Recenzija | Outriders

Zemlja je uništena. Prirodne katastrofe i ratovi opustošili su naš najdraži planet. Ljudski se rod nalazi na ivici istrebljenja. Jedina nada za opstanak ljudske rase zove se – planet Enoch. Prvi pioniri (Outriders) odlaze na Enoch s ciljem da pripreme sve uvjete za dolazak prvih kolonija koje će naseliti prijateljski Enoch. Nada i optimizam zavladaše među čovječanstvom. Malena Outriders kolonija oduševljena je Enochom. Sve dok u treptaju oka nije došla nikad viđena oluja i promijenila sve. Oluja nazvana “Anomaly” spržila je svu ljudsku tehnologiju, a osobe koje su se našle u oluji, rastavlja na molekularne čestice. No, nisu svi mrtvi.

30 godina kasnije, mi se budimo. Naš lik je živ i ima nadnaravne moći koje mu je podarila oluja. Ubrzo shvaćamo da se u 30 godina, koliko smo bili u snu, nekoć prijateljski Enoch u potpunosti promijenio – gotovo nas sve na planetu može i želi ubiti.

Ovako počinje vaše i naše putovanje Enochom. Ovisno o tome kako igrate i koliko ćete završiti sporednih misija, putovanje može potrajati više od 40 sati. Toliko je meni trebalo da završim priču i sve sporedne misije. Priča koju igra pokušava prezentirati nije loša, no ne mogu reći da je priča glavni razlog zbog kojeg ćete igrati Outriders. Kompletna priča svodi se na putovanje Enochom gdje vi kao nomadi s high-tech kamionom i nekolicinom suputnika, putujete prema mjestu na kojem se nalazi misteriozni Signal. Zašto je Signal tako bitan, shvatit ćete na samom kraju igre. Moram reći da me nekoliko situacija, odnosno bolje rečeno plot twistova,podosta iznenadilo jer se ova igra ne libi ubiti likove koje ćete upoznati na vašim putovanjima.

Kada govorim o likovima, s istima ćete se teško zbližiti ili poistovjetiti. Najzanimljiviji lik ste upravo vi koji je napisan i napravljen da kao pravi badass. Često ćete prvo pucati, a tek onda postavljati pitanja. Šteta je što ostatak ekipe nema takvu karizmu. Dojam je da njima nije posvećena tolika pažnja pa kad je netko od njih možda i nestao, ne mogu reći da sam pretjerano žalio. S druge strane, opet me zanimalo kako će to naše putovanje završiti, tako da bih rekao da priča nije tu samo radi reda, ali zaista nije nikakva evolucija žanra. Pohvalio bih i crni humor koji igra katkad nudi, a koji savršeno pristaje uz mračniji setting igre.

Outriders = Destiny, The Division? NE!

Najčešće pitanje koje vidim na internetu je definitivno o tome koji tip igre je Outriders. Iako sam i ja to originalno mislio, Outriders nije Destiny, a niti The Division. Potonje dvije su live service igre. Outriders nije. Poveznica između Outridersa i spomenutih igara su loot i izgradnja lika, odnosno kreiranje raznih buildova. Outriders je prvenstveno akcijska (Gears of War) igra s RPG elementima. Od prvog trenutka, igra je kompletno iskustvo i odmah znate što dobijete za svoj novac. Developeri igre obećali su da ako će ikakav DLC i doći, to će biti prave ekspanzije. Još jedna bitna stvar koju treba istaknuti – igra nema nikakve mikrotransakcije. Barem zasada, ne postoji nekakva trgovina unutar igre gdje možete kupiti kozmetičke stvari i druge gluposti koje možete vidjeti u primjerice Marvels Avengers igri.

Osobno bih rekao da je igra puno sličnija jednim Gearsima uz dodatak loota i RPG elemenata, Diablu (klase i osjećaj igranja) pa čak i Warframeu. Čini mi se da je Warframe bio uzor u podosta stvari, a jedna od najvažnijih su kartice bez kojih ne možete sastaviti kvalitetan build.

