Recenzija | Nocturnal

Od pamtivijeka, čovjek je fasciniran vatrom, jednim od najvažnijih ljudskih „otkrića“. Tjerala je mrak i predatore, grijala hranu te pružala toplinu kad je bilo najpotrebnije. Zbog svoje korisnosti je dobila i pozitivnu ulogu u brojnim religijama svijeta, ponajviše kao izvor svjetla koje predstavlja život. Nasuprot njoj je postavljena tama koja zastupa hladnoću i smrt.

Ovo šturo kozmološko-teološko trabunjanje nije besmisleno, dragi čitatelji/ce. Oprečnost vatre i tame je popularan motiv u svijetu video igara te im se pridružuje švicarski studio Sunnyside Games koji je svoj najnoviji projekt bazirao na ovom konceptu.

„Svjetlost ustraje usred tame“ – Mahatma Gandhi

Gorim za tobom

Nocturnal je 2D akcijski platformer blago inspiriran perzijskom kulturom. U igri preuzimate ulogu Ardeshira, mladića koji je napustio dom kako bi se pridružio Trajnom Plamenu, sakralnom vojnom odredu. Par godina poslije, vraćate se na Nahran, Ardeshirov rodni otok, te saznajete da je obavijen Maglom, zlokobnom pojavom koja se manifestira u živim oblacima tame koji korumpiraju i proždiru sve što im se nađe na putu. Glavni zadaci vam tako postaju oslobađanje otoka od sila zla te pronalazak Ardeshirove sestre.

Gameplay u Nocturnalu se sastoji od istraživanja različitih lokacija segmentiranih na nivoe, platformiranja, borbom s različitim neprijateljima i povremenim rješavanjem zagonetki. Kretanje kroz igru je solidno napravljeno, no nemojte očekivati velike akrobatske egzibicije. Ardeshir može trčati, napasti mačem, jednostruko skočiti te napraviti kolut lijevo ili desno. Umjesto dvostrukog skoka, napad dok ste u zraku vam daje dodatnu brzinu i visinu. Naizgled čudno, ali je dobro implementirano te dolazi do izražaja u posebnim segmentima.

Sustav borbe je pretežito jednostavan. Glavno oružje je mač, imate jednu vrstu napada i mogućnost izmicanja u vidu ranije navedenih koluta. Petlja borbe se uglavnom svodi na pokušaj udarca, bacanja u stranu radi izbjegavanja napada te ponovno udaranje. Tokom igre dobijete i nož za bacanje kojim s daljine možete uzimati mic po mic protivnikovog zdravlja, remeteći mu pritom njegov napad. Postoji nekoliko tipova neprijatelja ali se u suštini dijele na normalne i obavijene Maglom. Razlika među njima je da su potonji imuni na uobičajene napade. Osim njih, imate i bitke s bossevima koje unose uvijek dobrodošlu varijaciju u sustav borbe.

Spaljivanje kuće

Ranije navedene komponente su standard za akcijske platformere, ali Nocturnal se odudara od ostalih predstavnika žanra mehaničkim korištenjem vatre. Kroz igru će te naići na brojne žeravnike, baklje i druge zapaljene predmete gdje Ardeshir može obaviti svoj mač plamenom. Ogrnuto oružje ima sljedeće beneficije: radi više štete, oštećuje Maglom korumpirane protivnike, rasvjetljuje vam put i omogućuje prolaz kroz guste oblake tame koji inače rezultiraju brzom smrću.

Plamenom kroz tamu

Plameni mač je najkorisniji dio arsenala no ima jedna bitna stavka vezana uz njegovo korištenje. Vatra na njemu, izuzev posebnih trenutaka, se gasi nakon par sekundi. Kako bi ste je obnovili, morate ponovno naći izvor plamena ali i kreirate nove paleći ugasle plamenike mačem ili nožem za bacanje.

Nocturnal također ima implementiran rudimentarni skill tree putem kojeg možete otključati dvije dodatne sposobnosti (liječenje i plameni val) te pojačati atribute poput zdravlja, brzine, trajanja plamena i jačine napada. Nadogradnje kupujte kod posebnih spomenika u obliku feniksa (ptice, ne našeg urednika) Pepelom, valutom koje dobijete od neprijatelja i istraživanjem nivoa. Tu ponovno dolazi do izražaja vatra jer najviše Pepela dobijete u skrivenim kutovima koji se otkriju spaljivanjem raslinja, drvenih vrata ili paljenjem baklji određenim redoslijedom.

Skill tree – skroman, ali pragmatičan

Nivoi su linearni te dizajnirani da kroz određeni redoslijed sekvenci dođete od točke A do točke B. Najčešći primjeri navedenih sekvenci su pravocrtni prolaz kroz nekoliko borbi ili klasična platformerska jurnjava gdje morate brzo proći kroz prostorije jer ste progonjeni ili se nalazite u opasnom i nestabilnom okolišu.

Rutinu razbijaju nivoi koji imaju kružne dionice gdje morate proći kroz niz soba kako bi ste otvorili put dalje, a krug završava u početnoj točci gdje je ujedno i put prema izlazu. Što se tiče lokacija, staze u Nocturnalu se dijele na isključivo eksterijer, interijer ili mješavina okoliša. Zbog vizualnog stila, sličnog rasporeda te manjka jedinstvenih obilježja, nisu pretjerano pamtljive. Također imate i skrivene dijelove koje nije uvijek jednostavno razlučiti od glavnog puta te se vrlo lako mogu predvidjeti.

Umjetnički dizajn Nocturnala je inspiriran perzijskom i kulturom drugih mezopotamijskih civilizacija. Likovi su detaljno nacrtani i dobro animirani dok je okoliš dobio malo manje pažnje. Asseti su kvalitetno napravljeni, ali je uočljivo njihovo ponavljanje što dovodi do problema navedenog u prethodnog odlomku. Također, efekt paljenja će biti ili detaljno prikazan ili će zapaljen predmet pocrniti i nestati. Auditivna strana igre isto ne iskače. Efekti i glasanje neprijatelja je ok ali glazbe ili nema ili većim dijelom svira tiho u pozadini te ne ostavlja nikakav utisak.

Spavaj sad u vatri

Unatoč solidnim temeljima, Nocturnal ima nedostatka koji mu onemogućuju veće isticanje od ostalih pripadnika žanra. Uz spomenute zamjerke o vizualnom dizajnu i nivoima, navest ću ih još par.

Premisa je jednostavna, što u većini igara nije problem, no ubačeni razgovori s zaboravljivim arhetipnim likovima impliciraju dublju priču koje na kraju nema. Igra cijelo vrijeme koristi filmske crne trake na vrhu i dnu ekrana te ima animirane scene gdje će te shvatiti da su počele ili završile tek kad se probate pomaknuti.

Kretanje i borba su tehnički dobro odrađene, ali fali težine u povratnim informacijama kada napravite nešto, što je ključno kod platformera. Značajan primjer toga je kada sam najjačim napadom udario više protivnika, a oni se nastavljali kretati prema kao da se ništa nije dogodilo. Zadnja primjedba je da je igra jako kratka. Uz temeljito istraživanje nivoa, možete ju završiti za 3 sata. Jedini motivi za ponovno igranje su lov na achievemente (ako imate volje i niste ih pokupili u prvom prolasku) te speedrun način igranja.

Nocturnal nije loš, ali će vam se brzo javiti misao da ste ovo već vidjeli i da je bilo bolje odrađeno. Preporuka ako su vam akcijski platformeri dragi, novci vas žuljaju u džepu i nemate ništa drugo za igrati.

Nocturnal recenzija

68

Više plamičak nego krijes.