Postoje posebne igre koje se urežu u posebnu memoriju. To su igre za koje pamtite sve što vas je pratilo u životu kroz taj određeni period igranja. Kakvo je vrijeme bilo, koji ste bend slušali, u koju ste curu bili zatelebani i kako je mirisala… Za mene, jedna od tih igara je i prvi Ratchet & Clank. Bilo je ljeto, vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva, ali ne ono u Japanu i Koreji 2002. godine kada je igra izašla, već ono u Njemačkoj 4 godine kasnije. Naime, 4 godine je trebalo proći da je po prvi put odigram. Bilo je vruće, slušala se Azra, ležalo se i igralo po cijele dane, a cura je mirisala na tvornički papir (Playboya).
2016. godina
Istu tu igru imamo priliku ponovno odigrati, samo ovaj put u novom ruhu. Bio sam skeptičan kad je igra po prvi put najavljena 2014. godine. Na prvu, igra je zvučala poput remastera te sam imao dojam da se želi na brzinu zgranuti lova. Ipak, u narednim mjesecima je bilo jasno da nije u pitanju prerađeni port, već punokrvna igra inspirirana originalom iz 2002. Zbilja, novi (ili kako developer voli reći, re-imagined) Ratchet ne ostavlja dojam već odigrane igre, nego izgleda, zvuči i igra se poput nove igre.
Da se radi o potpuno novoj igri jasno je odmah kod prvog pokretanja. Prvo što ćete primjeriti je predivna grafika u rangu s najljepšim Pixarovim animiranim filmovima. Zaboravite sve prikaze koje ste gledali na YouTubeu. Ratchet & Clank u pokretu i kroz prikaz na televizoru pune HD rezolucije izgleda zapanjujuće. Po mojem skromnom mišljenju, ovo je grafički najmoćnija igra na PlayStationu 4 (barem do izlaska novog Uncharteda sljedeći mjesec). Grafički stil poznat iz prošlih nastavaka je i prisutan. Boje su žive, teksture likova i okoline su detaljne, a osvjetljenje je zaista impresivno i upravo ono što oduševljava i odvraća pažnju prvih sat vremena igre. Sve dok se ne naviknete, a onda se možete opustiti i napokon koncentrirati na igranje.
Gameplay je isti, ali bolji
Ako ste igrali prošle Ratchet & Clank igre, gameplay će vam biti poznat i neće biti potrebno mnogo vremena da se naviknete na kontrole. Iako nema nekih većih promjena na tom području, gameplay je prokleto zarazan, što ga svrstava u glavni adut ove igre. Stoga će vas često pratiti onaj “samo još jedan sat” osjećaj. Ključ uspjeha je i dalje konstantno kretanje i skakutanje kako biste izbjegli protivničku artiljeriju. Eliminiranjem protivnika dobivate boltove (u prijevodu vijke, šarafe, vide, ovisi odakle ste) kojima kasnije kupujete nova oružja kod Gadgetron Vendora. Upravo oružja, odnosno gadgeti su ono što volimo u Ratchet & Clank serijalu. Tako ni ova igra nije iznimka, pa će se tu naći mnogi zabavni gadgeti iz prošlih igara, kao i nekolicina novih.
Od novih gadgeta svakako treba izdvojiti genijalni Groovitron, gadget koji u zadanom perimetru protivnike pretvara u prave plesne zvijezde i tako ih prisiljava da na nekoliko trenutaka zaborave na mržnju koju osjećaju prema vama. Naravno, vi ćete to vrijeme iskoristiti za predah i eliminaciju “plesača”, što ovaj gadget čini zaista korisnim čak i u kasnijim stadijima igre. Upravo to stvara razliku od nekih drugih napravica, koje su zabavne, ali u kasnijim stadijima igre često i beskorisne. Zato, ako igrate na većoj težini, predlažem fokusiranje na ona klasična oružja s većom razornom moči. Napravice kroz igru možete unaprijediti na tri načina. Igranje s pojedinim oružjem skupljate XP (iskustvo), a svako oružje ima 5 razina koje možete levelirati. Oružja ćete unapređivati i s Raritaniumom, elementom koji će u igri “iskakati” nešto rjeđe od boltova. Po prvi put u serijalu, za sve kolekcionare tu je sistem skupljanja sličica (karata). Karte će izbacivati neprijatelji i često ćete naići na “dupliće”, dok ćete se za rijetke karte morati potruditi i tražiti skrovita mjesta. Kompletiranjem setova karata dobivate pasivne nadogradnje (tipa više boltova) ili Omega verzije oružja koje ćete koristiti u Challenge Modeu.