Sad kad sam vam to sve rekao, logično je itekako pomisliti da je ovo single player igra. Nažalost, nije. Kažem nažalost, jer da biste mogli igrati igru, morate biti stalno povezani na internet. Iako igra nema PvP, niti će ga ikada imati, Outriders je always online igre. Zašto? Zbog co-op načina igranja. Igru u potpunosti možete sami igrati i završiti, ali morate biti spojeni na internet. Igra je puno zabavnija za igrati s nekim u co-opu i zaista je puno bolje iskustvo, no nije bilo potrebe forsirati always online posebno kad su serveri prvih dana izlaska bili apsolutna katastrofa. Igra je prva dva do tri dana bila neigriva zbog užasnih servera i pucanja veze sa serverima. Stanje je sada puno bolje i crossplay je konačno proradio (igru možete igrati s bilo kime na svim platformama), no i dalje je kompletan matchmaking sustav u kaosu i prepun je nelogičnosti. Čak mi se čini da je u kasnijem stadiju razvoja igre odlučeno da ovo neće biti isključivo single player igra.

Dobro, je li to igra za mene?

Drugo najčešće pitanje koje vidim da se svi pitaju je upravo ovo iz naslova. Ja ću reći da je ovo igra koja možda najbolje pokazuje je li nešto za vas ili nije. Samo rijetki će se naći između pa zaključiti da igra niti “miriši” niti “smrdi.” Ne, Outriders vam ili miriši ili smrdi. Ako ćemo pojednostaviti igru do kraja, sve se svodi na činjenje jednog te istog. Dakle, dovezete se do jednog područja na mapi koje je podijeljeno na 7-8 manjih područja. Tu imate glavnu priču, jednu do tri side misije, bounty misiju i misiju gdje lovite čudovišta. Dakle, igra nije open world i zapravo je prilično linearna. Nema velikog istraživanja, a nitko vas ni ne tjera da igrate side content koji igra nudi. Ne možete ovdje kao u The Divisionu lutati open world svijetom.

Kada dođete na određenu lokaciju, sve se zapravo svodi na ubijanje valova i valova neprijatelja. I tako skroz do kraja. OK, postoje neke misije koje su malo drugačije, no nema ovdje zagonetki ili nekog prevelikog kompliciranja. Sve je podređeno suludoj pucnjavi i korištenju moći koje vaš lik ima. Ako vam ovakav koncept zvuči dosadno, moguće je da će vam igra i dosaditi brzo jer ponavljam – radite jedno te isto. Dođete, ubijete sve i putujete dalje do nove lokacije.

Lokacije u grafičkom smislu izgledaju međusobno različito. Posjetit ćete tako pustinje, gradove, snježne planine, džungle, mistične lokacije koje ne želim spojlati i ja zaista nisam imao dojam da igram jedno te isto, no ruku na srce, koncept na svim lokacijama je prilično sličan. Nekome će kompletna igra biti sterilna i monotona.

Sada dolazimo do one druge strane, odnosno do igrača kojima će se ova igra itekako svidjeti. Konstantno padanje boljeg i boljeg loota, osjećaj da postajete sve jači i jači i ona znatiželja da vidite što će vam iduće pasti i što ćete iduće dobiti – jednostavno vas vuče i tjera na igranje. Toliko da u 6:30 sati se ustajete na posao, a igru ste ugasili u 5 sati ujutro. Ja sam se taj dan tresao na poslu jer nisam spavao, a više mlad nisam. No čitavo vrijeme sam jedva čekao da mi završi posao i da krenem dalje igrati i jačati svog lika.

