volite Game as a Service igre.

Avengers Assemble

Mislim da sam vam uspio prilično jasno dočarati da će dosta vas uživati u kampanji, no upitno je koliko ćete imati volje za sadržaj poslije kampanje. Spomenuo sam da Marvel’s Avengers nudi hrpu kozmetičkih stvari za otključati – od stripova i kostima do posebnih bannera. Igra za svakog lika ima zaseban battle pass koji po uzoru na Fortnite nudi ovisno o levelu na kojem se nalazite, kozmetičke stvari i razne stvarčice za prave fanove. Treba spomenuti da battle pass ne morate platiti već je besplatan, no za Avengerse koji će naknadno doći – battle pass će se plaćati oko €10. Mikrotransakcije su već prisutne, ali zasad sve možete otključati samim igranjem.

Igru smo igrali na PS4 Pro s uključenim HDR-om i u 4K modeu. Igra nudi i drugi performance mode koji smanjuje rezoluciju, ali povećava performanse. Tehnička strana barem na PS4 Pro pati od raznih problema. Doživio sam dva puta smrzavanje igre, žestoki pad FPS-a i to podosta puta, a ima i bugova koji nisu bili gamebreaking, no lagao bih kad bih rekao da ih nije bilo. Uz sve ovo ubacite prilično duga učitavanja i jasno vam je da tehnička strana i nije najbolja. Igra izgleda lijepo i vidi se na svakom koraku visoka produkcija koja će tek zasjati u punom sjaju na jačim PC mašinama i next-gen konzolama. Jedva čekamo isprobati PS5 verziju za koju ćemo dobiti besplatnu nadogradnju jednom kada izađe. Zamislite samo učitavanja koja traju par sekundi i igru koja ne trza. Igre ovakvog tipa profitirat će od novih konzola.

Mar-Vel-Made temelj

Nakon što sam tri vikenda igrao Marvel’s Avengers betu pomislio sam da će ova igra biti gora od Anthema. Nisam uopće imao želju odigrati punu verziju Marvel’s Avengersa, a sad mi je drago što jesam i još uvijek je igram. Ne, nije niti blizu najbolja igra koju sam igrao. Ima hrpu mana i jako upitan (loš) end game sadržaj, a opet mi pruža da se osjećam posebno kao jedan od Avengersa. Znam da ovo zvuči smiješno, ali shvatit ćete kad sami zaigrate jedne te iste modeove s drugim igračima koji na drugačiji način imaju izgrađenog Thora, Hulka, Iron Mana ili Ms. Marvel.

Avengers filmove ne volimo samo zbog jednog lika, nego cjelokupne kemije koju svaki od likovi donosi. Ta kemija uspješno je prenesena i na samu igru kroz borbu i interakciju među likovima što se posebno očituje kroz kampanju.

Crystal Dynamics je zasad obavio solidan, odnosno dobar (za trojku) posao. Sama jezgra igre je sasvim dobra, no trebat će još podosta vremena da se ispeglaju problemi vezani za grind, end game i sam mikromenadžment igre. Temelj je tu, a ja osobno mislim da će se kuća graditi još podosta mjeseci dok ne poprimi zadovoljavajući izgled i kvalitetu.

Ako volite sve što Marvel’s Avengers: A Day nudi – fan ste Marvela i Avengersa, volite GaaS igre i imate prijatelje s kojima ćete igrati – ostavite se čitanja recenzije i bacite se na igranje. I dodajte me na PSN da možemo igrati skupa. Ja ću biti Kamala Khan. Vi?

Marvel's Avengers recenzija

74

Avengers filmove ne volimo samo zbog jednog lika, nego cjelokupne kemije koju svaki od likova donosi. Ta kemija uspješno je prenesena i u Marvel's Avengers igru kroz borbu i interakciju među likovima. Ona se posebno osjeti kroz dobru kampanju, a na end-game sadržaju ima još puno posla.