Monotonija u ovoj igri ne postoji jer je tu niz drugih aktivnosti kojima su producenti pametno isprekidali igru. Tako su tu dobro poznate Hoverboard utrke, surfanje po rampama, mini-igre u ulozi Clanka, kao i brdo zagonetki. Svidio mi se i sustav otključavanja prolaza koji nije previše nametljiv i zamoran kao u nekim drugim igrama sličnog tipa.
Ozbiljno neozbiljna igra
Na priču se namjerno osvrćem kasnije kroz recenziju, s obzirom da sam već spomenuo da igra prati priču iz originala. Ako ste igrali original iz 2002. godine, nostalgija će vas pratiti posvuda, što nije nužno loša stvar. Razvoj događaja je sada dramatičniji, ponajviše potaknut odličnom glasovnom naracijom. Primijeti se utjecaj filma koji izlazi usporedo s igrom. Makar, moram istaknuti i jedan negativni dojam, u par navrata kao da je izostavljen dio priče. Nešto nedostaje. Vjerujem da to također možemo pripisati utjecaju filma, gdje bi se trebale “popuniti” rupe. Tu je i nekoliko novih nepredvidivih prevrata, likova koje nismo poznavali kao i sitnih izmjena u načinu izlaganja nekih događaja. Sasvim dovoljno da vas tjera da igrate i dalje. Sama priča i likovi su jako zabavni, kako i priliči igri ovakvog tipa. Makar, onaj tko je željan neke ozbiljnije tematike zasigurno je može pronaći dubljom analizom, o čemu sam i osobno spreman raspravljati na forumu.
Novi Ratchet ostavlja dojam tehničke dovršenosti što je iznimno rijetko u današnje vrijeme. Igra se vrti u 30 sličica u sekundi i iako je riječ kaos sinonim za ovu igru, FPS je konstantan te je samim time igra iznimno fluidna. S tehničke strane, jedina zamjerka je to što su iz igre izostavljene grafičke postavke, poput namještanja svjetlosti i kontrasta, što je standard zadnjih 20-ak godina.
Za iskusnije i one malo manje iskusne
Ratchet & Clank je izrazito zabavna igra, koja će starije igrače vratiti u prošlost, a nekim novim klincima priuštiti 15-ak sati odlične zabave. Kao takvu, igru preporučam svima, kako ozbiljnijim igračima, tako i roditeljima za obiteljska druženja. Ako pak tražite prvu igru za svoje dijete, ne trebate tražiti dalje od Ratchet & Clanka. Vaše dijete će uživati uz niže postavke težine, a kad zapne na nekom bossu, vi možete uletiti kao tata heroj i spasiti dan. Veliki plus je i manja cijena igre, koja će iznositi samo 250 kuna ako prednaručite, a kad se pojavi na policama naših trgovina 20. travnja, cijena bi trebala biti 300 kuna. S razlikom novaca od pune cijene počastite sebe i svoje bližnje odlaskom u kino i kokicama. Preporučamo pogledati Ratchet & Clank film koji prati samu igru, a u kina stiže krajem mjeseca. Ako bude barem upola dobar kao igra, siguran sam da ćete se dobro zabaviti.
Danas sam stariji, zaposlen, borim se s kroničnim manjkom vremena, slušam Eaglese i klasični rock, a cura miriše po Kenzo parfemu. Pamtit ću i smijati se tragikomičnom slijedu događaja vezanom uz pripremu ove recenzije. Novi Ratchet & Clank još je jedna igra koja će vam se urezati u onu posebnu memoriju.
Ratchet & Clank recenzija
87
Ratchet & Clank je izrazito zabavna igra, koja će starije igrače vratiti u prošlost, a nekim novim klincima priuštiti 15-ak sati odlične zabave.