Loot igra odrađena kako treba

Siguran sam da vi sami za sebe već znate vuku li vas looter shooter igre ili ne. Ako vas koncept skupljanja (grindanja) opreme i oružja ne privlači, niti vas veseli kad vam padne toliko željeni komad koji daje smisao vašem buildu, možda je najbolje da ovu igru preskočite. pogotovo ako niste spremni uložiti i prebroditi nekoliko početnih sati. Smatram da dostupan demo igri ne radi uslugu jer Outriders sja najsjajnije na većim world tierovima i većim levelima kada krene padati ozbiljniji loot, a vi sami itekako postajete svjesni da ste sve jači i sve bolji. Početno pucanje i puške u igri odaju dojam da je riječ o mlakoj pucačini. Barem je meni osjećaj bio takav. Sve dok nisam počeo dobivati ljubičasta oružja i ljubičastu opremu koja na sebi donosi dodatne atribute. Odjednom pucanje postane mesnato. Odjednom build koji gradite počinje raditi jer vam je konačno pala kartica koju ćete staviti na svoju opremu, a koja će sve postaviti na svoje mjesto.

Kada mislite da ste konačno složili sve kako treba, igra na vas baca još više i još boljeg loota. Osjećate se kao dijete koji pliva u Kinder proizvodima i od sreće ne zna što će prije pojesti. Što tek reći kad vam krenu padati legendarna oružja koja izgledaju fantastično, a koja su zaista moćna? Ili kako opisati kad vam krenu padati legendarni setovi koji daju poseban bonus ako ih skupite sve? Zaista vam ova igru daje osjećaj da sve što radite, ne radite bezveze. Za sve ćete biti nagrađeni. Obavezno pređite sve sporedne misije i općenito sporedni sadržaj koji igra ima, jer ćete za to biti nagrađeni. Igra će vam sama ponuditi da izaberete ili oružje ili komad opreme koji želite. Možda ta oprema bude slabija, ali možda će baš na tome komadu opreme biti mod (kartica) koju ste grindali satima ranije. Outriders je igra koja respektira vaše vrijeme i koja vas obasipa nagradama.

TAMO GDJE JE PUNO LOOTER-SHOOTER IGARA PALO, OUTRIDERS JE ZA NJIH AFRIČKA ŠLJIVA

Jedna od najbitnijih stvari u ovakvim igrama je definitivno osjećaj napretka i moći koja dolazi s napredovanjem kroz igru. Oružja na početku igre, nemaju veze s oružjima u kasnijim stadijima igre. People Can Fly je zaista sjajno dočarao koliko oružja mogu biti drugačija. Prvo ćete itekako jasno osjetiti razliku između svake klase oružja (sačme, snajperi, SMG-ovi, strojnice, jurišne puške, pištolji – oružja ima na stotine i stotine). Onda ćete shvatiti koliko drugačiji osjećaj igranja nude oružja koja ste uspjeli prilagoditi (modificirati) ostatku opreme koju imate. Pa tako modificirate oružje da izvuće ono najbolje od kartica koje ste stavili na opremu. I obrnuto.
Sa svakim novim levelom i World Tierom, oružja su sve jača i donose drugačiji osjećaj igranja. Stvarno osjetite i znate kad ste sve dobro posložili jer ćete topiti neprijatelje. RPG izgradnja lika u igri je podosta kompleksna i zabavna jer treba paziti na vrstu opreme i oružja koju imate, pa treba paziti na vrstu atributa koje ste dobili sa svakim oružjem (donosi li bonus za blisku borbu ili borbu na daljinu; podiže li vam jačinu oružja ili vještina koje imate; omogućava li to oružje da kad pucate obnavljate zdravlje ili pak vam skraćuje cooldown skillova; ili nešto sasvim treće. Hoćete li napraviti build i sinergiju s oružjem koje neprijateljima radi čistu štetu ili neprijatelja želite ubiti svom silinom raznih statusa (vatra, led, toksičnost i sl.) u potpunosti je na vama. Samo je bitno da je sve povezano i da oružja/oprema živi u simbiozi s modovima (karticama) i atributima koje imate na vašem liku.

Postoje čak tri tiera modova, i to samo za oružja

Pa onda postoje tri tiera modova (kartica) samo za vještine koji idu na opremu

Pa onda na opremu koja ima tri osnovna atributa, možete staviti dva moda (kartice) kao i na oružja. Sad shvaćate koliko je puno kombinacija i buildova moguće napraviti.

Ako vas možda sva ova oprema i kombinacije buildova zbunjuju ili obeshrabruju, nemojte se brinuti previše jer igra ima jako dobar vodič koji sve objašnjava, a ako vam se ne da čitati, YouTube je već prepun raznih buildova koje možete napraviti s pojedinom klasom koju odaberete.

Ovako već izgleda solidan locker barem što se tiče legendarnih oružja. Ako uništite legendarno oružje, dobit ćete Tier 3 modove koje možete samo dobiti uništavanjem legendarnog loota

Još bih ovdje želio naglasiti kako igra ima jako pošten i dobar sustav craftanja oružja i opreme. Možete dizati levele oružjima i opremi što znači da ako pronađete nešto idealno za vas, a to je palo na početku igre, ne morate taj komad opreme uništiti, nego možete podići uz jasno trošenje određenih resursa koje igre ima. Osim toga možete podići pojedine atribute opremi (npr. pokupili ste oružje koje ima bonus za Close Combat na 5%. Craftanjem to možete podići na primjerice 20%). Također, moguće je mijenjati i modove (kartice) na opremi i oružju, a čak je moguće od običnog oružja napraviti Epic oružje. Doduše, tako nešto iziskuje jako puno resursa i grinda, ali opcija je tu.

Maksimalni level do kojega možete doći u igri je 30 što ćete i uspjeti postići pred sam kraj igre. Sa svakim novim levelom vi postajete sve jači kao i sami neprijatelji, no još veću važnost kompletnoj igri daju World Tierovi. Njih je čak 15. Nakon 40+ sati igre, ja još uvijek nisam došao do World Tiera 15 jer je igra već na World Tieru 11 postala jako teška. Završavanjem misija dižete levele, a ubijanjem neprijatelja dižete World Tierove. Svaki put kad vas ubiju, izgubite dio napretka za prelazak u sljedeći World Tier.

Zna to pomalo frustrirati jer je moguće da do boss borbe niste poginuli niti jednom, a onda vas boss ubije nekoliko puta i jednostavno poništi veliki dio napretka koji je nužan za prijelaz u idući World Tier. Razlog zašto želite ići u idući World Tier je jednostavan – sa svakim idućim WT, loot je sve bolji, odnosno postoji sve veća šansa da će vam pasti legendarna oprema. Također, svaki sljedeći WT vam omogućava da nosite i skupljate loot nekoliko levela iznad vašeg trenutnog levela, pa je tako moguće kad dođete na WT 15, nositi opremu iznad 50. levela.

Ako vas igra uspije uvući u vaš svijet, velika je šansa da ćete na nju potrošiti na stotine i stotine sati. A opet s druge strane je moguće da vam brzo dosadi, pa zaista je potrebno dobro odvagnuti i pročitati ima li ovdje mesa za vas.

Oružje u lice je način za preživjeti

Nekoliko puta sam kroz recenziju spomenuo da me igra podsjeća na Gearse što zaista je tako. Poljski People Can Fly studio postoji više od dva desetljeća i ljudi znaju zaista napraviti sočnu i mesnatu pucačinu. Najbolji dokaz za to je Bulletstorm koji je imao zaista brze i odlične mehanike pucnjave. Isti studio radio je i Gears of War: Judgement koji je bio drugačiji od ostalih Gearsa, baš zbog drugačijih mehanika igranja koje se nisu svidjele svima.

Outriders vjerojatno ima najluđu mehaniku do sada viđenu u ovakvim igrama. U ovoj igri nećete biti često u coveru i čekati. Jedini način da napunite svoje zdravlje je ubijanje neprijatelja. Nema drugog načina. OK, zdravlje će vam se malo samo regenerirati, ali to nije dovoljno da biste preživjeli. Nema ovdje nikakvog stealtha ili polaganog igranja – sve je podređeno akciji. Outriders upravo pokazuje svoj potencijal kad se posloži nekoliko stvari. Vaš build, idealno modificirano oružje i pametno korištenje super moći koje svaka klasa u igri ima.

“DIABLOVSKE” KLASE

Druga ključna stvar za ovakav tip igara koju je ekipa People Can Fly studija odradila kako treba su klase u igri. Postoje četiri klase i svaka je zabavna za igranje. Ne samo to, nego svaka klasa donosi drugačiji osjećaj igranja i svaka klasa ima svoju legendarnu opremu i oružja, skillove i kartice (modove) za skillove. Također, svaka klasa ima svoj skill tree koji zaista podsjeća na Diablo. Sloboda kreiranja lika je prilično velika i za svaku pohvalu. Za moj idući run, ja želim biti debuffe mage. Ili možda damage mage? Ma ni sam ne znam.

Samo jedan od mogućih putova koje ćete izabrati za vašu klasu. Trenutno moj build ima fokus na weapon damage. Vi možete složiti kako želite.

Trickster
Trickster je klasa za vas ako se volite teleportirati iza neprijatelja, raznijeti ga oružjem, a u isto vrijeme želite pauzirati svijet oko sebe i sve ubiti ili isjeckati uporabom specijalne moći. To je klasa za sve vas koji volite i želite blisku borbu.

Devastator
Devastator je s druge strani pravi tenk kojeg želite imati kad igrate co-op. Jak je, izdržljiv je i može kontrolirati gravitaciju što znači da će svu neprijateljsku vatru odvući na sebe, a neprijatelje poslati u drugu dimenziju. Zasad je klasa koja je jako podcjenjena u igri, a bez nje je teško uspjeti u end gameu igre.

Pyromancer
Pogađate – Pyromancer je gospodar vatre. Za razliku od Trickstera, Pyromancer je više stvoren za medium range borbe. Iako nije toliko izdržljiv kao druge klase, Pyromancer ima možda jedne od najbojih skillova na bojištu. Uzmite ovu klasu ako volite pržiti sve i posebno cijenite AOE štetu.

Technomancer
Klasa za sve vas koji volite upotrebu gadgeta i više long range borbu te pružati potporu svojim suborcima na bojištu. Ova klasa možda ima najveću raznolikost i najveću korist od svih u grupnom načinu igranja.

Svaka klasa je zaista zanimljiva za igranje, pa ako vam se svidi igra, velika je šansa da ćete isprobati igru baš sa svima. Za to će vam trebati definitivno jako puno vremena, ali zabava je zagarantirana. Ja sam osobni počeo drugi prelazak igre s Pyromancerom i igram na skroz drugačiji način nego što sam igrao s Tricksterom.

Kad sve to povežete, dobijete scene koje rijetko koja slična igra može ponuditi. Teško je opisati kakav nered na ekranu nastane kad sa svojim Tricksterom usporite vrijeme, a u istom trenutku prema vama leti na stotine i stotine zrna metaka koje vidite. U isto vrijeme dok proživljavate ovaj Matrix osjećaj, neprijatelji ulijeću u vaš oblačak usporenog vremena, a vi stisnete svoju drugu super moć i sve ih isjeckate na komadiće. Sve to jako dobro vidite u usporenom vremenu, a kad nestane tog oblačka, teleportirate se do neprijatelja i s leđa ga raznesete sačmaricom i tako si napunite zdravlje.

Da biste doživjeli ovakvu rapsodiju i sve to uspješno preživjeli, zaista je potrebno posložiti kompletnog lika, skillove i oružja da djeluju kao jedna velika sinergija. Upravo u tome čarobiranju i kemijanju leži ljepota igre. Ovakvih i sličnih trenutaka igra je prepuna jer sve je podređeno borbi. Samo je pitanje ovisno o tome kakav ste tip igrača, hoće li vam ovakav pristup koji igra ima dosaditi ili ćete htjeti još više i više.

Neće se svima svidjeti ovakav run ‘n’ gun pristup koji igra ima. Ne želim vas obeshrabriti, ali Outriders na kasnijim levelima nije lagana igra i jako često ćete ginuti. Katkad ćete sami biti krivi jer niste dobro posložili stvari ili igrate sa sasvim krivim buildom, a katkad će neprijatelji biti zaista prejaki. Kad spominjemo neprijatelje, oni nisu niti malo pametni niti pokušavaju biti, nego će stalno navaljivati na vas. Na putovanjima kroz Enoch, borit ćete se protiv raznih ljudskih i neljudskih protivnika. Od raznih šamana, grdosija s ogromnim bacačima plamena i mitraljezima do raznih većih i manjih životinjskih (letećih, puzajućih) vrsta. Tu su i neizostavne mikro i makro boss borbe koje ujedno i daju najbolji loot. Rekao bih da su varijacije neprijatelja mogle biti i veće, no teško da ćete na to posebno obraćati pažnju u sveopćem kaosu na ekranu.

END GAME?

Što kad jednom završite kampanju? Neki od vas će odmah započeti ponovnu igru s drugom klasom, a mnogi će se prebaciti na Ekspedicije što je zapravo end game Outridersa. Ekspedicije igrate na novim mapama u igri (nisu recikliran sadržaj), a kompletan koncept leži u tome da u što kraće vremena ubijete horde i horde neprijatelja. Postoje tri tiera nagrada: zlatni, srebreni i brončani. Koji ćete osvojiti, prvenstveno ovisi o tome koliko brzo ćete završiti pojedinu Ekspediciju. Zlatno vrijeme donosi najveću šansu za dobivanje legendary loota i definitivno donosi najbolje nagrade. Također, Ekspedicije donose novi valutu u igru s kojom možete kupiti legendarna oružja. Shvatili ste da Ekspedicije donose najbolji loot, ali su i najteže za završiti. Maksimalni level do kojeg želite doći na Ekspedicijama je 15. Ovaj sadržaj zaista zahtjeva da vam je build savršeno posložen i da sve ima smisla jer level 15 Ekspedicije su pravi pakao. No zato su nagrade odlične.

Ako ispod 15 minuta završite Ekspediciju, šanse za super loot su puno veće…

… osim ako se ne zovete Klocna kao ja, pa vas onda RNG Jesus ne voli…

Ej, sve si napisao, a nisi rekao je li igra za mene?

Vjerojatno ste već bacili oko na ocjenu, što bi značilo da ste vidjeli da je mene igra uhvatila i da ja spadam u onu grupu ljudi koja će “izgubiti” na ovu igru na stotine sati, a sve samo s jednom željom: da napravim što jačeg lika i da dobijem najbolji mogući loot. Neki među vama će kupiti igru samo da završe kampanju što je opet sasvim OK, budući da vas čeka opet oko 30 sati igranja. Nekima od vas igra će biti dosadna i onda sigurno to neće biti igra za koju želite baciti novac. Ako vam se donekle svidio demo, velika je šansa da će vam ostatak igre biti puno, puno bolji. Ako vas demo nije oduševio, možda je bolje pričekati pad cijene ili ako možete isprobajte kod prijatelja igru.

Za ostatak ekipe koji vole ovakav tip igara, ja bih još istaknuo da smo igru igrali na PS5 konzoli. Igra radi odlično u 60FPS-a, bez nekih trzanja i problema. Grafički je solidna i ništa više. Zvuk je zaista mogao biti i bolji. Posebno zvuk oružja. Učitavanja su jako kratka što je za svaku pohvalu.

Ono što nije za pohvalu su serveri, nepotrebna always online komponenta igre kao i loš sustav co-op matchmakinga. Također moram spomenuti i užasni pokazivač na mapi koji vas često zna voditi na krivi put, pa je dobro da ova igra nije open world jer bi frustracija bila i puno veća.

Na kraju balade, za mene je Outriders pravo osvježenje looter-shooter scene. Igra je uspješno izbjegla pogreške jednog Anthema ili Marvels Avengersa, te na svu sreću nije još jedna live service igra. Definitivno ima materijala za nastavak i jedna je od najboljih igara koje je studio People Can Fly napravio, iako nije za svakoga.

Outriders recenzija

80

Prvenstveno igra namijenjena svim ljubiteljima looter shooter igara s bitnim naglaskom da ovo nije live service naslov, već kompletan naslov odmah iz kutije. Smanjite ocjenu za 15 ako niste fan looter-shooter igara jer bi vam igra mogla brzo dosaditi.